Magic op vakantie bij bokker

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Magic op vakantie bij bokker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 17:08

Jaja, Magic is nu officieel op vakantie

Ze is dus nog steeds kreupel een onze DA (een belg) kan pas over een maand komen. We weten dat niet iedereen ons snapt dat we zo lang wachten, maar we hebben gewoon goede ervaringen met hem. En we weten al in welke richting we de blessure moeten zoeken. Ook gaan mijn ouders over een week op vakantie, waardoor ik nogal moeilijk vervoer heb.

Daarom hebben we besloten dat Magic een tijdje het weiland op mocht. Ipv soms mag ze nu de hele dag. Met haar blessure moet ze toch in beweging blijven (waarschijnlijk te maken met artrose).

Via bokt ben ik bij Esme_27 terecht gekomen die maar 5 min. bij onze pensionstal vandaan woont. Zij heeft wel vaker 'vakantiepaardjes' Haha!

En zo te horen heeft Magic het wel naar haar zin, op een kleine aanvaring met horzels na dan... Scheve mond
Hier kan ik ook heel gelukkig van worden, mijn meissie op het land Pling

Ben heel benieuwd wat voor dikkertje ik terug krijg *LOL*


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 17:10

wat fijn voor magic!
Zal ze vast heerlijk vinden!
succes voor over een maand (alvast)


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 17:13

Lekker zeg, hopelijk doet het haar goed zo dag en nacht op het land te scharrelen. Ik hoop dat het volgende maand goed komt, en jullie weten hoe de kreupelheid te verhelpen is.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 17:19

Nou 's nachts staat ze nog wel binnen hoor! Zeker omdat ze niet gewend is om zoveel op het land te staan en te eten. Maar normaal kon ze maar een uurtje of 1 a 2. Nu de hele dag Clown

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:02

Lekker voor haar zeg! Razin heeft ook een kleine aanvaring met horzels gehad, gisteren in het Amsterdamse bos. Haar hele buik zit onder de bulten!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:35

Waar staat ze precies Verward
Ik fiets namelijk bijna ieder dag het grootste deel van de dorpstraat af Knipoog
En ik heb gisteren zelfs de veenpolderdijk(zo heet het daar toch Verward ) nog even een bezoekje gebracht Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 01:28

Ehm ik weet dat je aardig wat rotondes tegenkomt...maar het is de laatste rotonde als je richting Knap gaat. Vanaf Adam gezien ga je dan rechtsaf naar Knap en voor Esmeralda ga je linksaf...je ziet dan meestal al een tinker in het land...en nu natuurlijk ook een vosje Knipoog

Maar ik denk niet dat je het tegenkomt vanuit de dorpsstraat het is meer richting Nauerna (of hoe het ook heet Verward )

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 05:09

Gomir, Dorpstraat zit je idd niet goed. Veenpolderdijk gaat er meer op lijken, maar ben je natuurlijk gestopt bij de ruitershop Haha!
Als je daar nou (vanaf de Dorpstraat) rechdoor was gereden, rotonde recht overgestoken en even doorgefietst dan ben je er. (Toch Esme-27?)
En als je dan toch aan het fietsen bent, richting Beverwijk staat Jesper. Knipoog

IK heb Magic gisteravond zien staan. Ik kan het nog steeds niet laten om vanaf de rotonde te gluren of alles en iedereen er nog staat en zag ineens een vos. Nou wist ik dat Magic erheen zou gaan, dus de conclusie was snel getrokken, missie geslaagd.
Fijn dat ze nu lekker het land op kan!!! Hopen dat ze hiervan opknapt!!

Navragen is beter dan afvragen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 06:49

Je zult idd wel een heel ander paard terugkrijgen, die van mij staat ook veel buiten en het lijkt nu net alsof ze nog steeds drachtig is, terwijl babe er allang uit is.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 12:23

En Jasmijn bedankt voor de andere routebeschrijving. Strax gaat ze die van ons door elkaar halen Haha!

Ja ik zag gisteren vanaf de rotonde ook een vosje staan. Een hele moooie Tong uitsteken

Ik ben echt benieuwd wat voor paard ik terugkrijg Party!! Ga zo maar even kijken *LOL*

Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 12:30

hahaha, kijk je wel uit met de eiwitten! De paardjes van fabienne hebben de laatste tijd last van eiwit bultjes... en die zijn het zelfs gewend veel op de wei te staan... over een maandje of wat kun je vast weer aan het werk,

dan moetje die grasbuik er namelijk afwerken Tong uitsteken

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 15:20

We hebben idd de hoop dat de DA over een maandje wat voor ons kan doen.

Ben net bij Magic geweest en die ziet er behoorlijk gelukkig uit

Voor die eiwitten hoef je niet heel bang te zijn hoor. We laten haar rustig aan het land wennen en het is volgens mij niet eens een zo heel rijk land. (zover ik er verstand van heb Haha! )

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 15:26

Fijn dat je zo de tijd kan overbruggen. en ik denk dat magic het niet erg vind Haha!

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 15:41

Hi allemaal,

routebeschrijving van Jasmijn klopt inderdaad helemaal Haha!

