School en eigen paard..Hoe doen jullie dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

School en eigen paard..Hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 18:02

Ik zit er al een tijdje aan te denken om een eigen paard (misschien veulen) te kopen *LOL* . Nou is de aanschaf geen probleem alleen de rest van de kosten (stalling, verzorging enz) misschien wel. Op dit moment werk ik fulltime dus dan is het haalbaar, maar ik ben van plan aankomend schooljaar aan een opleiding te beginnen (voltijd 4 jaar Gaaaap ). Nou zie/lees ik over allemaal bokkers die een eigen paard hebben of zelfs meerdere. Mijn vraag is dus hoe doen jullie dat qua geld? Ik zou graag willen weten hoe bokkers die ook op school zitten dat doen.. Betalen jullie alles zelf?
THNX

"Gelukkig heeft het paard ons onze arrogantie vergeven"
(Richard Maxwell)


AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:05

marijnnnnnnnnnn!!ga je weer naar school?is toch makkelijk te halen? als ik alleen rond wil komen (zonder kleren kopen) dan hoef ik maar 2 avonden in de week te werken en dan heb ik mn stalling bij elkaar. in de maand dat ie naar de smid moet natuurlijk wat meer..en dan moet je wel geluk hebben met een baantje van weinig uren en veel centjes! Haha!
staat nicolai al op de groene meer? xwen

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:08

Ik ga altijd na school meteen naar mn pony toe, rond etens tijd ben ik thuis en ga na eten mn huiswerk maken.
Ik werk zaterdags, en verdien daar zat om mijn pony te onderhouden Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:09

Ik betaal bijna niks zelf voor Magic, daar heb ik mijn sponsor voor: sponsormama Tong uitsteken

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:13

Mijn ouders onderhouden m (ben 17) maar nieuwe spullen moet ik wel zelf kopen. Dat betaal ik van vakantiebaantjes en studiefinanciering als ik daar wat van overhoud.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:14

zou geen veulen kopen
is enorm duur
al die jaren dat je het paard onderhoudt tot hij oud genoeg is om op te rijden...
je kun evengoed meteen een volwassen paard kopen
weet je ook meteen wat je hebt
het is ook een kwestie van keuzes maken, wat gaat voor
bij mij zijn het zo ie zo de paarden

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:15

Op dit moment ga ik betaald naar school, maar een aantal jaren geleden volgde ik een HBO studie en had 2 paarden.
Ik liep een ochtendkrant en werkte vrijdagavond en zaterdag- of zondagavond bij McDonald's. Ik woonde toen nog thuis en kon het er prima van doen.

* To Belg, or not to Belg *

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:16

ik betaal trouwens ALLES zelf. stal, veearts, dierenarts en mn spullen.
ik ben zelfs verhuisd naar een andere stal zodat mn ouders niet mee hoeven te betalen omdat ik het graag zelf wil doen. wil niet afhankelijk zijn van wie dan ook.
ben bijna derdejaars HBO en het lukt allemaal! wel wat pech gehad met zn gezondheid dit jaar dus de dierenarts is een stuk rijker vanme geworden...
kep behoorlijk wat verantwoordelijkheid op mn 18e maar ja daar leer je weer van!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:50

Ik zit ook nog op school (4 vwo) maar ik heb hele lieve ouders die alles betalen. Ik denk dat ik het anders ook niet zou redden, want meestal ging ik uit school naar Sher en s'avonds maakte ik huiswerk. En in het weekend werkte ik alvast vooruit. Gelukkig heb ik nu vakantie Lachen
Maar ik denk als je alles zelf wil betalen beter eerst kan kijken hoeveel tijd je overhoudt naast je opleiding, want het zou zonde zijn als je een paard hebt maar er geen tijd voor hebt omdat je of op school zit, of op je werk om je paard te kunnen betalen.

Poosje81
Berichten: 21187
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 19:06

Ben ook studente, HBO, heb 2 paarden en volgende week vrijdag een 3e als het goed is. Ik werk naast mijn opleiding 20 uur in de week en genereer nu een klein beetje inkomen vanuit Baggio zijn ballen Knipoog
Dus naast studie werken, dan moet het kunnen!

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 19:43

Ik betaal alles zelf alleen het voer niet(dat is dan ook maar 3,50 per maand, in de winter meer door het hooi) en het gaat makkelijk.
Maar ik moet erbij zeggen dat ik geen huur betaal.
Ik heb evengoed 2 baantjes voor als hij een ziek wordt. Tijd heb ik ook genoeg, maar ik zit nog maar op de middelbare.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:06

Ik heb toen ik een half jaar met mijn HBO-opleiding bezig was een veulen gekocht en ook zelf onderhouden. Ik stond goedkoop bij de boer nog geen 100,- euro in de winter en 50 euro in de zomer, ze kreeg alles wat ze nodig had (en zeker niet het goedkoopste) en was ook uitgebreid verzekerd. Ik was per maand ongeveer 105,- euro kwijt. Dat was met een bijbaantje goed te doen.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:10

wat moeten jullie allemaal veel betalen en werken
dat zou mij nooit lukken
ik rij 5 paarden in de wedstrijden, als ik dan ook nog zou moeten werken om ze te betalen...

