Aarle-Rixtel 9 Juni?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Aarle-Rixtel 9 Juni?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 10:18

Ik had ergens vaag gelezen dat het niet doorging??
Via de ponyclub heb ik er nog niets van gehoort dat het afgelast was.
Weet iemand er meer over??

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 11:09

Nog niks van gehoord maar ik zou 15 juni selecties rijden in Aarle Rixtel met mijn hengst en ik heb afgelopen zaterdag gebeld en vooralsnog gaat alles door... .

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 11:14

In de krant (eindhovens Dagblad) stond een stuk dat het afgelast was, doordat ze geen ontheffing kregen. Zal het stukje even opzoeken...

Artikel uit Eindhovens Dagblad van 22-05-2003
'Een voetbalwedstrijd van PSV brengt net zoveel risico's met zich mee'
Geen ontheffing voor Concours Hippique Aarle-Rixtel

Donderdag 22 mei, AARLE-RIXTEL - Het Concours Hippique in Aarle-Rixtel, dat gepland stond op 9 en 15 juni, mag in verband met de vogelpest niet doorgaan. Het ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij (LNV) heeft rijvereniging De Hoefslag en ponyclub OLV Ruitertjes geen ontheffing gegeven voor de organisatie van het concours. Het Concours Hippique Eindhoven (CHE), dat plaatsvindt in dezelfde regio, mag van 29 mei tot 1 juni wel gewoon doorgaan.

Eindhoven en Aarle-Rixtel liggen voor het ministerie in verband met de vogelpest beide in hetzelfde 'compartiment'. In dit gebied mogen volgens de maatregelen van het ministerie geen verkopingen, veilingen, tentoonstellingen en andere evenementen met paarden plaatsvinden. 'Met name voor evenementen in dit compartiment dient nog aan stringente voorwaarden te worden voldaan', aldus minister Veerman vorige week.
Het ministerie heeft het Eindhovense concours wél een ontheffing verleend omdat de locatie daar, het terrein bij de Karpendonkse Plas, midden in de stad ligt en dus niet in het buitengebied. Daarnaast is het internationale karakter van het evenement van belang geweest in de beslissing. Volgens het ministerie in Den Haag komt op de professionele stallen geen pluimvee voor.
De organisatie van het concours in Aarle-Rixtel heeft intussen al wel verschillende onkosten gemaakt, hoewel de meeste voorbereidingen zo lang mogelijk uitgesteld werden. Het bedrag dat hiermee gemoeid is, loopt volgens het secretariaat van de vereniging al snel in de duizenden euro's.
'In Eindhoven gaat het om het grote geld, maar wij als amateurs betalen net zo goed veel geld aan de KNHS (Koninklijke Nederlandse Hippische Sportbond). Je moet niet vergeten dat duizend euro voor ons al veel geld is', vertelt Rina Smulders van De Hoefslag in Aarle-Rixtel. 'Daarnaast moeten wij ook vele sponsors teleurstellen en niet te vergeten de tientallen vrijwilligers die al veel tijd hebben gestoken in de organisatie.' Voor het concours in Aarle-Rixtel hadden zich inmiddels ruim 1600 ruiters aangemeld. De organisatie van het CHE heeft niet overwogen het concours af te gelasten in verband met eventuele risico's van verspreiding van de vogelpest. Volgens Rob de Baar van de organisatie brengt het concours in Eindhoven geen risico's met zich mee. 'Paarden kunnen het virus niet overbrengen. Een voetbalwedstrijd van PSV brengt dus net zoveel risico's met zich mee als ons concours', aldus De Baar.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 11:15

Maar wij hebben inderdaad ook via de ponyclub nog geen bericht gehad....

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 11:19

Hm.. Vreemd dat we allemaal nog niets gehoort hebben dan.
Hopelijk gaat hij wel gewoon door...

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:15

Ja, het concours in Aarle-Rixtel gaat door!!!
In eerste instantie was het afgelast, doordat ze eerst geen ontheffing kregen, maar nu toch wel.

celine

Berichten: 225
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:40

jaaa inderdaad.. het gaat door, ik zat ook in spanning te wachten.. ook m'n eerste wedstrijdje sinds al die aflassingen i.v.m die vogelpest..
of de paarden door zouden gaan hing af van de pony's..
wie starte er allemaal B op 15 juni.. ( gezellig tegen mij )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:48

Het gaat idd door
Pas op het allerlaatse nippertje, groen licht gekregen

Dus alle combinaties veel succes

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 23:49

gaat gewoon door,wnat ik ga daar maandag groomen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 22:43

Ja het gaat idd door. Morgen om half 9 ben ik er al.. Gaaaap 10 uur moeten we met ons 4-tal en eigenlijk om 10 over 10 al m'n proef, maar die laten we verzetten aangezien het viertal voorgaat.