Hoeveel loon kan ik vragen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Hoeveel loon kan ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 23:40

Een tijdje terug verteld ik dat ik een ochtend zou helpen in een dierenpension...dat heb ik gedaan maar het was gewoon niet echt wat voor mij. En ik zou minderverdienen dan het minimum loon en moet er meer dan een half uur over fietsen....kortom...dag dierenpension!

Maar toen zat ik een beetje op internet te kijken en werd voor 5 weken een telefoniste/receptioniste gevraagd bij een bedrijf vlak in de buurt. Deze baan was eigenlijk voor iemand die zeg maar al in het vak zit...dus niet als vakantiebaantje. Maarja ik dacht, ik kan het altijd proberen he, wie niet waagd wie niet wint!
ikke gebeld, en mag volgende week op gesprek komen! Maar die vrouw vroeg aan de telefoon hoeveel ik zou willen verdienen Party!! Daar moest ik dus nog ff over denken...maar wat kan ik vragen? Natuurlijk zijn zei goedkoper met mij af, omdat ik nog student ben, en het als vakantiewerk doe. Maar ik heb wel ervaring opdat gebied, doe zelf namelijk secretaresse opleiding en heb met stage veel geleerd. Wie heeft een idee?

---CARPE DIEM---


SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 23:47

hmm je bent 19 zie ik
ik verdien met simpel post bezorgen voor het gemeentehuis zo'n 7/8 euro per uur (is steeds verschillend, ligt aan de post).
vriendinnen van me verdienen zo rond de 8 euro per uur (18/19 uur) bij hun bijbaantjes.
dus dat kan je zowiezo makkelijk vragen, maar een schepje erbovenop kan je allicht proberen, ook omdat je al ervaring hebt. als ze het teveel vinden zeggen ze het wel, vinden ze dat niet, mooi meegenomen.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 09:29

Haha! Mijn ervaring als ze dat vragen is dat je het best net iets boven je laatstverdiende salaris kan gaan zitten, ze zullen nl. altijd vragen om een loonstrookje dus vraag geen te hoog bedrag maar een stukje boven je voorgaande loon.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 09:32

T@nj@ schreef:
:D Mijn ervaring als ze dat vragen is dat je het best net iets boven je laatstverdiende salaris kan gaan zitten, ze zullen nl. altijd vragen om een loonstrookje dus vraag geen te hoog bedrag maar een stukje boven je voorgaande loon.

Inderdaad. Of kijk even op internet naar het minimumloon voor jouw leeftijd. En vraag dan bijv. het minimumloon van iemand van 20 (of 21). Dat heb ik ook eens gedaan en daarmee gingen ze akkoord.

* To Belg, or not to Belg *

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 10:51

ik ga met tanja en linda mee
of vraag die vrouw zelf wat ze in haar hoofd had
misschien komt zij dan wel met een veel hoger bedrag aan dan jij om had durven vragen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 10:55

In deze tijd is het wsch helemaal niet zo verstandig om écht hoger te gaan zitten dan minimumloon. Dit omdat er zo ontzettend weinig werk is en zo ontzettend veel mensen die willen werken.
Het kan best zijn dat ze ontzettend veel aanmeldingen hebben en dan kiezen ze echt wel iemand die minimumloon vraagt. Ik verdiende een paar maanden geleden zo'n 7,5 euro per uur bruto, ik was 20, had geen opleiding maar ik kon best wel een beetje telefoon aannemen. Mijn baas was alleen een gigantische zeikerd. Heb het niet getroffen en ben er met een gigantisch smerige smaak in mijn bek weggegaan, omdat hij dus iemand inhuurde die hij veel meer betaalde dan hij vroeg, en ik me suf gezeurd heb dat ik toch wel meer dan minimumloon waard was. Ben blij dat ik er weg ben, maar dat kwam meer door de sfeer die er hing. ik zou zo weer voor minimumloon gaan werken, maakt mij echt niets uit. De droom van snel rijk worden moet je eerst loslaten. Werken moet je voor je lol doen, want als jij je daar 8 uur per dag zit te verbijten voor een leuk salaris ben je heel erg snel uitgekakt!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:56

Ik verdiende op die leeftijd tussen de 10 en 12,50 gulden netto en dat was vrij goed betaald.

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 21:01

Bedankt voor al jullie tips, ik ga ze eens op een rijtje zetten en ga me voorbereiden voor het gesprek Haha! Hoop wel dat ik in een leuke sfeer kom te werken, dat is toch wel het belangrijkste, maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van: 'ach het is voor even, laat het geld maar binnenkomen...'

Maaruh, laat ik eerst maar eens afwachten of ik wel word aangenomen!

---CARPE DIEM---

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:48

Precies, dat is het allerbelangrijkste !
't Is altijd lastig als er gevraagd wordt een indicatie te geven; aan de ene kant wil je de baan graag en niet afschrikken door een te hoog salaris te vragen, maar aan de andere kant moet je ook geen dief zijn van je eigen portemonnee.
Als ik in jouw schoenen stond, zou ik de bal terugspelen en vragen wat ze je willen betalen.
Mocht je de baan graag willen en zij willen jou graag, dan kun je altijd vragen of het ietsje meer mag zijn Knipoog
Veel succes !

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 10:15

Weetje...ik laat het wel op me af komen en zie wel wat het wordt!!!

---CARPE DIEM---


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Iris, Afanaisa91, Amazonbot, Angela, brennie85, janneke_S, Kanto, Lau07, lobkewikjem, Paardennamen, petraaken, Schuur_, Sharony, singa, Summerfly en 216 bezoekers