[NH] horseman string/touwtje???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

[NH] horseman string/touwtje???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 20:55

ik heb een touwhalster besteld bij touwhalster.tk en daar zag ik ook een horseman touwtje te koop staan. wat is dit en waar gebruik je het voor? heeft iemand hier toevallig een foto van?

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:17

Touwhalster.tk verkoopt geen goede spullen voor nh zelf. Ik krijg les van iemand die er heel goed in is en er verstand van heeft en die noemt het troep. Het hangt er vanaf wat je ermee wilt gaan doen natuurlijk maar ik kan zelf niet oordelen want heb die halsters nog nooit gezien. (lekker offtopic) maar ik weet niet wat dat is.
mandy

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:48

horseman touwtje is de savvy string van pat parelli, maar dat mocht niet onder die naam ofzo, dus noemt ze het maar horseman touwtje.
van wie krijg je trouwens les lailapri???? doe je parelli, ben heel benieuwd

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48364
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:58

is dat niet dat touwtje aan een carrot stick?

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:11

ja inderdaad


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:12

die dingen van www.touwhalster.tk zijn zelfgemaakt door die eigenaar volgens mij , op internet staan een boel lesjes over hoe je een touwhalster moet maken , zij heeft waarschijnlijk ook zon lesje gezien en maakt ze en verkoopt ze dan , ik denk dat je ze dan beter zelf kan maken maar oke

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:17

Je moet wel het goede materiaal gebruiken hoor!
mandy

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:38

hey sanne83, ikke doe ook NH, jij ook? ik doe het op de parelli manier. en jij? stuur ander seen pb terug ofzo, ik ben hier niet zo vaak

de savvy string gebruik je als staart, en later als cherokeebridel
das echt supervet.

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:41

Er is absoluut niks mis met de matrialen van touwhalster.tk. Ik gebruik zelf de horseman string van haar en het is goed matriaal. Ik ben erg benieuwd wie diegene dan is van wie je les hebt lailapri. want degene die nog wel het meeste verstand heeft van PNH in nederland is Eddy Modde en die heb ik nog nooit horen oordelen over "namaak" spullen. Het echte is natuurlijk altijd beter maar dat geeft je nog geen recht om te oordelen over spullen die andere hebben gemaakt en die je zelf nog nooit in je handen hebt gehad.

Natural Horsemanshipdag Arnhem 8 en 9 September 2007!!
http://www.nharnhem.nl

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 10:07

Ik ga met Memory mee!
Die string heb ik toevallig van touwhalster.tk en die werkt prima
Verder heb ik het halster en 4m touw van touwhalster.tk eens bij iemand mogen proberen en het werkt errug goed, in vergelijking met het echte Parelli materiaal. Niet zo snel oordelen, eerst even zelf proberen.

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 12:50

hoihoi,

ik zal zelf maar ff antwoord geven, want die vraag over het horsemantouwtje krijg ik wel vaker.
Het is inderdaad gewoon een savvy-string, zoals Eddy ze ook verkoopt. Alleen is het woord savvy-string geregistereerd door Parelli, dus daarom mag ik die naam niet op internet gebruiken voor mijn touwtjes.

De savvy-string gebruik je bij PNH voor ontelbaar veel verschillende dingen, daarvoor zou je eigenlijk wat meer over Parelli moeten lezen.

Mandy, of Lailapri, jij lest zeker bij Lynn?!
Hij vindt mijn materiaal inderdaad "slecht", of eigenlijk minder goed, maar hij vindt ook het huidige materiaal van Parelli zelf "slecht"!!!
Komt omdat hij al lang geleden les heeft gehad van Pat himself en toen gebruikten ze nog veel dikker/zwaarder touw. Tsja, het is maar net wat je gewend bent!

