Wat doen jullie zoal op een dag met jullie paard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nic0le007
Berichten: 125
Geregistreerd: 04-06-03

Wat doen jullie zoal op een dag met jullie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 08:23

ik zou wel graag willen weten wat andere mensen op een dag met hun paard doen...vind ik wel leuk om te weten Knipoog Haha! dus bij deze
Laat maar even weten wat jullie zoal doen.. Tong uitsteken

* UniQue *


Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 09:14

Aangekomen, eerst een knuffel geven Lachen en een snoepje. Dan zet ik ze OF buiten OF in de andere stal (mochten ze nog niet buiten staan) en ga ik uitmesten. Daarna haal ik haar binnen, ga ik borstelen, en daarna even of gewoon wandelen, of even erop stappen. Oefeningentjes doen. Daarna lekker op stal, slobbertje maken en geven. En haar mix voor savonds klaar maken. Hoeven uitkrabben, mix voeren, en daarna hooi en stro. Eventuele poepjes verwijderen en naar huis. Dat is mijn avond programma.

Als ik een hele dag erben doe ik hetzelfde, maar doe ik veel dingen samen met Mariska. Eerst mijn paardje en daarna haar paardje rijden.

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 09:17

van alles en nog wat.. je kan het zo gek niet bedenken en ik doe het Tong uitsteken nee er zijn ook wel normale dingen en die doe ik dan weer serieus.. maar ik kan ook echt gekke dingen met ze doen hoor..

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 09:24

poetsen en verder niets bij Sterre en Arabesk. (sterre is hoefbevangen Verdrietig)
op de manege uiteraard rijden Tong uitsteken

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 09:47

Nou ik zet ze 's morgens buiten..dan ga ik uitmesten, paarden naarbinnen (2 paarden) om 12 uur krijgen ze brokken, ga ik zelf ook even eten. Of ik ga poetsen (als het niet te warm is, anders blijven ze binnen), opzadelen en rijden..dan afzadelen nog even naverzorgen/afspuiten enzo. En dan zet ik ze weer binnen of buiten..ligt er een beetje aan.

!Update profiel!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 10:30

eerst even uitmesten dan heb ik dat vast gedaan
dan de agenda checken of er nog spannende dingen zijn gebeurd. Bijna iedereen schrijft dagelijks een stukkie in de agenda wattie gedaan heeft. spullen klaar hangen en paard uit de wei vissen. Poetsen en een beetje tuttebellen. Rijden. Paardje afspuiten en weer een schop onder z'n hol geven de wei in. Alle troep opruimen. Nog even wat drinken als er iemand is en een beetje bijkleppen Haha!.

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 11:20

Ik heb vanorgen even 3 kwartier gereden, wat lichte oefeningen gedaan vanwege de warmte. Haar hierna even lekker geborsteld en weer teruggezet in de wei. Naar huis, douchen en op naar Mantinge voor de Boktmarkt!!!!!!!!

Veni, vidi, vici

nic0le007
Berichten: 125
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 11:24

nou omdat ik het jullie vraag moet ik natuurlijk ook even Zeggen wat ik gedaan heb hahaha! nou ik heb vandaag lekker les gehad en het ging supergoed!!! dus ik was nattuurlijk wel weer blij..Knipoog...
heerlijk is dat toch...als het goed gaat...n0u en daarna natuurlijk mijn lieve *jubal* even laten rollen...( vind die altijd ergggg lekker!! )
en natuurlijk goed beloond met een flinke poetsbeurt ( was wel nodig na dat rollen ) hihih en hem te eten gegeven niet te vergeten en daarna mocht die weer lekker in de wei..!! Heerlijk om te zien hoe die paarden genieten van dat lekkere hapje Gras Knipoog hahaha

* UniQue *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 11:30

Als ik bij het paard kom, help ik eerst mee alle paarden binnen te zetten.
Dit is in een kwartiertje gedaan, als ze allemaal zin hebben om binnen te komen, maar meestal vinden ze het veel te gezellig in de wei en kun je de helft helemaal achter in het weiland op gaan halen Scheve mond

Dan ga ik Kawa knuffelen en poetsen.
Dan ga ik rijden of longeren maar soms hou ik het ook bij knuffelen Lachen

Na het werk krijgt hij lekkers van me, met dit warme weer spuit ik hem ook leker af anders poets ik hem nog even.

