Kan weer gaan zoeken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Kan weer gaan zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 09:37

Wat ik zelf eigenlijk al wist is van de week bevestigd.
31 augustus loopt mijn contract af, en wordt niet verlengt.
Niet omdat ik niet in het team pas, niet omdat ik een waardeloze cassiere ben, helemaal niet zelfs.
Ze zijn erg tevreden over me, maar ze zien er geen gat meer in.
Ik val teveel uit, en hierdoor wordt de druk op mijn collega's te hoog. Ze hebben geen zekerheid, ze weten dat ik minimaal 1x per maand uitval (1 a 2 dagen) maar ze weten nooit wanneer...
Mijn baas is heel schappelijk, ik mag hem opgeven als referentie, hij heeft mijn opzegtermijn ingetrokken.
Ik ben dus tot 31 augustus onder de pannen, maar mocht ik eerder iets vinden, ben ik vrij om te gaan...

Daar gaan we weer dan.....


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 10:36

Tja het is natuurlijk heel vervelend maar ik kan me er vanuit de kant van de werkgever ook wel wat bij voorstellen.
Bij ons is het ook zo dat de werkdruk wordt vergroot bij zieken en als iemand dus vaak ziek is dan wordt er toch ook wel even gekeken naar de mogelijkheden.

Een vriendin van mij heeft ook erge last van migraine. Ze is juf op een basisschool en ze had elke week wel een aanval dus dat werkt ook niet echt.
Na alles te hebben geprobeerd is ze nu op een superstreng dieet (geen dierlijke vetten/ geen suiker enz)
Dit dieet lijkt goed te helpen.
Ze mag nu bijna niets hebben (ook geen kaas of melk of iets dergelijks) maar het is de bedoeling dat je dit na verloop van tijd langzaam weer opbouwd.
Ze heeft nu dus weer geprobeerd om iets van vlees in de maaltijd te brengen en voila meteen weer hoofdpijn! Dus vlees moet er uit blijven, aan de andere kant heeft ze later weer eens een snoepje genomen en dat ging goed.
Zo moet ze dus (in samenwerking met haar begeleider) steeds meer proberen en hopen dat het goed blijft gaan.
De afgelopen periode is het met haar in ieder geval een stuk beter gegaan. Van minimaal 1 aanval per week heeft ze nu nog maximaal 1 aanval per maand en daar is nog wel goed mee te leven.
De hoop is er natuurlijk om ook dit aantal nog helemaal terug te dringen maar het is voor haar al een hele vooruitgang.

Misschien voor jou een tip om werk te zoeken waar je zelf een beetje je tijd in kunt delen?/
Dus je werkt bijv. 30 uur per week maar dat je dan zelf kunt indelen hoe je die tijd volmaakt.
Dus als je dan bijv. vrijdag ziek bent dat je je werk dan nog zondag kunt afmaken of zoiets?
Verder denk ik dat het moeilijk is iets te vinden waarbij er geen problemen zullen ontstaan als je veel uitvalt.
Bij ons is dat in ieder geval absoluut ongewenst en ik denk bij meerdere werkgevers.

Maar succes ermee en misschien is zo'n extreem dieet ook een optie om te proberen?
Mijn vriendin heeft alles al geprobeerd en dit is toch het enige wat nu al langer resultaat opleverd. Eerder hielpen bepaalde behandelingen ook wel tijdelijk maar niet op langere termijn en dit gaat tot nog toe nog steeds goed (ze is overigens wel van maat 36/38 naar maat 34 teruggevallen maar ja wat wil je als je niets meer mag eten/drinken)


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 10:52

Das balen Stef. Ik weet niet of je alle mogelijke wegen al bewandeld hebt aan medicijnen, dieten, therapiene, e.d. maar misschien ligt er nog ergens een opening.

Succes met het vinden naar een nieuwe baan!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 11:15

Migraine verpest je leven een beetje, ik weet het. Het is erg ellendig voor je. Misschien moet je eens met de huisarts gaan praten, of er echt niet MEER te doen valt voor je. als je namelijk je baan er door kwijt raakt kun je onderhand wel in de ziektewet.

De hond is de betere mens

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 12:24

Zeker balen! Jammer dat het een reden is waar je nikis aan kunt doen, iig succes met het vinden van een nieuwe baan!

Ethelate

Berichten: 21118
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 12:43

Balen zeg!
Heel veel succes met het vinden van een nieuwe baan.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 12:44

Hoofdpijn is echt kl0te. Ik werk wel gewoon door met hoofdpijn, ookal kan ik bijna niet meer op mijn benen blijven staan en zie ik wazig. Juist om de reden die jij noemt. Als je eraan toegeeft verpest het je leven een beetje zoals Desiree zegt

Veel succes met het zoeken naar een nieuwe baan!