Kaar

Berichten: 129
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:11

Ik werk fulltime en doe een opleiding waarvoor ik nu 1 avond ik de week naar school ga en heb 1 paard...
Mijn ouders betalen ook helemaal niets en dat is ook wel logisch als je fulltime werkt. Ik vind het ook niet erg want het gaat goed zoals het nu gaat.
Het is soms alleen wel zwaar als je wilt paardrijden, werken en leren tegelijk!

*...Working hard for something you want is better than wishing for it...*

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:26

Chrissie schreef:
zou geen veulen kopen
is enorm duur
al die jaren dat je het paard onderhoudt tot hij oud genoeg is om op te rijden...
je kun evengoed meteen een volwassen paard kopen
weet je ook meteen wat je hebt
het is ook een kwestie van keuzes maken, wat gaat voor
bij mij zijn het zo ie zo de paarden


daar ben ik het mee eens... kennis van me heeft een veulentje gekocht heel leuk en mooi beest ... ze heeft `m nu drie jaar en komt erachter dat het met het rijden TOTAAL niet klikt... dus is ze genoodzaakt om hem te verkopen... maar ja ondertussen heeft hij haar al wel ontzettend veel geld gekost !! ... zou dus oppassen met een veulentje te kopen... zou zonde zijn als het niet klikte met het rijden....

celine

Berichten: 225
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:45

Ik wordt gesponserd door me vader Tong uitsteken hahaha..
maare het is inderdaad moeilijk en helaas zal je je paardje heel ooit moeten laten staan..duss een pensionstal is in ieder geval aan te raden..
ik heb verder eigenlijk geen tijd voor andere dingen..helaas.. maar heb 't er wel voor over.. ik ga dus naar school daarna zit ik te leren en ander hw maken -> eten -> naar me paard..daarna misschien nog wat leren ligt er aan hoeveel hw ik heb..

veel succes ermee Knipoog school sucks..

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:59

Gelukkig heb ik hier geen last van ik zou gek worden school, werk etc !
respect voor jullie hoor!

Ik werk gewoon fulltime en mijn vriend ook dus wij hebben gelukkig de luxe dat we een paard hebben kunnen kopen en...heel slim ik heb hem gekocht maar een vriendin van mij rijd hem ook en die betaalt de helft vd stalling en spullen!!!

Ik zou ook geen 7 dagen bij mijn paard kunnen zijn ik zou het wel willen maar ik heb ook een leven naast paardrijden zoals een vriend die dus absoluut niets van paarden moet hebben behalve op zn bord helaas!

Vroeger toen ik nog (12-16) was toen had ik alleen verzorgpony's en paarden want helaas wilde mijn ouders mijn hobby niet bekostigen en nu kan ik het helemaal zelf!!!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:38

ik zit op de middelbare school, werk minimaal 20 uur per maand en mijn ouders betalen het grootste deel.
Met tijd red ik het ook. Gewoon selectief huiswerk maken Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:45

Ik moet alles zelf betalen voor 2 pony's en mijn verzorgpony. Ze staan thuis dus dat scheeld. Werk in het weekend en vakanties. Huiswerk maakte ik nooit, maar had ik wel tijd voor gehad.
mandy

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:35

Ik ga aankomend jaar een BBL opleiding doen en daarnaast werken op de manege... niet dat ik daar de gehele stalling van kan betalen hoor.. maar ik heb de afspraak met me pouders gemaakt om de helft allebei te betalen... hoefsmid, veearts, verzekering enz moet ik wel zelf betalen...

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:49

Marijn!!! Wil je een paard??????
wat leukk!!

Nou ja het is makkelijk te doen denk ik, als je ook nog werkt... zo in zo is het als je hbo doet best makkelijk want je hebt zoveel dagen in de weeek vrij!!

het ligt er natuurlijk wel aan waar je hem wilt stallen, maar ja je moet gewoon geld sparen...

en een dierenarts potje maken!!
want ja troytje kost nu ook inssns bijna 500 euro dierenarts kosten!

ehm tja en huiswerk maak ik ook nooit echt... alleen in de trein Tong uitsteken
moet makkelijk te redden zijn, kijk maar naar wen!

Ik wilde je bellen vandaag maar moet even slapen, bel je morgen! Kus

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...


XxEmmaxX
Berichten: 173
Geregistreerd: 11-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:52

IK werk met oppassen verder betaalt mijn mams wat! IK doe marel 7 dagen per week en ik doe vwo echt heel zwaar maar het lukt wel je moet iig doorzettingsvermogen hebben Ik moet ook alle nieuwe dingen zlf kopen zadel hoofdstel enz enz maar veel plezier en succes met je ( misschien) toekomstige paardje!

I Luv MareL

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:54

Sharir deel ik met m'n zus en alle kosten ook.
qua tijd ben ik nooit in de problemen gekomen toen ik opschool zat, we moeten zelfs altijd zelf voeren sochtents en savonds (voor schooltijd dus ook Slapen ). maar wij waren dus met z'n tweeën en dan ook nog een verzorgster.

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:55

en marijn even nog een vraag, waarom een veulen?
is wel lastig hoor!

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...

CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 23:21

pappa en mamma betalen alles, is wel makkelijk Haha!

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 80 bezoekers