Diarree: wat helpt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ASsi_

Berichten: 255
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Diarree: wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:37

Bij de gggd zeiden ze tegen mij dat het slim is om ORS te nemen, veel water te drinken en veel dingen met zout en suiker te nemen. Dit om er voor te zorgen dat je niet uitdroogt.. Als je de diaree wil stoppen moet je net als boven al gezegd norrit enzo nemen.
Je moet ook geen ijskoude drankjes nemen en ook geen ijs.. Hierdoor kan het volgens mij ook weer erger worden.
Veel succes!

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re: Diarree: wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 15:55

Norit helpt je alleen maar om voor korte duur van de diarree af te helpen. Bijv. als je met vliegtuig meegaat en daardoor niet graag aan de diarree wil zijn. Het stopt de diarree maar voor even maar lost het probleem niet op. Zodra je stopt met Norit zal je zelf weer merken dat de diarree terugkomt (ben ook 6 weken aan de race geweest en uiteindelijk werd mij in het ziekenhuis gezegd dat Norit echt afgeraden wordt om te gebruiken als HET middel voor diarree)

Het beste middel is Imodium: dit is een geschikt middel om diarree goed te behandelen. Het verlost je snel van je diarree en zorgt ervoor dat je minder water en voedingsstoffen verliest, zodat je niet verzwakt. Diarree snel en goed behandelen is aangewezen om de darmen weer normaal te laten functioneren en het herstelproces snel weer op gang te laten komen.

Sterkte ermee!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Diarree: wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 15:57

Imodium,diacure,
Allemaal middelen wat loperamide ofzoiets Haha! inzit,
Norrit is op basis van kool,
En het is slim om met dit weer ors te gebruiken,dit voorkomt het uitdrogen,
zeker belangrijk met dit weer!!

ArGieVai

Berichten: 3085
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Diarree: wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:00

Javelin schreef:
Norit helpt je alleen maar om voor korte duur van de diarree af te helpen. Bijv. als je met vliegtuig meegaat en daardoor niet graag aan de diarree wil zijn. Het stopt de diarree maar voor even maar lost het probleem niet op. Zodra je stopt met Norit zal je zelf weer merken dat de diarree terugkomt (ben ook 6 weken aan de race geweest en uiteindelijk werd mij in het ziekenhuis gezegd dat Norit echt afgeraden wordt om te gebruiken als HET middel voor diarree)

Het beste middel is Imodium: dit is een geschikt middel om diarree goed te behandelen. Het verlost je snel van je diarree en zorgt ervoor dat je minder water en voedingsstoffen verliest, zodat je niet verzwakt. Diarree snel en goed behandelen is aangewezen om de darmen weer normaal te laten functioneren en het herstelproces snel weer op gang te laten komen.

Sterkte ermee!



bij mij is na norrit het helemaal weg hoor...?

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re: Diarree: wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:05

het kan wel dat het weg is maar de bacterie schijnt in je lichaam te blijven. dat heb ik dus bij mij gezien, met het gevolg dat die bacterie, pas na 2 maanden, de vrije hand kreeg en flink heeft huisgehouden in mijn darmen (en ruim 6 kg. ben afgevallen). kan je zeggen dat dat geen pretje was. na deze ervaring is er bij mij geen Norit in huis te vinden. maar goed elk mens is anders..........

LPtjuh
Berichten: 1883
Geregistreerd: 29-09-04

Re: Diarree: wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:13

ik ben ook goed ziek geweest afgelopen week wat bij mij goed hielp was
veeeeeeeeeeeeeeeel drinken ( i.v.m. het gevaar voor uitdroging)
goed eten , dus niet zoals anderen zeggen niet eten , dan maak je je weerstand juist lager en dat is niet de bedoeling .
neem bananen , beschuit thee zonder suiker. geroosterd brood met een beetje honing
en haal bij de apotheek loperamide kost ong. 2 of 3 euro en je bent er in no time vanaf !
succes!!

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Diarree: wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:43

gewoon even langs de drogist of kruidvat ofzo gaan
daar hebben ze van die capsules, dan ben je er zo weer vanaf

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Re: Diarree: wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:44

je hebt speciale medicatie tegen diarree maar je moet dus wel degelijk blijven eten, anders heb je ook niets waar de ontlasting dikker van gaat worden. Inderdaad banaan stopt, witte rijst zonder iets erbij. Je hebt ook van de roosvice aanlenglimonade er is er een die heet stop en dat helpt ook.

corinagirl
Berichten: 1850
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Bedum

Re: Diarree: wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:20

Ik heb ook een week gehad met diarree problemen. Altijd na het avondeten kramp enz.
Nu let ik erop dat ik overdag genoeg drink! Dat helpt al aardig.
Het klinkt misschien raar maar het helpt bij mij vaak wel erg goed! Neem een beschuit en strooi er een beetje kaneel op. En zo opeten Lachen . Bij mij zijn de krampen altijd een stuk minder na het eten ervan en de volgende dag kan ik weer 'normaal' naar het toilet Lachen .
En gewoon een paracetamol kan ook wonderen doen Knipoog . In ieder geval bij mij Knipoog

c_alsemgeest

Berichten: 20659
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Diarree: wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:49

ORS of immodium...
Van het eten: beschuit, banaan, geraspte appel... ik ga zelf voor de Kanellie's (of hoe ze ook heten Clown ) van bolletje.

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Re: Diarree: wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:15

had er vandaag ook opeens last van.
lang leven norrit Tong uitsteken

Moon

Berichten: 3925
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Hardenberg

Re: Diarree: wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:16

bananen
en vooral GEEN sinaasappels

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Diarree: wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:57

Bananen en witte rijst zonder saus of wat ook Lachen

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Diarree: wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:03

Ik ben net van vakantie terug gekomen en heb voor de terugreis diuretica geslikt. Maar nu in Nederland heb ik elke keer krampen als ik net ben opgestaan en 's avonds na het eten. Wordt er echt niet goed van. Wat ik probeer is 3 keer per dag te eten en veel water te drinken. Moet toch weer een beetje regelmaat in komen denk ik...

Marietje1990

Berichten: 2573
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Groningen

Re: Diarree: wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:40

Bruin brood, bananen en diksap.