Gelijk afgestraft!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Gelijk afgestraft!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 19:52

Ik weet niet of dat eigenlijk hier hoort maar het volgende was er gebeurt :

Eindelijk weer voor het eerst in de les echt heerlijk, alleen met galoperen kreeg ik hem niet terug en liep hij dus onder mij vandaan dus ik deed iets wat je dus bij mijn paard nooit mag doen (geen enkel paard eigenlijk) en daar ben ik toen heel snel achter gekomen en nu na 7 weken niet dressuren maakte ik dus die fout en ben gelijk afgestraft!!

ik pakte hem teveel op de teugels (de rechter vnl) in de galop en als hij dus ergens niet tegen kan is iemand die in zijn mond hangt als een beginner dan gaat tie dus gelijk bokken en dat deed hij dus ook ik kon mijzelf wel voor mijn kop slaan maar alles is goed afgelopen ik kon zijn hoofd gelukkig omhoog houden anders was ik er echt afgekeild !

Vrijdag een nieuwe les en dan goed opletten dat ik dit dus niet meer doen
want de volgende x lig ik er dus echt af !!

Ik probeer hem op mijn zit terug te krijgen maar het is zo moeilijk maar ik blijf oefenen en uit zijn mond!


Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 20:50

Als je hem echt niet terug kan krijgen met je zit wil het nog wel eens werken een (fikse) ophouding te geven. Dus niet gaan trekken, maar even je hand aanspannen en dan weer los. Anders gaat je paard nl. snel 'terug hangen'en wordt hij erg sterk in zijn mond. Een paard moet wel terug komen, dus als dat niet op je zit gebeurt, zal je wat grovere hulpen moeten gebruiken. Als je er maar voor zorgt dat je niet aan één of beide teugels gaat trekken. Hopen dat het zo beter gaat!

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 20:51

Met zo bedoel ik dus vrijdag

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 20:58

Idd een felle korte ophouding geven als hij echt niet meer reageert.
Of op een kleine volte zetten.

Tomorrow I was nothing, yesterday I'll be.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:51

zeker niet gaan hangen
gelukkig heeft je paardje je dat ook meteen weer afgeleerd Haha!
en je bent je er zelf ook van bewust
iedereen maakt wel eens een fout, als je der maar van leert en dezelfde fout niet weer maakt

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:48

Super zulke paarden
Leren je gelijk je fouten af Haha!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 16:27

Ja echt bizar ik ga het proberen vanavond wish me luck!!

het frustrerende is dat degene die mijn paard verzorgt dus dit gelukkig ook heeft maar dat zij hem zo mooi rijd helemaal ontspannen etc.. en dat wil ik maar ik ben nog lang niet zover hoewel ik al best wel lang rijd maar ik kom zoveel tekort met mijn benen!!

maar het gaat goed komen hoop ik...!!!

bedankt voor de reacties!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 21:01

Het is een stap in de goede richting als je iets "fouts" van jezelf constateerd! Het ligt er net aan in hoeverre je de "hulp"hoefde te gebruiken, en ondanks dat je deze onterecht gaf, heb je tóch weer wat geleerd!

Succes!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 23:41

Nou effe een update :

het ging echt super hij probeerde nog wel onder me uit te lopen in galop maar het ging echt een stuk beter !

Bedankt voor jullie hulp als ik nog eens iets heb dan heb ik jullie hulp absoluut nodig!!

liefs Dunja


Samanta
Berichten: 98
Geregistreerd: 07-01-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 17:09

Mijn haf was ook zo, en zei deed dat altijd in het begin.
Maar zij was dus ook heel bang voor het bit, voor dat ze bij mij kwam is ze namelijk niet echt goed behandeld, en haar mond was best kapot.
Dus om die druk in haar mond helemaal te ontwijken heb ik haar telkens tegen het hek aan gezet, misschien heel krom, maar het heilp wel, ze doet het nou heel zelden!!! En dan doet ze het puur om mij ff uit te proberen.Ik wil niet zeggen dat het bij jou helpt, maar ik had zoiets van Wie niet sterk is moet slim zijn toch?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 17:20

Prijs je maar gelukkig met zo'n paard !
Ik kan me voorstellen dat het voor jou nogal banketstaaf voelt om zo afgestraft te worden, maar het is wel de perfecte manier om van je "fouten" te leren.
Met zo'n paard in combinatie met goede begeleiding en de juiste instelling (zo te lezen heb je die wel ) kun je heel ver komen !

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 11:54

In ieder geval geen felle korte ophouding geven, je paard moet de overgang op zijn eigen benen kunnen maken en op je zit terugkomen. gewoon zitten wachten en wachten, ik doe soms wel 10 min over mijn overgangen met jonge paarden, maar ik ben er van overtuigd dat je beter1 hele goede overgang kunt maken dan 5 die half zijn. Zorg dat ook tijdens de overgang terug de galopsprong erin blijft, en dus niet verzwakt, en dat je paard hetzelfde in de handen blijft voelen, wordt ie lichter of zwaarder, gewoon weer naar voren rijden, ook al duurt het zog uuuren! hahaha geduld is een schone zaak zeggen ze weleens. je hoeft trouwens niet eens alleen op galop-draf te trainen, maar ook de overgangen van draf naar stap etc. Want dat zijn ook overgangen! en daar zit ook het probleem, alleen komt het misschien minder naar boven!

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers