Trailerprobleem met paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Trailerprobleem met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 20:47

Hoi,

Ik heb een vraagje over mijn paard en de trailer. In een eenpaards of anderhalfspaardstrailer zijn er helemaal geen problemen. In een tweepaards wel..hij kan zo en zo niet met 2 in de trailer, het schijnt dat ie zich dan laat vallen. Alleen erin wil ook niet ehct geloof met als het schot erin staat, dan is het precies hetzelfde. Alleen in een 2paardstrailer, kan dat wel?? Dan is het toch hartstikke breed en heeft hij helemaal geen steun??

Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar dit hebben de vorige eigenaren mij verteld. Zijn er meer die dit kennen en kun je er wat aan doen?? Zowat alle mensen waar ik eventueel een trailer van kan lenen hebben een 2paards, best lastig.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:56

Ik heb een 2-paard trailer zonder tussenschot, maar in een anderhalfpaards trailer staan ze even 'los' hoor. Ze kunnen nu een beetje schuin gaan staan en dat schijnen ze volgens een of ander onderzoek prettig te vinden. Verder is het handig dat je er makkelijk naast kan staan/ langs kan lopen. Dus ik zou het gewoon proberen.
Dat omvallen kan een aangeleerde gewoonte zijn, het zou kunnen dat hij het associeert met een bepaald soort trailer, dus wel even oppassen inderdaad.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:11

Mijn paard heeft precies hetzelfde probleem. Heeft last van claustrofobie als ze met z'n tweeen op de trailer staan. Ik heb mijn paard nu met twee touwtjes vast staan in de tweepaardstrailer zonder tussenschot. Gaat prima. Heb absoluut geen problemen meer, moet alleen twee keer rijden, als we samen buiten willen gaan rijden.

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 10:10

ok, maar de 2paardstrailer die ik weleens kan lenen heeft 2 losse stangen zeg maar...maar kun je een paard in een trailer vervoeren zonder stang??