Ik was heel wat van plan vandaag, maar...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Ik was heel wat van plan vandaag, maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 11:34

Toen was het windkrant 9-10 met hagel, regen en onweer

Voor het land is het natuurlijk perfect, maar het is wel binnen zitten voor de rest van de dag. Dus dat wordt de hele dag ganzenborden Gaaaap Of lekker simmen natuurlijk *LOL* Of eindelijk een excuus om aan een fatsoenlijke hompage te beginnen Schijnheilig

Niet Eileen trainen zoals ik van plan was en niet zwemmen in de put Verdrietig Nou ja....morgen beter

Dan nog een klein verhaaltje over gisterenavond :

Ik ging met Jildau rijden in de bak, maar dat liep uit op een blamage. Bij de voetbal (naast onze clubbbak) werd gesproeid, wat een sissend geluid maakte. Ze werd er echt helemaal opgefokt van...ik dacht: misschien wordt het na verloop van tijd minder als ik er geen aandacht aan besteed en haar flink aan het werk zet, maar ze bleef de volle drie kwartier zo gespannen als een boog. Toen ben ik maar gestopt...ze is sowieso helemaal hyper de laatste tijd, ik denk dat ze hengstig is ofzo...ook zo overdreven emotioneel: als ze Eileen even uit het oog verliest meteen hysterisch hinneken enzo...nou ja, hopen dat ze de volgende keer uitgesproeid zijn. Dat zal wel lukken met dit weer Haha!


Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 12:51

Het weer is nu al een stuk rustiger hoor... Volgens mij kun je nu weer gewoon lekker naar buiten (bij ons in Noord-holland dan) Haha!

Dag, lieve Kristal...


Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 12:56

Hier (kop van overijssel) is de grote buienboel net weer beetje weg, tenminste ik hoop het, alleen nog klein beetje miezer af en toe en die onweer....is tot nu toe gebleven bij een beetje gerommel!

Opzich best lekker even zo'n weertje....alleen had het van mij niet nu gehoeven!! mjah, niks aan te doen

Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:41

Fijn he! Ik was ook heel optimistisch naar Jerom gegaan. Moet daar elke dag best wel een rit voor maken want het is 20 min rijden met de bus en 15 min lopen naar Jerom (maar dat heb ik er voor over hoor) Kom ik net aan op stal wil ik Jerom van het land halen breekt er noodweer los! Boos!

Te laat dus! En ik had nog gehoopt hem voor de regen binnen te kunnen halen want hij heeft mok Huilen en dan is die nattigheid niet echt fijn!

Trouwens bij ons op stal zijn ook een heleboel paarden hengstig dus dat zou best kunnen !

Groetjes Ger

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 21:07

Okee Ger, dat stelt me weer iets gerust, van die hengstigheid!

Maar goed, ik was dus niet de enige die er last van had. Vanochtend & vanmiddag noodweer, vanavond keiharde wind (dan wordt er van elk blaadje geschrokken dus dan laat ik het maar weer....)

Maar Stef van bokt is nog wel langs geweest en die heeft een beetje vrijheidsdressuur gedaan met Eileen. Het ging best goed! Ze heeft een begin gemaakt met de spaanse pas en met buigen, en dat wilde ze wel voor een snoepje! Haha! Dus toch nog wat gedaan vandaag.... Lachen

Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:19

Ikkeh ook hoor!!! Ben om 18.15 terug gegaan. Dit keer met de auto (mijn vriend bracht me)! En toen de mok eventjes behandeld en even geknuffeld! Daarna weer op het land gezet. Hij loopt nl een beetje onregelmatig vanwege de mok en weet niet of ik dan wel kan rijden.

Wat is spaanse pas??? Sorry hoor...... ik weet niet zo heel veel van dressuur en dergelijke. Ik reed altijd recreatief en heb net 1 (jawel) officiele rijles gehad op Jerom. Daarom ben ik ook op dit forum... om wat te leren. (hahaha)

Pas op!!! Wycke Fan Breuningswyck loopt los
Net B gestart...

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 22:18

Maakt niet uit hoor Kyan, prima dat je het wilt leren!

spaanse pas:
Afbeelding

(bron: homepage sherwood shires, via google gezocht)

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 22:19

oops beetje klein! En dat nog wel van een plaatje van een shire Haha! Nou goed, je ziet dat het paard een voorbeen als het ware hoog optilt naar voren....that's it

Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:54

Gaaf........ super sierlijk!!!! Misschien over een heeeeeele tijd als ik meer ervaren ben kan Jerom dat ook wel leren. Hahahaha

Pas op!!! Wycke Fan Breuningswyck loopt los
Net B gestart...

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 08:43

Ah mijn robijntje daar zo maar als voorbeeld.... Haha! Hij is een draak hoor! Maar de spaanse pas vind hij super leuk. Zo loopt ie altijd langs de merries heen om stoer te zijn. En als ie mag dekken loopt ie ook zo van en naar de merrie. Geen gezicht, maar hij vind het stoer. De veearts ligt altijd helemaal dubbel als ie dat weer doet. Moeten we eens een filmpje van maken zecht ie.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:08

en jildau ook spaanse pas geprobeert he Haha! Maar die stond er meer bij van joh, til zelf je hoeven op Haha! Haha!
Eileen is een scheetje hoor peeky!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:11

whaa koel zeg Lachen bij ons is het ook weer lekker zonnig met hier en daar een wolkje, idd, jammer dat al je plannenn in het water vallen

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 15:18

Hoe kan je dat aanleren??? Die spaanse pas.... (Zo gaaf zwijmel zwijmel)

Pas op!!! Wycke Fan Breuningswyck loopt los
Net B gestart...

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 15:56

Kijk maar even bij 'uit het zadel' of via de zoekfunctie, ik kan het je niet vertellen want ik moet het zelf ook nog leren...

Nou vandaag is het me weer iets te heet Boos! Vanavond maar dan...hopen dat ze dan niet aan het sproeien zijn bij de voetbal

Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:32

Staat er bij jullie geen harde wind dan? Bij ons is het de hele dag helder weer geweest, stralend blauwe lucht maar wel een frisse wind. Nu betrekt het en veranderd de blauwe hemel in een witte waas.... Ja hopelijk sproeien ze niet. Jerom heeft daar ook een hekel aan! Maar na die regenbui van gister denk ik dat ze wel gestopt zijn toch! Succes. En ik zal zeker bij uit het zadel kijken voor de spaanse pas!

Pas op!!! Wycke Fan Breuningswyck loopt los
Net B gestart...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appelien, Googlebot, tienus63, vilheide en 45 bezoekers