Proefkonijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Proefkonijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 20:46

In mijn opleiding hoor ik de laatste tijd geregeld over bedrijven en instellingen die mensen zoeken om medicijnen op te proberen. Je krijgt daarvoor dan een vergoeding en moet soms enkele maanden lang op regelmatige tijdstippen naar een kliniek om testen te ondergaan.
Zelf krijg ik een beetje kippenvel van dit soort dingen. Ik zou zelf niet graag zo'n medicijn testen, met alle risico's vandien. Ook al schijnt er soms een heel leuke vergoeding tegenover te staan.
Ik ben benieuwd of er Bokkers zijn die weleens aan zoiets hebben meegewerkt, of die hier weleens over hebben nagedacht.

* To Belg, or not to Belg *


Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:05

Mijn zus heeft het bijna gedaan. Dat was iets in groningen, en het werd inderdaad goed betaald. Ik denk dat die risicos bij veel wel meevallen, en je word daar dag en nacht in de gaten gehouden begreep ik...

Charaz

Berichten: 24279
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:58

Zo groot zullen de risico's ook niet zijn, anders zou het wel verboden zijn.

Even een vraagje voor Linda250: ben je tegen proefdieren?

Zo ja. dan is dit een goede oplossing daarvoor en hoeven er geen dieren onnodig te sterven, doordat er ook stoffen zijn die op dieren anders reageren dan mensen

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:13

Paar jaar geleden was er ook iets over op tv. Dan gingen camara mensen mee lopen met zo'n proef 'konijn'. Nou het betaald echt goed! En als je de dieren er ook nog mee kunt helpen. Lachen

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 23:36

mijn zus heeft het weleens gedaan
moest ze een paar weken lang elke ochtent een pil slikken. alleen ze wist niet of ze de echte pil kreeg of de nep-pil. het was geloof ik iets tegen hoofdpijn. en idd een paar keer naar het ziekenhuis.
ze is een paar dagen echt vreselijk misselijk geweest, maar of dat van die pil kwam weet ze niet. kan niet zo goed een griepje geweest zijn.
maargoed, voordat iets op mensen uit wordt getest, is het al helemaal op dieren getest, en de kans dat je er iets blijvents van oploopt, is echt zo minimaal. en nieuwe medicijnen moeten toch getest worden.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 09:30

newforestlover schreef:
Even een vraagje voor Linda250: ben je tegen proefdieren?


Ik ben tegen proefdieren die voor onnodige zaken worden gebruikt als make-up en shampoo. Dat vind ik belachelijk.
Maar zo bedoel ik dit topic ook niet. Ik ben helemaal niet voor of tegen dit soort onderzoeken. Ik krijg er alleen zelf een beetje een raar gevoel bij en ben benieuwd naar hoe anderen hierover denken.

* To Belg, or not to Belg *

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 10:59

Ik heb er wel serieus over nagedacht. Er stond zo'n oproepje voor mensen met een longafwijking of ze een nieuw medicijn wilden testen. Was bij het LUMC en je kreeg dan dik de reiskosten vergoed + een extra vergoeding. Dat was voor iets van een jaar dacht ik zelfs. Ik heb uiteindelijk niet gereageerd omdat ik geen idee had waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om op en neer naar Leiden te reizen, maar ik had het graag gedaan omdat er zo ontzettend weinig bekend is over longziektes en álle longpatiënten dus eigenlijk maar een beetje leuk medicijnen slikken en het verhaaltje 'je groeit er wel overheen' elke keer aan moeten horen zonder dat er écht iets van een medicijn is dat wérkt. Ja, hardlopen, dat doe ik ook, maar toch, als er iets is wat ik kan doen dan doe ik dat graag. Heb er totaal geen problemen mee, ik heb namelijk zowat alles al geprobeerd en echt beter is het er allemaal niet van geworden...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:35

Ik heb pas gereageerd op een oproep in de krant,waarbij ze mensen met overgewicht zochten voor een onderzoek naar hart en vaat ziektes.
Aangezien ik niet de slankste ben Knipoog ,en mijn vader vorig jaar verloren heb aan hartfalen Verdrietig wil ik hier graag aan meewerken.
Niet alleen om de mensheid verder te helpen in de medischewereld,zo kom ik misschien ook het een en ander te weten over mijn eigen gezondheids situatie.Tenslotte onderga je de onderzoeken onder begeleiding van een cardioloog!

En er is hier alleen sprake van een reiskosten vergoeding,maar ook al zou er helemaal niets vergoed worden deed ik toch mee.
Want zeg nou zelf,overal waar jij voor word geholpen is ooit uitgetest,en dat komt een ieder nu ten goede.Mijn bijdrage in dit onderzoek zal niet meteen mensenreddend zijn,maar wie weet ............................

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:43

Linda250"]
[quote="newforestlover schreef:
Even een vraagje voor Linda250: ben je tegen proefdieren?