Dan ga ik nog ff naar de kantine, wat drinken en gezellig beppen.

En voordat ik ga krijgt Kawa nog een knuffel en kijk ik of hij nog heeft gepoept, en die drollen gooi ik dan ff op de mestbult.

En dan ga ik naar huis.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 17:02

Ik kom aangereden en dan loop ik gelijk naar zijn box en roep hem hij hinnikt dan naar me.

Ik zet hem een uurtjeof wat in de wei als tie s'middags niet is geweest, anders ga ik hem lekker poetsen aan de paal als het lekker weer is en anders in zn stalletje.

Als het slecht weer is gooi ik hem los in de bak kan die effe zn ei kwijt meestal is dit in de winter.

Ik mest meestal daarna en dan ga ik rijden op dinsdag en vrijdag en zaterdag heb ik les en op maandag rijd ik meestal buiten.

Op dinsdag springt Karin erop en woensdag, donderdag en zondag rijd Annemarie Mango.

Als mijn vriend op zondag naar de kuip gaat dan ga ik ook naar de manege en dan rijd ik vrij of buiten.

Na de les poets ik hem ook nog even en geef hem wat lekkers.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 17:03

O en ik zit ook nog veel te beppen in de kantine dus het is meestal heeeeel erg laat als ik thuis komt hiihihih

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:39

's Ochtends begin ik met voeren.
Daarna is het even tijd voor bokt, ook erg belangrijk Tong uitsteken
Rond 9 uur begin ik met paarden buiten zetten, paarden bij huis controleren die dag en nacht buiten lopen en waterbakken in het land vullen.
Daarna stallen mesten, gelukkig heb ik op dit moment erg weinig op stal staan Knipoog
Daarna weer even bokken en dan naar de andere paarden die verderop in het land staan. Controleren of ze nog heel zijn, waterbakken vullen en een beetje tutten als ze tijd hebben (gras is soms belangrijker...)
Afhankelijk van hoeveel paarden ik bij huis heb staan, in de loop van de middag paarden wisselen (bak/land/stal).
's Avonds nog een keer alle paarden controleren en waterbakken vullen en de paarden die op stal staan voeren.

En verder ben ik veel tijd kwijt met klusjes in en om de stallen. Omheining repareren, voer, hooi en stro regelen, evt. DA en hoefsmid, gras maaien rond de stal, en in het dekseizoen 's middags de merries schouwen en 's avonds dekken.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 19:09

Even nadenken:

Ma t/m vr.
Vaak tussen de middag even losgooien om te laten rollen. 's Avonds eerst borstelen en dan meestal rijden (1 dag in de week longeren). Wij rijden dressuur of gaan naar het strand. Soms gaan we ook wel uitstappen op het strand of doen we een rondje duin.

Daarna nog even rollen en weer borstelen. Dan hebben we nog een heel hoefritueel (hoeven natmaken, invetten, klein mokplekje insmeren). Knollie krijgt nog zemelen (met olie en brood/appel). Tussendoor krijgt hij geen snoepjes.

Beetje afhankelijk van wie er zijn praten we nog wat in de stal of gaan direct naar huis.

In het weekend zijn we vaak wat langer bezig. Over het algemeen dezelfde dingen die we door de week ook doen, maar dan gaat dat allemaal wat rustiger aan. Ook in het weekend vaak even laten grazen op een landje.

