Continu moeten plassen, pijn, en toch geen blaason

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Continu moeten plassen, pijn, en toch geen blaason

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 14:45

En toch geen blaasontsteking hebben...
wat wel?
Ik zal even vertellen hoe en wat.
Ik loop dus al een maand te toppen.
continu heb ik aandrang om te plassen, het brand heel erg, zo erg dat ik af en toe echt huilend op de wc zit, er komt vaak nauwelijks wat uit.
M'n urine is sterk ruikend (nare geur).
Ik kan nog amper m'n plas ophouden terwijl ik dat vroeger heel goed kon.
ik heb continu last van m'n buik.

Door een hele nare ervaring vanuit mijn jeugt durf ik hiermee niet naar de dokter (bang voor inwendig onderzoek).
Ik heb wel laten onderzoeken op blaasontsteking maar dit is het toch niet!
Heeft iemand enig idee wat wel?

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:49

Denk dat het toch een ontsteking is. Wat je kunt doen is een hele partij vitamine C innemen. Kan je niet overdoseren want je plast het weer uit. De bacterien die de ontsteking veroorzaken houden niet van een zure omgeving. Ik heb wel eens een halve pot vit. c opgegeten en twee uur later was ik het kwijt! Geen fabel hoor maar echt waar. Verder veel zure dranken. Alles wat je urine zuur maakt is goed.

Ik vind wel dat je er al heel lang mee loopt. Vind ook dat je wel moet laten onderzoeken hoe vervelend ook. Stel dat het niet je blaas is maar er iets anders aan de hand is. Ga ff. Neem iemand mee die je vertrouwd.

Mag ik vragen wat er gebeurd is dat jij zo bang bent voor de dokter? Joh, dat is niet niets.

Sterkte

'Paint' it 'Black'

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:51

Heb je een zwangersschaps test gehaald en getest, dit soort klachten hoor je heel vaak bij vrouwen die zwanger zijn in het begin.. De huisarts gooit het dan meestal wel op blaasontsteking..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 14:51

Fasel schreef:
Denk dat het toch een ontsteking is. Wat je kunt doen is een hele partij vitamine C innemen. Kan je niet overdoseren want je plast het weer uit. De bacterien die de ontsteking veroorzaken houden niet van een zure omgeving. Ik heb wel eens een halve pot vit. c opgegeten en twee uur later was ik het kwijt! Geen fabel hoor maar echt waar. Verder veel zure dranken. Alles wat je urine zuur maakt is goed.

Ik vind wel dat je er al heel lang mee loopt. Vind ook dat je wel moet laten onderzoeken hoe vervelend ook. Stel dat het niet je blaas is maar er iets anders aan de hand is. Ga ff. Neem iemand mee die je vertrouwd.

Mag ik vragen wat er gebeurd is dat jij zo bang bent voor de dokter? Joh, dat is niet niets.

Sterkte


dank je voor je advies, ik zal het eens proberen.
Ik heb geen angst voor de dokter maar wel een naar verleden (mannen) inprinciepe vertrouw ik alleen mijn vriend maar goed hier wil ik verder niet over uitwijden.

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:52

Snap ik. Heb je eraan gedacht om een vrouwelijke arts te raadplegen? Heb je recht op hoor.

Beterschap.

'Paint' it 'Black'

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:55

Het kan ook een ander soort infectie zijn. Sowieso naar 'n dokter gaan, als hij (of zij uiteraard) een uitstrijkje wil maken kun je ook vragen of de assistente dat niet kan doen. Dat kan bij mijn arts. Nou is het bij ons standaard dat zij dat doet en dan vraag ik dus standaard of ik niet door m'n eigen arts onderzocht mag worden, heb het gewoon niet zo op de assistente Tong uitsteken

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 15:52

Dat lijkt mij idd een blaasontsteking. Veel citrusvruchten en -sappen naar binnen werken, dat schijnt te helpen. Bij de dokter krijgje naar alle waarschijnlijkheid een potje mee, waarin je je ochtendurine moet doen, dit wordt dan onderzocht.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 15:54

Tessebes"]
Dat lijkt mij idd een blaasontsteking. Veel citrusvruchten en -sappen naar binnen werken, dat schijnt te helpen. Bij de dokter krijgje naar alle waarschijnlijkheid een potje mee, waarin je je ochtendurine moet doen, dit wordt dan onderzocht.
[/quote]

[quote="Angelique18 schreef:
Ik heb wel laten onderzoeken op blaasontsteking maar dit is het toch niet!
Heeft iemand enig idee wat wel?