Ik ben tegen proefdieren die voor onnodige zaken worden gebruikt als make-up en shampoo. Dat vind ik belachelijk.
Maar zo bedoel ik dit topic ook niet. Ik ben helemaal niet voor of tegen dit soort onderzoeken. Ik krijg er alleen zelf een beetje een raar gevoel bij en ben benieuwd naar hoe anderen hierover denken.
[/quote]

Even een stomme vraag, maar pas je je ook verder aan dan, ik ken namelijk een heleboel mensen die wel tegen dierproeven voor make-up en dergelijke zijn, maar zich er verder niet in verdiepen welke make-up ze dan moeten kopen om dierproefvrije te gebruiken, want anders stimuleer je die eikels die dat doen.
Ik bedoel dit niet vijandig tegenover jou Linda, hoop gewoon dat meer mensen hier rekening mee gaan houden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:17

in de "metro" staan ook wel eens van die advertenties ja. Heb ook wel eens overwogen om er aan mee te doen. Het verdient inderdaad goed, maar ik ben zo'n watje. Soms moet je je ook een paar dagen laten opnemen en daar voel ik ook niet zoveel voor.

De hond is de betere mens

Charaz

Berichten: 24279
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:16

Linda250"]
[quote="newforestlover schreef:
Even een vraagje voor Linda250: ben je tegen proefdieren?


Ik ben tegen proefdieren die voor onnodige zaken worden gebruikt als make-up en shampoo. Dat vind ik belachelijk.
Maar zo bedoel ik dit topic ook niet. Ik ben helemaal niet voor of tegen dit soort onderzoeken. Ik krijg er alleen zelf een beetje een raar gevoel bij en ben benieuwd naar hoe anderen hierover denken.
[/quote]

ik was er ook alleen benieuwd naar, ik vind dat dit zeker moet kunnen. Omdat een mens ook hoogstens uitslag krijgt van een make-up of shampoo.
Ik heb er al veel vaker van gehoord en vind het ook niet vreemd

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:22

SharirBobby schreef:
Alleen ze wist niet of ze de echte pil kreeg of de nep-pil. het was geloof ik iets tegen hoofdpijn. .


Een placebo Lachen

Maarja ff ontopic, als er een keer iets zou zijn waaraan ik mee zou kunnen doen, zou ik dat zeker doen.
Niet voor het geld, maar omdat het gewoon handig is voor de mensen die het medicijn hebben gemaakt. Zo kunnen er na de proeven, misschien wel heel veel mensen worden geholpen.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 17:13

Een tijdje geleden viel hier een bericht in de bus, jonge vrouwen gezocht om de pil te testen. Je moest sexueel actief zijn en een jaar ofzo die pil slikken. Inderdaad was de vergoeding zeer goed, maar ik zag het toch niet zitten. Het zou ook kunnen dat je dus zwanger wordt omdat die pil niet goed werkt. Ondanks dat ze er dan vroeg achter komen omdat je gecontrolleerd wordt zul je er toch nog "vanaf" moeten. Dat idee maakte dat ik het niet zou doen, in dit geval.
Verder heb ik het eigenlijk nog nooit serieus overwogen. Het zou in ieder geval erg liggen aan wat voor medicijn het is en hoeveel tijd het kost. Ik ben namelijk best een schijtluis, dus als het echt iets is met risco's (wat dus het beste betaald) dan zou ik het nog niet weten...

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles


Miran

Berichten: 4450
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:52

Ik heb er zelf ook wel eens naar zitten kijken, maar zou het zelf niet durven.
Ik geloof alleen niet dat je hiermee proefdieren redt, die zitten een stapje eerder in het proces van de medicijnontwikkeling. Pas als bij de proefdieren blijkt dat er daar geen problemen zijn, gaan ze het op mensen testen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 20:53

Mar1986"]
[quote="Linda250"][quote="newforestlover schreef:
Even een vraagje voor Linda250: ben je tegen proefdieren?


Ik ben tegen proefdieren die voor onnodige zaken worden gebruikt als make-up en shampoo. Dat vind ik belachelijk.
Maar zo bedoel ik dit topic ook niet. Ik ben helemaal niet voor of tegen dit soort onderzoeken. Ik krijg er alleen zelf een beetje een raar gevoel bij en ben benieuwd naar hoe anderen hierover denken.
[/quote]

Even een stomme vraag, maar pas je je ook verder aan dan, ik ken namelijk een heleboel mensen die wel tegen dierproeven voor make-up en dergelijke zijn, maar zich er verder niet in verdiepen welke make-up ze dan moeten kopen om dierproefvrije te gebruiken, want anders stimuleer je die eikels die dat doen.
Ik bedoel dit niet vijandig tegenover jou Linda, hoop gewoon dat meer mensen hier rekening mee gaan houden.
[/quote]

Een eenvoudig antwoord: Ik gebruik geen make-up. Maar zou ik dat wel doen, dan zou ik er wel op letten.

* To Belg, or not to Belg *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Corien_, Lithya, purny, YandexBot en 158 bezoekers