Paardlief heeft 2 keer in de week les en 1 keer in de week buitenrit (vast). Andere dagen hangt het een beetje van het weer af en van wie er nog meer zijn, dus dan kan het alle kanten op.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 23:59

's avonds gaat het de laatste tijd zo:
ik kom aan bij de wei en dan komt sharir (m'n pony)aanlopen, even later komt sharir (bokker) aangefiest.
of ze zijn er allebei al als ik aan kom.
dan ga ik sharir poetsen en zij junta.
en wrijf ik z'n manen lekker in met azijn, zodat ie lekker ruikt onderweg Schijnheilig
opzadelen, en dan lekker door het park. onderweg even beentjes afkoelen in het meertje. en daar komen we ook gelijk iemand tegen, mel_junta (bokker) bijv. of een paard die vlakbij mijn huis staat (met iemand erop Knipoog ), of weer een ander meisje dat ik ken die d'r hond aan het uitlaten is.
goed dan rijden we weer naar de wei, afzadelen en voeren. ondertussen zit ik dan met sharir (bokker) op een kist en gooien we kluitjes naar junta als ze probeert een hapje voer van sharir te pikken.(gewoon een piepklein stukje modder op d'r kont, anders moeten we opstaan Schijnheilig )
en dan gaan we naar huis.

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 11:03

Nou eerst eten geven, dan soms uitmesten, hangt ervan af. Dan naar buiten brengen met onze shet, en aan het eind van de middag gaan ze weer naar binnen. Rijden doe ik ook, maar geen vast tijdstip voor. Maar in ieder gevak weer eten geven, en 's avonds laat nog ff lichtje aan doen


Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 11:48

Als ik vrij ben van min studie begin ik de dag met het uitmeste van de drie stallen bij ons. Dan wordt Flappie lekker gepoetst en gezadeld en gaan we rijden. Ik stap meestal lekker lang los. Ikrijd meestal een uur , soms 1,5. soms drie kwartier. Ligt helemaal aan hoe het draait die dag. Heb ik een superdag gaan we aan nieuwe stukjes beginnen, slechte dag gaan we net zolang door tot de "bekende" stukken weer gevraagd kunnen worden. Daarna stap ik meestal buiten uit. Dan wordt ie gewassen op de spuitplaats, solariumpje of bij mooi weer in de wei. Dan de van de dag bezig zijn met voeren, (5 keer per dag pfff) en 's avonds wordt i ealtijd nog even gelongeerd. we springen meestal 1 keer in de week, soms vaker, af en toe twee keer longeren of een buitenritje. de rest dressuur.

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 12:19

ik kan nu niet zo veel doen. zit in t gips.. ik ga dr nu vrijheidsdressuur leren Tong uitsteken

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 12:37

Nou eh ik fiets naar stal en daar aangekomen ga ik ff knuffelen Lovers , dan gooi ik ze meetsal los in de bak en mest de stallen uit. Daarna ga ik meestal poetsen en rijden en als het mooi weer is Cool altijd ff afspuiten na het rijden en dan nog even knuffelen en poetsen en dan de stal vegen en weer naar huis. Dat is eigenlijk een standaard middag!

08-10-2004; † Rust zacht, lieve Pretty.. Ik mis je!

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:05

Moet eerst door de steeg (groot prive-bospad zeg maar) door ploegen, deze is vaak lekkere blubberboel, Noor uit het land.....natuurlijk de andere paardjes ook even gedag zeggen. Dan ploegen we saampjes weer terug. Op stal natuurlijk even goed poetsen en dan gaan we vaak rijden. Meestal in de bak, maar soms zondags of met heel warm weer dan gaan we lekker het bos in. Daarna weer afzadelen, benen afspuiten en wanneer het dus echt warm is en ze zweet lekker, dan gooien we de spuit er helemaal overheen. Krijgt ze nog wat lekkers en dan gaan we weer door de baggerboel richting het land.
Weer terug op stal ruim ik het boeltje op, wat ik heb laten liggen en help ik soms de paarden mee binnen zetten of iets anders wat op dat moment maar voor de hand ligt.....en natuurlijk wordt er tussendoor geregeld gezellig gebabbeld met aanwezigen.

En af en toe is het weer eens tijd voor wat anders. Zo hebben we natuurlijk de manen en staart die we bij moeten houden. Of we gaan onder het zadel eens gek doen. Zo hebben we afgelopen zomer nog paardenvoetbal gedaan, erg leuk en lachwekkend.

Deze zomer zullen we aan de gang met de twee veulens....beetje vrijheidsdressuur aanleren....ennn...toch ook nog maar een paar regeltjes haha en misschien dat ik er nog wel een paardje bij ga rijden, drukte drukte

Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:29

Mijn dag met Jerom ziet er als volgt uit:

Zaterdags en zondags blijft mijn zoontje van 7 maanden bij mijn vriend en dat zijn dus echt mijn relax dagen. Haha! Ik ga dan lekker vroeg heen. Kom aan doe even een peukie, klets wat en ga dan Jerom van't land afhalen. Nu Jerom mok heeft op een van zijn benen was ik zijn benen vaak zaterdags met betadine scrub en dan heeeeeeeel goed drogen. Lekker even poetsen en knuffelen. Weer een peukie doen en opzadelen maar!

Het is de bedoeling dat ik op die dagen dan lekker een bos/duinritje ga maken. Maar vanwege omstandigheden is dit nog maar 2x gelukt. Ik heb jerom namelijk nog maar 2 maanden waarvan ik 4 weken geen zadel heb gehad en 3 weken door een operatie niet kon rijden. Nu kan het allemaal weer wel gelukkig! En ik heb gister heerlijk gehobbeld!

Daarna weer afzadelen even poetsen en Jerom weer op het land zetten!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:34

Mijn dag met mijn eigen paard gaat meestal zo:
's Morgens om 7 uur voeren Vork en om half 8 gaat Imker de wei op. Dan ga ik werken. Om 5 uur kom ik thuis en haal Imker binnen, voer hem en ga eten koken. Om 6 uur ga ik de stal uitmesten en opruimen, om 7 uur rijden, dan ben ik om 8 uur klaar met rijden en afspuiten, dan nog even frutselen op stal en naar binnen. Om half 11 krijgt Im nog zijn laatste voerbeurt en dan gaan het licht en de radio uit en gaat hij slapen Dromen

Bij mijn bijrijdpaard help ik eerst even een handje waar nodig, dan pluk ik moeder en zoon uit elkaar Huilen en ga even poetsen, dan rijden, afspuite en frutselen. Hilde met haar zoon herenigen en dan ga ik weer naar huis.

Ik rijd mijn eigen paard 5x per week en mijn bijrijdpaard 3x per week. Eigen paard staat aan huis en mijn bijrijdpaard staat 300 meter verderop in de straat.

Toos paardloos

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:13

Eerst ga ik haar uit de wei halen, grote wei dus duurt wel lang, geef ik haar wat lekkers even knuffelen en dan naar stal, met de fiets gaat sneller haha, dan poetsen en zadelen uitgebreid. Naar de bak, ligt eraan wat ik ga doen afhankelijk van mijn trainingsschema meestal een uur rijden en dan weer naar stal, snel afpoetsen, spullen opruimen en haar naar de wei brengen met de fiets en gelijk door naar huis fietsen
liefs lotte

boemel

Berichten: 8256
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 17:01

Ik rijd nog niet zo veel en lang omdat mijn paard herstellende is van een peesblessure. Door de week rijd ik 2x. Andere dagen mest ik alleen even de stal en poets ik haar. 1x per week kom ik niet.

In het weekend ben ik nu met de warmte vroeg op stal. Dan poets ik haar eerst (soms afsponzen als ze heel vies is). Vervolgens ga ik haar opzadelen en klim ik erop. Dan stap ik haar eventjes op de harde weg ivm haar pees.

Vervolgens ga ik de bak in en draaf en stap ik 10 tot 15 minuten. Daarna rijd ik nog 10 tot 15 minuten op de weg, omdat dat weer goed is voor de pezen.

Dan afzadelen, eventjes naborstelen en de wei in. Ik ga dan de stal uitmesten. De staleigenaar haalt haar na een paar uur weer uit de wei.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Claudia1993_, djinnie, Twist1991, Ubermetrics, Vagabondo en 42 bezoekers