Huwelijksreis geannuleerd door reisorganisatie...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Huwelijksreis geannuleerd door reisorganisatie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 12:44

Vrijdag was ik behoorlijk pissed. Zoals je misschien al wel gelezen had zou Michel en ik op huwelijksreis gaan naar Mexico, Guatamala en Belize.
Inderdaad zouden gaan...

Vrijdag kregen we een telefoontje dat de reis niet door ging aangezien er te weinig aanmeldingen waren.
Je snapt ik was behoorlijk chaggi. Frusty



Maar gelukkig hadden we gisteren meer geluk. *LOL*


Ik belde naar de reisorganistatie om te kijken welke reizen nog wel beschikbaar waren. (Ik durfde al bijna niet meer te hopen dat Kenia nog vrij was...)
Naar Kenia zouden in de tijd dat ik vakantie heb, drie reizen gaan. Bij het kijken naar de eerste vertrekdatum, hoorde ik "volgeboekt". En dat was ook bij de tweede vertrekdatum zo. Je snapt de hoop begon al aardig weg te zakken.

Maar bij de derde vertrekdatum waren er nog twee Pling plaatsen beschikbaar Haha!. Kortom die hebben we maar meteen geboekt. We gaan nu dus op huwelijksreis naar KENIA Cool .

Dit is de route die we gaan doen:
Afbeelding
Reisroute Kenia:
Dag 01: Vlucht naar Kenia.
Dag 02: Naar Masai Mara
Dag 03: Masai Mara N.P.
Dag 04: naar Lake Navaisha
Dag 05: Hells Gate
Dag 06: Lake Nakuru
Dag 07-08: Eldoret
Dag 09-10: Lake Baringo
Dag 11: Maralal - kameelsafari
Dag 12: Samburu N.P.
Dag 13: Mount Kenia
Dag 14: Raften
Dag 15: Naar Mombasa - strand
Dag 16-20: Strand
Dag 21: Nairobi
Dag 22: Terugvlucht Amsterdam

Korte beschrijving:
Deze veelzijdige reis biedt een uitgebreide kennismaking met de mooiste natuurgebieden van Oost-Afrika. Natuurlijk worden er safari's gemaakt door de twee meest interessante wildparken van Kenia: Masai Mara en Samburu. Luipaarden en leeuwen, giraffes en gazellen en nog veel meer dieren zijn hier op korte afstand te bewonderen. Verder kun je gaan raften aan de voet van Mount Kenya en maken we van dichtbij het leven mee van de unieke bevolkingsgroepen Maasai en Samburu. Aan het einde van de reis trekken we naar de kust. Hier kun je de laatste dagen lekker zwemmen en snorkelen, boottochtjes maken of een bezoek brengen aan Mombasa.

Dat wordt ons derde jaar naar Afrika Knipoog.
Iemand nog tips over de do and don'ts ?


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131959
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:02

Helaas heb ik geen tips over de do en don'ts, ik wil wel even kwijt dat ik het super voor jullie vind dat het toch nog gelukt is om een mooie reis te boeken !
Na alle tegenslag van vrijdag (thanks to het reisburo en je lieftallige shet Knipoog ) is het jullie van harte gegund

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:02

Tof Mickey! Ik ben zelf een paar keer in Kenia geweest, prachtige natuur! Heel vriendelijke mensen.

Tips? Eigenlijk de standaard tips: zorg dat je ruim van te voren weet of je nog inentingen nodig hebt, malariapillen e.d.
Neem iig een goede zaklamp mee want als je op kamp bent is het niet overal verlicht en (zoals je wsl. wel weet) is het "ineens" donker.
Wat ik zelf ervaren heb is dat het niet altijd even vlotjes gaat met de bagage. Ik nam daarom altijd een grote tas als handbagage met spulletjes voor de eerste dagen (schoon ondergoed, t-shirts) mee, en daar zaten ook altijd alle medicijnen e.d. in.

Als me nog iets te binnen schiet wat specifiek voor Kenia geldt, hoor je me nog wel een keer. Haha!

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:09

Fijn, dat je nog een goede vervangende reis kon vinden. Kenia lijkt me ook geweldig, wij vliegen zelf 30 juni naar Tanzania. Hier http://thorntree.lonelyplanet.com/ kun je vrij veel specifieke informatie vinden en vragen over Kenia.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:30

Kameelsafari? Zit je dan op een kameel? Wow dat lijkt me supergaaf!
Heel veel plezier op je huwelijksreis!

28-09-2007
Nothing compares too you...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:48

flair schreef:
Kameelsafari? Zit je dan op een kameel?


nee op een ezel. Tong uitsteken En jij noemt MIJ blond? *LOL*

Klinkt erg gaaf Mickey, een vriendin van mij is er ook heen geweest en is nu helemaal Afrikagek

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:19

Je kan er toch ook naast lopen En ik ben dan ook echt blond, en jij heb bruin haar en blond in je hoofd.

28-09-2007
Nothing compares too you...

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:09

Leuk dat je toch nog op reis kan, heel veel plezier alvast!

Let love shine so bright


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie