Eduard of Kanshebber?? (NRPS)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Eduard of Kanshebber?? (NRPS)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 21:37

We willen onze NRPS stermerrie (vader Danube, merrie heeft 5 veulens gegeven die internationaal hebben gelopen, goeie merrie dus) dit jaar laten dekken door Eduard of Kanshebber.
Sacha is 20, en van het oudere type. Ze is echt stronteigenwijs, en geeft vaak moeilijke karakters door. Het liefst zouden we er dus een hengst opzetten die redelijk wat arabisch bloed heeft en een beetje een prettig karakter heeft (hoeft geen slome bok te zijn, liever niet, maar wel eentje die voor je wil werken).
Dus Eduard of Kanshebber? Of andere ideeen? Haha!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:46

KANSHEBBER!!!!!!!!!!!!! zekers weten.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:33

Ik zou voor eduard gaan, een kennis van ons heeft uit de merriestam van mijn merrie eem zodiak x baccarat x achar kanshebber gebruikt. Dit veulens is een inmens secreet net als de moeder moet ik zeggen. Paard heeft een een mooi type kan goed galopperen maar is meer een springpaardje als allround.Maar goed das mijn mening Knipoog

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:35

Ja, dan noem je er ook een paar... zodiak!!! En wie voedt het veulen op... juist, mama. Ken je Krimh, das een onwijs schatje.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:41

Missouri schreef:
Ja, dan noem je er ook een paar... zodiak!!! En wie voedt het veulen op... juist, mama. Ken je Krimh, das een onwijs schatje.


ja owkee mijn merrie is een aron en ook een beetje een aparte! Ze vraagt nadrukkelijk om een hengst die wat rustiger fokt en ik kijk objectief!
Overigens stond krihm zijn vader beter bekend als complex ipv komplekt maar krihm is idd een hele brave.
Van eduard hoor je vaak hele enthausiaste mensen vandaar mijn reactie Knipoog

die kanhebber werd overigens vervelend dominant toen ze van de moeder afkwam...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:41

Zo op gevoel zeg ik: Kanshebber. Ik ben gek op Krimh namelijk (zijn pappie). En Kanshebber springt ook nog eens erg goed. Aan de andere kant voert Eduard bloed van El Beauty en dat is een hengst die zich al erg bewezen heeft. Ook niet gek dus.

Maar om een eerlijk antwoord te kunnen geven, zou ik die merrie moeten zien. Kan niet zo veel vanaf het scherm...

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:42

Eduard is ook super hoor... die fokt alleen kleiner. Hetis maar wat je wilt.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 13:34

Ik vind zelf Eduard een hele fijne hengst! (en nu Missouri ik heb hem niet gereden Tong uitsteken ) Maar ik ken meerdere hengsten uit de E-lijn die me wel aanspreken. Edgar vind ik ook een hele goede hengst(v elegant en elegant is weer een eduard x blue boy's nieuwmoed).

Kanshebber ben ik niet zo weg van, maar zijn vader Krimh weer wel *LOL* Misschien is het een idee om rechtstreeks met Krimh te dekken Verward

Die arabier die dat jaar voor het NRPS is goedgekeurd(was al AVS goedgekeurd) is trouwens ook niet verkeerd! (moran ox) Kan aardig lopen en is een hele fijne springer, ook erg braaf in de omgang.
Moran is een monitor en komt uit dezelfde moederlijn als Azmiraf zo uit mijn hoofd.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 20:28

gabrycha"]
[quote="Missouri schreef:
Ja, dan noem je er ook een paar... zodiak!!! En wie voedt het veulen op... juist, mama. Ken je Krimh, das een onwijs schatje.


ja owkee mijn merrie is een aron en ook een beetje een aparte! Ze vraagt nadrukkelijk om een hengst die wat rustiger fokt en ik kijk objectief!
Overigens stond krihm zijn vader beter bekend als complex ipv komplekt maar krihm is idd een hele brave.
Van eduard hoor je vaak hele enthausiaste mensen vandaar mijn reactie Knipoog

die kanhebber werd overigens vervelend dominant toen ze van de moeder afkwam...
[/quote]
We hebben ook een Aron gefokt uit die merrie, was een ramp, ontzettend dominant, gevaarlijk gewoon. (ziekenhuisgevallen)

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:40

haha nou dat klinkt poitief! nee mijn merrie is een echte einzelganger als je lekker met dr wilt rijden moet ze je wel kennen! gevraalijk is ze absoluut nie alleen wel moeilijk! Maar heb je al een idee? Knipoog

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 19:55

Ik denk dat we maar voor Eduard gaan, die heeft zich toch al wat meer bewezen. En ik ben bang dat we met kanshebber ons weer zo'n karakterbeest op de hals halen (en daar hebben we dr al teveel van, nou willen we es een brave Tong uitsteken )

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 09:07

Mijn pony is van Eduard, hij is superbraaf, eerlijk en te vertrouwen. Als je zo'n pony zoekt, kan je het beste Eduard pakken.

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:59

Eduard!! die pony heeft al een hele goede naam bij het nrps......
ken enkele nakomelingen, echt superfijne beestjes, goed karakter!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:17

Nog even wat vragen: hoe groot is Sacha, wat voor bloed voert ze verder en wat voor stokmaat hopen jullie te fokken?

doorntje
Berichten: 19
Geregistreerd: 12-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:26

Ik zou Eduard kiezen, geeft errug mooie pony's!

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 19:19

ik zou zekersteweten eduard doen ik vind kanshebber niet zo geweldig, kanshebber springt nu wel in het talentenplan mee maja eduard is al voor altijd gooedgekeurd en er zit 75% arabisch bloed in.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 19:27

Dit is wel een beetje een oud topic, ik denk dat ze inmiddels wel een keuze hebben gemaakt Lachen

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 21:32

Missouri schreef:
Eduard is ook super hoor... die fokt alleen kleiner. Hetis maar wat je wilt.


Dat zou ik niet zeggen, mijn pony is ook van Eduard en die is toch echt 1.53...

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 11:10

KAnshebber! k ken een pony die van kanshebber is en het is een goed eerlijk beestje heeft wel karakter maar heel errlijk en lief en heeeeel mooi!

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 15:01

Ik hoef het eigenlijk niet te zeggen maar ik zou voor kanshebber gaan!
Zoals de meetsen weten heb ik ook een afstammeling van Krimh Haha!

Trouwens Ina Majoor heeft nu weer een goedgekeurde hengst van krimh best wel groot hij heet Koriander, daar ben ik momenteel weg van.

Ik heb wel digitale foto's van krimh en Koriander deze zijn van de week gemaakt bij ons op stal. mocht je een digitale foto willen.
Moet je maar eventjes een gil geven.

Alleen lukt het mij niet een foto op bokt te plaatsen, heb al meerdere pogingen gedaan, dan moet je je e-mailadres maar pb-en.

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 15:20

Als je kijkt naar de vaderlijnen van de beestjes die zijn allebei heel goed.. maar als ik naar de hengst zelf kijk vind ik Eduard een leukere hengst...

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 14:26

Het is Eduard geworden. Sacha is inmiddels gedekt, en wordt overmorgen gescand. We willen een D-tje fokken. Sacha geeft trouwens dondersgoeie springers, maar wel met goede gangen, en ze tonen zich ook mooi.