We houden het buikje van Magic natuurlijk goed in de gaten! Ons land is gelukkig al aardig kaal, het lijkt erg vol maar staat meer vol met planten die de paarden laten staan. Daarom hebben we nu ook schaapjes.
Het land is in 4-en gedeeld, deeltje voor de schapen, deeltje voor Nuala en 2 delen voor Magic. Ze gaat halverwege de dag op het winter-gedeelte, daar staat helemaal weinig op. Zo kan ze rustig wennen aan al dat gras.

Ik vind het heel gezellig een paardje erbij. Nuala vind het ook gezellig, tot onze grote verbazing vinden de dames elkaar aardig, terwijl het allebei best dominante typjes zijn. Als Magic op stal staat en ze kan Nuala niet zien gaat ze echt op zoek! Gelukkig staat ons pensionpaard 's nachts ook op stal, dus altijd een paard in de buurt.

Nuala is wel beledigd dat ze nu zo ver weg staat, ze is altijd heel knuffelig, maar ze moet niet zo zeuren Haha! Ze staat echt stokstijf in dat weiland van "ik ben boos, ik weiger te eten en het naar mijn zin te hebben" whahahahaha stom paard!

Magic heeft vandaag een aanvaring gehad met Kandy, de draversmerrie. Die stond op de bak en Magic in het weiland ernaast. Magic vond haar dus niet leuk en schopte in het draad. Gelukkig hebben we een goed hek en liet alles los zoals het hoort. Ze heeft een klein schaafwondje, maar gelukkig niks ernstigs.

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:07

fijn voor magic! Echt jammer dat ze kreupel staat maar vakantie is ook wel lekker toch?!

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:06

Na dit topic gelezen te hebben kon ik het niet laten om ook even te kijken. Na het paardrijden (Kristal staat niet ver van esme_27) even een ijsje gehaald bij de Mc Donalds in Beverwijk (slecht, maar o zo lekker! Bloos ) en inderdaad zag een vosje staan in de wei!! Haha!

Dag, lieve Kristal...

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:07

Ik weet wel ongeveer waar het is dan
Ben laatst met de auto namelijk helemaal omgeleid via allerlei rotondes enzo Knipoog

En jasmijn ik ben niet gestopt bij de ruitershop (heel even, maar ben niet binnengeweest Tong uitsteken ) Ben helemaal tot Seignette geweest hoor Tong uitsteken

Weet je trouwens hoe ver het dan nog fietsen is naar Beverwijk gek mens Tong uitsteken Ik kom wel een keer op bezoek als ik mijn moeders auto mag lenen *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:28

gomir schreef:
En jasmijn ik ben niet gestopt bij de ruitershop (heel even, maar ben niet binnengeweest Tong uitsteken ) Ben helemaal tot Seignette geweest hoor Tong uitsteken


Knap van je, ik doe het je niet na. (Het niet naar binnen gaan)

Citaat:
Weet je trouwens hoe ver het dan nog fietsen is naar Beverwijk gek mens Tong uitsteken Ik kom wel een keer op bezoek als ik mijn moeders auto mag lenen *LOL*


Ach een beetje door fietsen en je bent er zo hoor. Haha!
(Wat is dat ook al weer, fietsen Verward )
Ik ben vrijdag trouwens in Den Helder om te jureren, dus misschien is dat voor jou dichterbij? Is alleen mijn rooie monster niet mee natuurlijk.

Navragen is beter dan afvragen.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:35

Bij de Duinruiters Verward
Ik kom wel even aanwaaien denk ik (hangt ervanaf hoe laat ik terugben uit Assendelft, maar dat moet wel lukken Knipoog )

Pb me maar even van hoe laat tot hoe laat je in welke baan zit, dan wacht ik je daarna wel even op Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:11

He Antoinette echt super voor Magic dat ze zo tot rust kan komen. Lijkt me geweldig om te zien.
Ik hoop voor je dat ze weer goed opknapt en het dan ook zo blijft. Want zoals je zelf al zei niemand zit op een kreupel paard te wachten.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:25

He als jullie allemaal op bezoek gaan bij elkaar; waarom komen jullie niet eens deze kant op?! Gezellig!! Mini-bokt meeting!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 10:32

Tuurlijk, de laatste tijd zitten we toch allemaal bij elkaar in de buurt Haha!
Een mini-meeting, gezellie!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 14:03

Hee, grappig, ik was laatst even bij Esme_27 op bezoek, en heb inderdaad het nieuwe logeetje gezien!
Wat een lief dier overigens!
Leuk paardje hoor Antoinette!


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 16:57

Ja? Was ze een beetje lief?
Je weet het maar nooit met haar

Maar meestal wel een poepie (aan dit berichtje is wel te merken dat ik haar toch een beetje mis). Denk dat ik strax nog maar even op bezoek ga Clown

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 16:59

Ze is harstikke lief! Kreeg gisteren zelfs een kus van d'r! Ik was vereerd Haha!

Moet wel wennen aan dat ze over je heen loopt hahaha ze kent mij natuurlijk niet. Nuala stopt direct als ik stop, Magic loopt gewoon door, stoot me opzij en gaat voorop de wei uit whahahahaha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, gillian, Lugea en 50 bezoekers