Pony's en geiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Pony's en geiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 14:21

Wij gaan over een aantal maanden verhuizen, en mijn vriend wil misschien volgend jaar 2 dwerggeitjes houden. Zijn hier nog meer mensen met geitjes in hun bezit? En hoe hebben jullie het gedaan met stal en weide? Mijn pony's staan nu ook bij geiten in, alleen zijn dit wat grotere. Maar waarschijnlijk krijgen ze dan toch hun eigen stukje weide, hoe groot moet dit zijn voor 2 dwerggeitjes?

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 15:51

Ik heb zelf 2 geiten gehad (grote: British Alpine) en een dwerggeit. Zelf zou ik nooit meer een dwerggeit nemen omdat ze (in mijn ervaring)continue mekkeren! ik vind ze vreselijke zeurpieten Misselijk , de grotere rassen niet. Nu ben ik 2 jaar geleden verhuisd, en natuurlijk heeft mijn buurman 2 dwerggeiten, dus heb ik nog heel de dag dat gemekker ! mijn geluk

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 15:54

Haha ja ik weet het. Maar we nemen ook wat jongere geiten, die nog niet zoveel verwend zijn, want daardoor gaan ze gauw mekkeren.

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:41

Ik heb 1 dwerggeitje en die mekkert bijna nooit. Ze beginnen te mekkeren als je er meer hebt en als ze verwent worden. Als er volgend jaar een paard bijkomt komen ze samen in hetzelfde weiland