28-09-2007
Nothing compares too you...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 18:24

flair schreef:
Hoofdpijn is echt kl0te. Ik werk wel gewoon door met hoofdpijn, ookal kan ik bijna niet meer op mijn benen blijven staan en zie ik wazig. Juist om de reden die jij noemt. Als je eraan toegeeft verpest het je leven een beetje zoals Desiree zegt



Niet persoonlijk, maar helaas reageren er meer mensen zo... Met een beetje hoofdpijn kan je toch wel doorwerken???

Wat moet ik dan? De kassa onder kotsen? Nee, dat zal me in dank afgenomen worden.

Ik heb niet enkel hoofdpijn, als ik een aanval krijg ben ik gewoon ziek, punt

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:26

Mijn vader heeft dit ook. Hij heeft af en toe heel heftige migraine aanvallen en kan dan nog geen licht verdragen. Ook spuugt hij alles onder... Heel vervelend.
Ik hoop dat je snel een andere baan vindt.

* To Belg, or not to Belg *

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 19:08

stef"]
[quote="flair schreef:
Hoofdpijn is echt kl0te. Ik werk wel gewoon door met hoofdpijn, ookal kan ik bijna niet meer op mijn benen blijven staan en zie ik wazig. Juist om de reden die jij noemt. Als je eraan toegeeft verpest het je leven een beetje zoals Desiree zegt



Niet persoonlijk, maar helaas reageren er meer mensen zo... Met een beetje hoofdpijn kan je toch wel doorwerken???

Wat moet ik dan? De kassa onder kotsen? Nee, dat zal me in dank afgenomen worden.

Ik heb niet enkel hoofdpijn, als ik een aanval krijg ben ik gewoon ziek, punt
[/quote]



Lekker instelling hoor! Zo krijg je zeker snel weer een baan!~ Lips are sealed

Succes met zoeken hoor...

Ehmja??

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 19:38

Stef ik ben ook vaak misselijk bij de hoofdpijn, maar thuiszitten helpt je echt niet. Denk je dat ik het leuk vind om met hoofdpijn en alles wat daarbij komt te werken? Natuurlijk niet! Het is doorbijten, maar toch de moeite waard.

28-09-2007
Nothing compares too you...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 19:56

Nuv"]
[quote="stef"][quote="flair schreef:
Hoofdpijn is echt kl0te. Ik werk wel gewoon door met hoofdpijn, ookal kan ik bijna niet meer op mijn benen blijven staan en zie ik wazig. Juist om de reden die jij noemt. Als je eraan toegeeft verpest het je leven een beetje zoals Desiree zegt



Niet persoonlijk, maar helaas reageren er meer mensen zo... Met een beetje hoofdpijn kan je toch wel doorwerken???

Wat moet ik dan? De kassa onder kotsen? Nee, dat zal me in dank afgenomen worden.

Ik heb niet enkel hoofdpijn, als ik een aanval krijg ben ik gewoon ziek, punt
[/quote]


Lekker instelling hoor! Zo krijg je zeker snel weer een baan!~ Lips are sealed

Succes met zoeken hoor...
[/quote]

fijn dat jij ook begrijpt waar het over gaat. Ik ben al jaren aan het tobben, en het is zeer zeker niet zo dat ik niks probeer en me aan ga zitten stellen. Ik heb zo ongeveer alles geprobeert, ben me nu aan het verdiepen in de alternatieve wegen, aangezien ik in de medische wereld niet verder kom.
maar, toch bedankt voor je begrip Misselijk

Flair, dat jij dat kan, prima, ik niet.
Ik moet in het donker naar bed, en met een beetje mazzel ben ik dan aan het eind van de middag weer een beetje mens.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:04

Ik heb het ook geprobeerd flair maar ik kon ook niet meer werken sterker nog ik werd blind zag heel soms nog wazige vlekken maar soms ook helemaal niets meer.
Bovendien als de waas wegtrok dan werd ik niet een beetje misselijk ik gooide aller eruit bleef maar overgeven.

Net als stef moest ik dan in het donker liggen in een bepaalde houding had ik het misnste last.Ik moest echt geen geluid hebben want mijn kop ontplofte zowat en bepaalde geurtjes zoals deo of haarlak of parfum nou dan kwam mijn maag zowat mee naar buiten.

Ik heb alleen mazzel gehad dan toen ik 17 was zoiets de aanvallen steeds minder werden en minder heftig.Nu ik 21 ben heb ik al bijna 1.5 jaar helemaal geen aanval gehad.
sterkte stef ik weet hoe erg het is al heeft het mij gelukkig nooit mijn baan gekost

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:12

Ik moet ook in het donker naar bed om te zorgen dat het overgaat. Bij mij is ook de enige oplossing.. gaan slapen om weer iets beter wakker te worden. Als je je baan er al om kwijtraakt, vind ik toch dat je zelf iets niet goed doet. Je zou toch een compromis met je baas kunnen sluiten dat als je er last van hebt je niet achter de kassa hoeft maar andere werkzaamheden kan doen.

