bloedonderzoek laten doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

bloedonderzoek laten doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 13:43

Om dat mijn paard erg dun blijft, sloom is en bleke slijmvliezen heeft heb ik afgelopen week toch maar bloedonderzoek laten doen. Hij is op bijna 20 dingen getest geloof ik.
Nou is het vreemde: alle waardes waren goed Verward
En toch blijft ie sloom. Nou zat ik te denken om hem maar een maandje op de wei te zetten. Hij is net 5 en bijna een jaar onder het zadel. In dat jaar is hij wel ruim 10 cm gegroeid.
Iemand advies en wat zouden jullie doen?

Ik rij hem nu zo'n 4-5 keer per week een half uurtje, lekker voorwaarts-neerwaarts en rustig aan wat oefeningen. Niet erg inspannend dus. Dat moet hij toch makkelijk aan kunnen?? *LOL*

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 17:09

Wat hadden ze allemaal getest? Toen mijn pony ziek was (ook dun met bleke slijmviezen), had hij in zijn bloed veel te weinig eiwit en veel te weinig magnesium, geloof ik. Dit laatste komt bijna nooit voor bij paarden en wordt daarom ook niet altijd getest, volgens mijn da. Een laag magnesium-gehalte zou wel die sloomheid kunnen veroorzaken.
Ik weet niet wat voor en hoeveel voer hij krijgt, misshien ligt het daar aan Verward ?
Succes ermee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 17:17

Hij staat de hele dag op een vette wei, behalve ls het zoonpaards arm is. Verder krijgt hij 2-3 kgbrok per dag, veel kuilgras en haver of paardenmeel (zo'n kilo of 4) per dag bijgevoerd.
Bij die tests hebben ze zelfs gekeken naar spierbevangenheid enzo. Ik zal dinsdag nog een naar de da bellen of zenog meer kunnen testen en dan zal ikook naar magnesium vragen. Dank je!