Ik weet het nog niet :S

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Ik weet het nog niet :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 18:32

Ik heb dus de afgelopen anderhalve week een beroepentest gedaan omdat ik dus echt niet weet wat ik wil doen. Ik heb de twee boeken met opdrachten uit. Meestal heb je dan een goede indicatie welke kant je het beste op kan enzo. Ik niet, ik weet het nog steeds niet...

Ik kan een ding opnoemen wat ik mezelf echt wel zie doen en waar ik me echt voor intresseer, verzorger in een dierenpark. Dat is het enige wat me nou echt wat lijkt. De uitslag van die opdrachten zat wel goed, mijn eigenschappen passen er wel bij.
Maar dan: Probleem nummer 1. Is er wel werk in de vinden?? Ik heb op internet al was site's bezocht en ik denk echt dat de kans op een baan klein is Scheve mond
En probleem nummer 2: Ik kom aankomend schooljaar niet meer op die school. Ik zal dus wel een jaar moeten wachten

En dat leid weer tot het grootste probleem, wat moet ik dit aankomend schooljaar doen?? Ik ben leerplichtig, ik moet naar school. Maar wat..???
Verder lijkt me niks echt leuk. Ik zie mezelf echt niks doen, behalve in de dieren dan... Scheve mond

Ik vindt het echt vreselijk dat ik het allemaal niet weet. Het liefst was ik dan gewoon een jaartje gaan werken, geld verdienen voor m'n rijbewijs en auto. Misschien dan toch nog maar een keertje mijn laatste opleiding detailhandel overdoen... Scheve mond Het verdiende wel..

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 18:35

Kun je niet naar het groenhorst college? Opleiding dierenverzorging oid?

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 18:36

Tigger schreef:
Kun je niet naar het groenhorst college? Opleiding dierenverzorging oid?


Nee, ik had gebeld maar ze zeiden dat ze al vol zaten.. Helaas

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 18:39

O, dat bedoelde je dus. Tja, meid... ik heb werkelijk geen idee......

renee_m

Berichten: 730
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 19:38

ik kan niet voor je kiezen dat moet je toch echt zelf doen...
maar je bent 17, dan ben je toch niet meer leerplichig?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 19:47

Misschien kun je een jaartje gaan werken, of beginnen aan een andere (soortgelijke) opleiding?

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 19:54

Welke opleiding heb je gedaan? Anders zou ik zeker eens gaan kijken bij mijn school, de HAS in Den Bosch. En het is breed en je hebt nog vier jaar om na te denken wat je wilt. Een nadeel het is wel hbo dus als je vmbo hebt gedaan is dit een antwoord om te vergeten Haha!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 22:21

lovemidnight schreef:
ik kan niet voor je kiezen dat moet je toch echt zelf doen...
maar je bent 17, dan ben je toch niet meer leerplichig?


Er is mij verteld dat ik wel leerplichtig ben. Ik wordt in maart pas 18 dus aankomend schooljaar zou nog gewoon verplicht zijn. Anders had ik het al snel geweten, dan was ik gaan werken..


Mijn laatste opleiding was in de detailhandel. Ik heb trouwens mavo gehaald op D-niveau

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:27

Je bent niet meer leerplichtig hoor als je 17 bent!! Ik ben ook gaan werken na mn havo, toen was ik ook 17. Ben nu weer een jaar aan t werk, weet ook echt niet wat voor school ik moet doen! Maar als je werkt dan weet je wel dat je heeeel graag weer naar school wilt Lachen

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 09:24

je bent tot en emt je 16e leerplichtig, en jij bent niet meer 16, dus jij bent niet meer leerplichtig hoor

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 10:38

mijn mentor zei tegen mij, want ik vroeg dus ook of er in de richting die ik wil gaan doen werk te vinden is. Maar toen zei hij: je moet niet kijken of er werk in te vinden is, je moet kijken of je het leuk vind.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 12:35

auk schreef:
mijn mentor zei tegen mij, want ik vroeg dus ook of er in de richting die ik wil gaan doen werk te vinden is. Maar toen zei hij: je moet niet kijken of er werk in te vinden is, je moet kijken of je het leuk vind.


Dat telt voor mij ook het meeste, dat ik het leuk vindt. Maar de mensen van het trajectbureau blijven erop doorgaan of er wel werk in te vinden is.... Scheve mond Maar niet geschoten is altijd mis toch

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 17:01

Ik sluit me aan bij auk. Kies wat je leuk vindt. Waar een wil is, is een weg!


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 17:12

Voor mij persoonlijk is het wel van belang of er ergens werk in mijn sector te vinden is. Ik wil niet 4 jaar studeren om daarna alsnog ergens achter de kassa te belanden (niet vervelend bedoeld voor de mensen die wel dit werk doen).
Ik denk dat het wel een punt is om rekening mee te houden. Hoewel je plezier natuurlijk wel voorop staat.

* To Belg, or not to Belg *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: djodjodjo, hel1, rosak en 24 bezoekers