Verder maak je ook niet veel uren dus het moet echt vol te houden zijn, je bent echt niet de enige met dit soort problemen en een ander werkt ook gewoon door.

Het lijkt mij evengoed meer gemakzucht, ik kom namelijk ook niet van mijn hoofdpijn af door door te werken, maar ik kan wel een baan houden. Maar misschien werk ik wel door omdat ik best een grote verantwoording op mijn werk heb.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:22

Ik weet niet of het mogelijk is, maar heb je niet toevallig een heel flexibele collega? Iemand die voor jou in kan vallen wanneer jij zo ziek bent en dat jij dan een zelfde aantal uren van hem/haar overneemt in die week? Bij ons is dat namelijk wel zo geregeld met iemand die hetzelfde heeft als jij. Het enige dat moet gebeuren is even die collega bellen (of als diegene echt niet kan, proberen iemand anders te vinden). Maar dat hebben ze er wel voor over, want het is echt een super caissiere!

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 20:35

flair"]
Je zou toch een compromis met je baas kunnen sluiten dat als je er last van hebt je niet achter de kassa hoeft maar andere werkzaamheden kan doen.
[/quote]

Ze roosteren op een dag bijv 4 cassieres in, omdat die nodig zijn. Of ik dan naar huis ga of ander werk ga doen, maakt niet uit, ze blijven een cassiere missen

[quote]
Verder maak je ook niet veel uren dus het moet echt vol te houden zijn,
[/quote]
Waar baseer je dit op?
Ik heb een contract van 32 uur, maar werk er de laatste weken 40....

[quote]
Het lijkt mij evengoed meer gemakzucht,
[/quote]

Jah, het is goed, ik ben lui......
Had het ook niet moeten plaatsen, er zijn er zo te zien toch dondersweinig die het ook maar een beetje begrijpen...

[quote="Ludo schreef:
Ik weet niet of het mogelijk is, maar heb je niet toevallig een heel flexibele collega? Iemand die voor jou in kan vallen wanneer jij zo ziek bent en dat jij dan een zelfde aantal uren van hem/haar overneemt in die week? Bij ons is dat namelijk wel zo geregeld met iemand die hetzelfde heeft als jij. Het enige dat moet gebeuren is even die collega bellen (of als diegene echt niet kan, proberen iemand anders te vinden). Maar dat hebben ze er wel voor over, want het is echt een super caissiere!


Nee, die hebben we niet, we zitten al met net genoeg cassieres (eigenlijk te weinig) alleen nu de vakantie eraan komt zouden er misschien part-timers in kunnen vallen, maar verder draaien we over het algemeen met alles wat we hebben

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:42

Kennen jullie Stef zo goed, dat jullie precies lijken te weten wat zij wel en niet voelt, doet en kan? Lijkt me sterk.
Bovendien heb je nog zoiets als een pijngrens. Die is per persoon verschillend en wat de ene als vreselijk ervaart is voor de ander misschien minder erg. Maar dat neemt niet weg dat iemand het zo voelt. In dit geval Stef.
Misschien moeten sommige Bokkers eens wat minder snel oordelen (en ja, dat geldt ook weleens voor mij) en een ander in zijn of haar waarde laten.

* To Belg, or not to Belg *

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:41

Nee, ik weet natuurlijk niet wat stef voelt, doet en kan, maar heb al meerdere topics van haar gelezen over dit onderwerp, en zo heb ik mij een beetje een mening over haar gevormd, wat zij ongetwijfeld ook doet. Als er dan zo'n botte uitpspraak van haar komt vind ik dat ik ook gewoon mijn mening mag geven.
Ik weet toevallig uit ervaring dat mensen met zo'n instelling gewoon niet te handhaven zijn in een bedriijf.

Ehmja??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:51

Ik heb zo het vermoeden dat zowel Nuv als Flair nog nooit een ECHT zware migraineaanval hebben gehad..... Ik zou het jullie bijna toewensen op dit moment, dan zou je waarschijnlijk wel anders piepen.
Migraine is er in verschillende vormen en 'sterktes' en Stef is absoluut niet de enige die ook op het werk hierdoor ernstige hinder ondervindt.

Dat haar baas haar contract niet verlengd, is echter 100% logisch, daar kun je hem echt niet scheef om aankijken.
Maar om over Stefs instelling te oordelen..... Heeeeeel erg fout!!!!!!!

