bericht verwijderd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 18:38

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Manon 2 op 2001-08-22 22:46 ]</font>

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 20:35

Vraag je instructeur of ie je wilt leren met slof te rijden.

Doe niet veel met slof en rijd niet te lang, omdat het lang en laag zeer inspannend is voor een paard dat dat niet gewend is.

Ik rijd sinds kort ook iedere keer met slof op mijn paardje omdat ie ook erge rugproblemen heeft. Met een slof kan ik hem niet iets makkelijker laag instellen (ook in het bos).

Een slof er alleen onder hangen ( onderkant singel - bitringen -handen- bitringen - onderkant singel) is meestal al genoeg. Op je slofteugel moet je vrijwel geen gewicht hebben, vooral niet constant, want dan trek je je hele knollie in elkaar en is het alleen maar slecht voor de rug.

Alleen maar naar voren met die slof en lang en laag.

Succes ermee!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 20:38

Wellicht kan je in plaats van een slof een stootteugel gebruiken. Dus een bijzetteugel, tussen de voorbenen toe naar het bit. Dan kan je paard niet zijn hoofd omhoog doen maar heeft nog wel de mogelijkheid om de neus wat naar voren en beneden te doen. Met een slof rijden zonder ervaring kan heel gevaarlijk zijn.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 22:06

Mijn privélessen zijn nu ook gericht op het met slof leren rijden.

Ik heb aan de DA gevraagd of er dan echt geen andere hulpteugel is die zou helpen, maar hij zei dat ik het gewoon moest leren.

Ik rij eerst gewoon alleen tijdens mijn privélessen ermee. De rest van de tijd longeer ik gewoon.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 17:03

Je kan het beste je teugels en slofteugel in de S&T-houding nemen, dan kan je ze het beste los van elkaar laten functioneren.
In het begin van de les of de training neem je de slof iets korter, zodat je ze goed rond kan instellen en later laat je de slof langer, zodat ze je hand kan volgen.
Veel succes ermee.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 19:35

Beetje vaag advies nmm. Je dwingt het een beetje af met de slof.

Tip: blijf rijden, dus achterhand erbij! (veel tempowisselingen en voorwaarts) zodat je niet alleen het koppie omlaag trekt.

Verder moet je ietsjes anders sturen, iets meetr meegeven met je buitenteugel in wendingen tc., maar dat merk je vanzelf Haha!

Met hulp van een instrcuteur kan iedereen het leren volgens mij!