Dus dat zegt mij eigenlijk helemaal niets.
(Ze zitten hier trouwens ook op bokt (naturalhorse geloofik))

Wat ik wel weet is dat Urs Heer, PNH instructeur uit Zwitserland mijn spullen heeft gebruik tijdens een L2 cursus, en dat hij er weinig op aan te merken had! En ook andere PNH mensen die al langer met het Parelli spul werken (waaronder enkele L2'ers), vinden mijn touwen en halsters erg fijn.

Dus oordeel maar niet voor je het zelf geprobeerd hebt Lips are sealed

Wel erg leuk om hier weer mensen tegen te komen die spullen bij mij hebben gekocht Haha!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:51

ow, ik heb urs heer in het echt gesproken en hij zei dat de mensen die deze spullen namaken, de paarden aan het bulshitten waren, maar ook henzelf.

ik spreek uit eigen ervaring met het gebruik van 'neppe touwen' en vind dat je er veel minder impact mee hebt.
tuurlijk, als je een paard hebt dat niet al te dominant is, en niet zo lang erover doet om iets op te pakken lukt het wel, maar als je aan het werk bent met een getraumatiseerd paard, ben je met een nep touw echt de klos.

spreek hier uit ervaring, ook het touw van parelli snijd niet door je hand heen, neppe touwen vaak wel, of ze worden loeiheet.

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 15:46

ik vraag niet naar de ervaringen met de spullen van touwhalster.tk.... ik vraag waarvoor zo'n touwtje gebruikt wordt!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Ferretangel

Berichten: 264
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 17:44

Tja dat wil ik ook wel weten
Al vind ik 't ook goed spul wat ook touwhalster.tk staat...
Op de stal hebben we ook een halster namelijk haar vandaar en ik wil nog een hackamore gaan bestellen binnenkort btw...

Groetjes Angelique

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:44

Tijdens het grondwerk word het gebruikt voor bijvoorbeeld meer 'energie' te geven (het paard sneller te laten reageren). Of de friendlygame mee spelen of je hond aanlijnen tijdens een buitenrit Tong uitsteken

Als het grondwerk goed gaat en met touwhalster rijden ook kan je ook met alleen die string rijden om zijn hals heen etc...er zijn veel dingen die je er mee kunt doen dus.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:48

Hoihoi,

Ik ga hier geen topic van maken om mezelf te verdedigen ofzo, want ik weet gewoon dat mijn spullen goed zijn Haha!

Het horsemantouwtje wordt gebruikt om je carrot-stick te verlengen, om mee te rijden (aan het halster, om de hals of door de mond van het paard) maar ook voor veel andere dingen: paard laten wennen aan een 'singel' om zijn buik, kort halstertouwtje aan je halster, om je paard mee aan te tikken op zn kont tijdens het rijden (als je niet met hackamore rijdt)
Parelli zegt dat er 1001 toepassingen voor zijn...

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:13

kinglover schreef:
ik spreek uit eigen ervaring met het gebruik van 'neppe touwen' en vind dat je er veel minder impact mee hebt.
tuurlijk, als je een paard hebt dat niet al te dominant is, en niet zo lang erover doet om iets op te pakken lukt het wel, maar als je aan het werk bent met een getraumatiseerd paard, ben je met een nep touw echt de klos.

spreek hier uit ervaring, ook het touw van parelli snijd niet door je hand heen, neppe touwen vaak wel, of ze worden loeiheet.


Ach, het is maar net hoe verwent je bent Tong uitsteken
Zelf ben ik begonnen met een 'gewoon' touwhalster en een 'gewoon' touw. Met andere woorden: een halster op paard 2000 gekocht, en even later een Voest touw besteld.
Werkt prima (ach, ik arme student was niets anders gewent en wist toen ook nog weinig van NH af).
Inmiddels heb ik het echte touw mogen proberen bij iemand en tuurlijk, het is een stuk fijner en er zit veeel meer leven in.

Maar het gaat toch niet enkel om je materiaal??? Tuurlijk, goed materiaal is harstikke fijn, zou ik er nú het geld voor hebben kocht ik het nú. Maar het gaat toch om jou 'horsemanship', of you savvy om in Pats termen te spreken. Ik ken mensen die hartstikke feeling hebben ervoor en fantastisch met paarden omgaan. Met een stalhalster en een simpel halstertouw. (nu het me te binnen schiet, denk aan KFH)

Het beste van het beste wil iedereen wel hebben, maar helaas, zo eerlijk is de wereld niet. Huilen

Ennuh, PS, ook dominante paarden weken voor mijn 'slechte' Voest touw.. en van af en toe een blaar ga je ook niet dood Haha!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:01

jonge, ik ben ook niet verwent,
maar ik weet wel dat pat parelli niet voor niets 20 jaar lang bezig is geweest met het zoeken naar goede touwen.

ik ben op de clinic in otterlo geweest met urs heer en pat parelli, en urs zei ook als je niet de echte materialen hebt, dan moet je later niet teleurgesteld zijn.
ik heb ook een tijd met de neppe touwen gewerkt, het lijkt even goed te gaan, maar je hebt er later echt geen profijt van,
en als het gaat om het punt dat het goedkoop is dan denk ik: goedkoop is durrkoop. ik had eerst ook de neppe materialen, en nu de echte, ben dus veel meer geld kwjt,
moet je niet ineens gaan doen of ik verwend ben,
ik ben 16 jaar en werk er hard voor, om de echte materialen te krijgen.
maar het is iedereens proces, ik vind het veel fijner om met het echte materiaal te werken, dan met het neppe, je hebt minder impact wanneer je het touw moet gaan gebruiken, eventueel de zone 4, die kun je bijna niet berijken.

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:01

en van een blaar ga je inderdaad niet dood nee, maar ik heb ze liever niet!!!!!!!!

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:04

elise, ben het helemaal met je eens. Het is handig om goed materiaal te hebben, daaronder versta ik een goed lang, dik touw en een touwhalster, omdat die alleen druk geeft als je ook druk geven wilt.
Verder vind ik dat geleuter over al die verschillende touwen heel irritant, heb zelf het touw van lynn. Ik heb het officieele parelli touw geprobeert en calippo d'r touw ook, en het werkt allemaal. De reden dat eddy er niet op reageert is waarschijnlijk omdat hij er gewoon boven staat. Die spullen zijn gewoon duur, dus dan is het logisch dat mensen namaak gaan maken.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:26

misschien werkt het bij andere paarden wel,
maar dan zou ik hier bijna de vraag stellen, wie wil er hier dan met nep touwen met mijn tinkerruin werken????????????????? haha

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:26

ikke niet in ieder geval, nooit meer, ben een keer hard de l u l geweest en dat dus nooit weer

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:16

ben trouwens niet bij parelli in ottrelo geweest, bedoelde eddy modde, sorry sorry sorry

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:46

Citaat:
misschien werkt het bij andere paarden wel,
maar dan zou ik hier bijna de vraag stellen, wie wil er hier dan met nep touwen met mijn tinkerruin werken????????????????? haha


Maakt het uit wat voor paard het is?
Tuurlijk werkt het echte touw beter als allerlei neppe touwen. Dit wel echter niet zeggen dat je niet een heel eind kan komen met een "nep" touw. Ben zelf begonnen met level 2 en ondervind tot nu toe nog geen problemen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het misschien niet sneller zou zijn gegaan met het echte matriaal.

Citaat:
ik vind het veel fijner om met het echte materiaal te werken, dan met het neppe, je hebt minder impact wanneer je het touw moet gaan gebruiken, eventueel de zone 4, die kun je bijna niet berijken.


Nou dat gaat best hoor }> zelfs met een "voest "touwtje.

Natural Horsemanshipdag Arnhem 8 en 9 September 2007!!
http://www.nharnhem.nl

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 09:06

NOGMAALS: ik vraag niet naar de ervaringen met touwen en halsters van touwhalster.tk.... maar wil weten waarvoor die string precies is...

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers