Iemand verstand van immigratiedienst rompslomp?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Iemand verstand van immigratiedienst rompslomp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 19:22

Mijn vriend wil naar Nederland emigreren, iets waar ik heel blij mee ben... maar door al die burocratische rompslomp in dit (zeer kromme en burocratische soms) landje zit er nog niet veel schot in...Ik heb tot nog toe 4 verschillende mensen gesproken... en jullie raden het wellicht al... 4 totaal tegenstrijdige verhalen gehoord! *Zucht* Ik word er gewoon een beetje neerslachtig van...ik zou zo graag bij de persoon terecht komen die me echt weet te helpen zodat we de "malle molen" in kunnen en het zo soepel verloopt als mogelijk is... Is er toevallig iemand die hier ervaring in heeft? Mij vriend is Australier, naar ik begrijp van de IND website is Australie een niet MVV plichtig land... maar vervolgens wordt er weer gezegd van wel... *nog een diepe zucht*... Ik zit ernstig verlegen om een beetje hulp op dit gebied (maar waar vind ik die???) want ik raak lichtelijk gedeprimeerd van al die tegenstrijdige verhalen...

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:19


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 16:58

Hey, dank je wel...daar ga ik Simon eens mee laten bellen... Duimen maar dat ze daar iets zinnigs weten te melden...

Ingrid2
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 09:31

Ik heb er in mijn prive-situatie ook mee te maken gehad; de hele IND en VD-molen. Ik kan me voorstellen dat je er hulp bij wilt, want er zijn inderdaad veel tegenstrijdige verhalen over wat je het beste kan doen etc. PB me maar wat je precies wilt weten.

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:51

Enige oplossing als niets lukt. Gooi na de grens je paspoort weg lieg dat je barst bij de vd en ind. Ze mogen je niet retour sturen zonder toestemming van land van herkomst. Je wordt binnen 3 dagen buiten de poort gezet. Enige nadeel is je bent illegaal in Nederland.
Nee alle gekheid op een stokje. Praat eens met vluchtelingenhulp zij kennen de klappen van de zweep en weten je naar de goede instantie door te sturen.

Ingrid2
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:39

Eeeeh, Jurenko, ik denk niet dat haar vriend uit Australie vlucht en dus ook geen vluchteling is, vluchtelingenwerk kan weinig doen. Hij moet een aanvraag verblijfsvergunning regulier doen en dat heeft niets met asiel aanvragen te maken.