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 15:58

Oeps!! Toch niet helemaal goed gelezen blijkbaar. Sorry.
Maar wat extra vitamine C kan nooit kwaad. Haha!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 16:00

hahah geeft niet..
Ja ik ga overmorgen maar eens een potje halen :d

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:34

Misschien Urineweginfectie..?
Of is dat hetzelfde?!

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:52

Of een baarmoederontsteking.
Ik ken je gevoel helemaal ik heb daar ook een hele grote angst voor, ik was dan ook panisch bij de gedachte te moeten bevallen...
Ik heb endometriose dus weet waar ik over praat: je bent nu nog heel jong, maar mocht je in de toekomst een kind willen evt., zul je nu toch door de zure appel heenmoeten. Wat je kan doen is: zeggen dat je er heel bang voor bent en dus absoluut geen "voordezekerheid"onderzoek wil (weiger ik ALTIJD), je kan zelf een uitstrijkje maken, dat hoeft een arts echt niet te doen hoor, en: laat evt. een handdoek over je heen leggen, lig je niet zo open en bloot. Verder neem ik altijd iemand mee voor achteraf om te schelden en te schoppen, je kan ook iemand meevragen en zeggen dat ze niet mag kijken Lachen Je hoort he, ben een expert Boos!


Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 19:56

Pauline schreef:
Of een baarmoederontsteking.
Ik ken je gevoel helemaal ik heb daar ook een hele grote angst voor, ik was dan ook panisch bij de gedachte te moeten bevallen...
Ik heb endometriose dus weet waar ik over praat: je bent nu nog heel jong, maar mocht je in de toekomst een kind willen evt., zul je nu toch door de zure appel heenmoeten. Wat je kan doen is: zeggen dat je er heel bang voor bent en dus absoluut geen "voordezekerheid"onderzoek wil (weiger ik ALTIJD), je kan zelf een uitstrijkje maken, dat hoeft een arts echt niet te doen hoor, en: laat evt. een handdoek over je heen leggen, lig je niet zo open en bloot. Verder neem ik altijd iemand mee voor achteraf om te schelden en te schoppen, je kan ook iemand meevragen en zeggen dat ze niet mag kijken Lachen Je hoort he, ben een expert Boos!


Misschien een beetje een domme vraag maar wat is een uitstrijkje?

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:10

Dat is dat ze met een wattenstaafje bij je baarmoedermond een paar cellen weghalen om te kijken of er slechte (kanker) cellen tussenzitten, maar ook wat vaginaal vocht voor geslachtsziektes en ontstekingen.
Overigens kun je aan een bloedtest ook zien of er ergens een ontsteking zit.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:20

misschien in het wel een niersteen. Een kennis van mij had dezelfde klachten en het bleek later een niersteen te zijn

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:29

He jakkes, wat vervelend zeg.
Heb je toevallig een tijdje geleden blaasontsteking gehad ?
Ik heb het nl. vrij vaak gehad en het is een keer niet helemaal overgegaan, waarna het uiteindelijk een nierbekkenontsteking is geworden.
Dat werd in eerste instantie ook niet herkend via het "standaard onderzoek".
In elk geval even naar de dokter gaan, hoe vervelend ook.
Zo kun je ook niet verder......
Heel veel sterkte en succes !

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:41

hhmm meissie, ga echt zo nel mogelijk naar de dokter, ik had het 4 jaar terug, precies hetzelfde als wat jij scheef, enorme drang om te plassen en als je dan gaat komt er met moeite een paar drubbeltjes uit die dan verscheikkelijke branderig zijn en dat doet dus echt veel pijn, ik had nierstenen - het is geen pretje hoor maar zeg je snel ff wat ze doen.

ze verbrijzelen ze eerst met een laser en dan steken ze een pompje in je blaas die je urine opvangt en zodoende ook de nierstenen die verbrijzeld zijn - na de korte operatie blijft er nog een plastieken dingentje in je urinelijder zitten die zogenaamd je nieringang open laten staan voor de restjes, dit moet je 5 dgn in je hebben en dan halen ze dat er pijnloos zo weer uit, her kost veel pijn maar nadien ben je super dat je ervanaf bent.
het kan uiteraard ook nog eens een nierontsteking zijn, veel last aan de achterkant van je rug???? bv aan 1 bepaalde kant??? heb ik ook gehad, dan moet je een weekje het ziekenhuis binnen en geven ze je een serum maar daar moet je heel snel bij zijn want je nieren hebben een vitale levensfunstie, je wil toch niet een nier kwijt????

dus rep je naar de dokter aub, ik weet er alles van van de nieren, he tis alles behalve een pretje maar ga ZO SNEL MOGELIJK

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:42

Meissie toch.. Verdrietig Als ik met je mee moet naar de dokter dan zeg je het maar hoor..