Wie ik ben om dit zo stellig te verkondigen? Toevallig ook iemand met migraine, en ik ga dus inderdaad ook echt over m'n nek. Als ik niet op tijd in bed lig met de juiste pillen, dan kots ik ook daadwerkelijk alles onder. Ik heb alleen drie grote voordelen ten opzichte van Stef. 1. Ik voel ze aankomen, vaak zelfs meerdere uren van te voren. 2. Ik heb minder vaak aanvallen dan Stef. en 3. Ze zijn heftig, maar niet zo lang. Vaak begint het bij mij in de avond, duurt het de nacht en een stukje van de ochtend. Vaak ben ik rond een uur of 9 a 10 weer voldoende opgeknapt om alsnog naar m'n werk te rijden. De rest van de dag heb je dan zware hoofdpijn, maar geloof me, na een migraineaanval is zware hoofdpijn peanuts.....

Jammer Stef. Ik hoop dat je weer een leuke baan vindt.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:56

Ahum, jammergenoeg heb ik ook zo`n hoofdpijn waar je flink misselijk van wordt, wazig van gaat zien, en niks kan verdragen. Het enige dat ik er niet bij heb is ook daadwerkelijk overgeven. Verder heb ik ook nog flinke rugklachten, waardoor ik soms amper kan bewegen. Nu heb ik er vanaf vorige week bijholtonsteking en voorhoofdholtonsteking bij. En nog sta ik elke dag op mijn werk, terwijl ik met drukke kinderen, zeurende ouders, vervelende pony`s en heel veel stof werk. Sorry hoor, maar ik vind dat ik wel mag oordelen over Stef haar instelling, je wil je baan houden of je wil het niet.

En dan nog, dit is een forum en op een forum geef je je mening, dat sommige mensen het niet met mijn mening eens zijn... so be it.

28-09-2007
Nothing compares too you...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 21:58

flair schreef:
. Sorry hoor, maar ik vind dat ik wel mag oordelen over Stef haar instelling,


nee, dat mag je niet! Je mag je mening geven ja, maar ik ben al veroordeeld en hang al aan het kruis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:59

Tuurlijk mag je je mening geven. Je mag zelfs openlijk toegeven een absolute bitch te kunnen zijn.
Van een beetje respect voor een ander is nog nooit iemand doodgegaan volgens mij.

Ik maak er verder geen woorden aan vuil, maar ik had van jou beter verwacht Flair. Je zakt een behoorlijk stuk in mijn achting met je botte uitspraken over iemand die je niet persoonlijk kent.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:05

En dit bedoel ik dus met dat mensen dingen vaak anders opvatten dan ze bedoelt zijn.... Ik snap namelijk precies hoe jullie me opvatten als ik mijn reacties zo eens nalees. Als jullie nu eens beginnen met het vanuit mijn oogpunt te bekijken, dan snappen jullie dat het niet zo verkeerd bedoelt is als het lijkt.

Verder heb ik met Stef absoluut geen problemen, het lijkt me een aardige meid, maar ik hoef het niet altijd met haar eens te zijn. En ik kan haar ook niet altijd begrijpen.

En ben ik zo bot dan? Hmm... als ik deze dingen irl had gezegd had het waarschijnlijk heel wat minder bot overgekomen. Meer als een schop onder de kont om iemand wat meer wilskracht te geven, en dus bedoelt als hulp en niet als afzeiken.

En ik geef toe dat ik af en toe een absolute bitch ben Knipoog

28-09-2007
Nothing compares too you...

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:06

Ik snap dit niet hoor, Flair maakt een hele normale posting, degene die direct op de kast zit is toch echt Stef hoor, je had ook normaal kunnen reageren, zonder die (een tikkeltje) arrogante uitspraak.

Ehmja??

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:19

Ik snap Stef wel een beetje.
Heb ook jaren geleden flink last gehad van migraine en ik kon dan ook heeeelemaal niets meer, alleen met de dekens over mijn hoofd op bed gaan liggen en een emmer neerzetten om flink over te geven. En dat komt echt vanuit je tenen. No way gewoon dat je dan aan het werk kunt.
Je kunt niet inschatten hoe iemand anders zich voelt en je kunt dus al helemaal niet beoordelen of iemand zich aanstelt of niet.
Migraine is ontzettend *piep* en het kan je inderdaad uitschakelen voor een aantal uren.
Het is dan ook niet leuk om te horen 'lekkere instelling' of 'ik zou dan gewoon naar mijn werk gaan' want je weet immers niet hoe beroerd iemand zich voelt. Beetje genuanceerder kan ook wel, vind ik.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, BlueStocking, Century, Dominique_96, Freyr, GrapeshotBot, katinker, Luxorvalkje, midori, RoronaZorro en 121 bezoekers