Maar je moet er echt ff naar laten kijken, dit is echt niet goed..

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 20:47

isabelle schreef:
hhmm meissie, ga echt zo nel mogelijk naar de dokter, ik had het 4 jaar terug, precies hetzelfde als wat jij scheef, enorme drang om te plassen en als je dan gaat komt er met moeite een paar drubbeltjes uit die dan verscheikkelijke branderig zijn en dat doet dus echt veel pijn, ik had nierstenen - het is geen pretje hoor maar zeg je snel ff wat ze doen.

ze verbrijzelen ze eerst met een laser en dan steken ze een pompje in je blaas die je urine opvangt en zodoende ook de nierstenen die verbrijzeld zijn - na de korte operatie blijft er nog een plastieken dingentje in je urinelijder zitten die zogenaamd je nieringang open laten staan voor de restjes, dit moet je 5 dgn in je hebben en dan halen ze dat er pijnloos zo weer uit, her kost veel pijn maar nadien ben je super dat je ervanaf bent.
het kan uiteraard ook nog eens een nierontsteking zijn, veel last aan de achterkant van je rug???? bv aan 1 bepaalde kant??? heb ik ook gehad, dan moet je een weekje het ziekenhuis binnen en geven ze je een serum maar daar moet je heel snel bij zijn want je nieren hebben een vitale levensfunstie, je wil toch niet een nier kwijt????

dus rep je naar de dokter aub, ik weet er alles van van de nieren, he tis alles behalve een pretje maar ga ZO SNEL MOGELIJK


Mooi dat ik nog geen dag in het ziekenhuis ga liggen..
Dan moet ik m'n lief missen en m'n beesten! Echt niet!
maar ik maak dinsdag een afspraak met de dokter!
Bedankt iig.
nee ik heb geen last van m'n rug!

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:00

nou gelukkig dan maar maar een dag je lief en dieren missen is niet zo erg hoor want als je niet naar de dokter gaat zul je ze wel eens heel lang kunnen missen!!!!!!!!!!!!!!!

dus hou je aan je woord he!!!!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:04

Goed van je dat je gaat!! Een inwendig onderzoek is niet zo eng als het lijkt hoor. Ik was er ook bang voor maar het valt reuze mee.

Heb je nog meer klachten behalve dit? Pijn in je buik, afscheiding of bloedingen?
Is echt belangrijk dat je gaat!!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:25

en ben je nu geweest naar het ziekenhuis en wat heb je nu?

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:44

Je bent toch bezig om zwanger te worden? Ik zou idd daar eens eerst op testen.....

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:28

Het eerste wat mij inderdaad te binnen schiet: nierstenen. Geven dezelfde klachten en dat kan ook de pijn in je buik verklaren. Als je er op tijd bij bent kunnen ze deze inderdaad verbrijzelen zodat je ze uit kunt plassen, anders moeten ze operatief worden verwijderd.

Ik heb zelf ook nierstenen gehad en dat was geen pretje. Ik had destijds acute krampaanvallen waardoor ik niet meer kon zitten/liggen/staan, ik kon alleen maar over de grond rollen. Zo vreselijk! Naar de dokter geweest voor een prik in mijn bil tegen de pijn, en daarna door naar het ZH voor onderzoek naar nierstenen. Dat bleek idd het geval te zijn. Ik kon toen ook niet plassen. Moest de hele tijd, maar er kwam niets. Vreselijk gevoel, ik werd er gek van!

Ik vind overigens wel dat je er al een veel te lange tijd mee loopt. Een maand? Voorzichtig zijn met je eigen lijf hoor, daar moet je nog een hele lange tijd mee door! Gauw de dokter raadplegen hoor.

Veel sterkte.
Laatst bijgewerkt door Marieke22 op 13-06-03 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:30

hmm al eens aan chlamydia gedacht?
Ik weet natuurlijk niet hoe het met jou seksleven is maar chlamydia kun je al een aantal jaren hebben voordat je er echt last van krijgt, zo snel mogelijk laten testen is de beste oplossing.
Het kan overigens ook een verwaarloosde vaginale schimmelinfectie zijn, niet ernstig maar wel even laten behandelen.