knobbel in mijn borst

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

knobbel in mijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 18:40

ik heb het al best lang maar ik dacht ik vertel het maar eens...

ik heb op mijn 15e ongeveer een knobbel gevonden in mijn borst. Ik was toen heel erg geschrokken en durfde niks tegen mijn ouders te vertellen omdat ik het zo eng vond.
kan me nog goed herinneren dat ik een x beverly hills zat te kijken de herhalingen en daar had iemand (weet der naam niet meer) ook een knobbel in haar borst en die ging gelijk naar haar moeder en toen waren ze gelijk naar het ziekenhuis gegaan en moest ie verwijdert worden omdat er anders ergere dingen konden gebeuren.
toen ik dat had gezien ben ik gelijk naar mijn moeder gegaan en heb het verteld zij heeft gelijk een afspraak gemaakt bij de huisarts, maar mijn eigen huisarts was op vakantie dus moest ik bij een vervanger van haar. toen we daar waren had die vrouw gekeken en gevoelt (niet echt fijn voor een 15jarig puber) maar volgens haar was er geen gevaar en ging het vanzelf wel weg dus ik hoefde me niet druk te maken.

ik heb toen best lang gewacht (2 jaar) maar het ging niet weg en ik kreeg er steeds meer last van steken en zodra ik het ergens tegen aan stootte deed het pijn, dus ik wou het weg hebben. Dat vertelde ik tegen mijn moeder dus zij heeft gelijk weer een afspraak gemaakt bij de huisarts en dit x dus bij mijn eigen.
kom ik bij mijn eigen arts en schrok omdat ie zo groot was te groot dus (terwijl hij eigenlijk klein was het verschilde vaak en veel van formaat) zij heeft mij gelijk doorverwezen naar het ziekenhuis daar moest ik een mammografie en een echo ondergaan.
Toen ik in het ziekenhuis kwam hoefde ik gelukkig toch geen mammografie daar was ik erg blij omdat je borst tussen 2 platen werd gezet en min of meer plat gedrukt werd en dat leek mij zo pijnlijk omdat als je maar even aan die knobbel zat deed het al pijn. Ik hoefde die mammografie niet omdat er teveel straling zou komen en omdat die knobbel vlak onder mijn tepel zit konden ze er goed genoeg bij met de echo.
die echo was ook niet zo heel erg fijn zo'n oude man met heeel koude handen. De conclusie van hem was dat ik 95% kans had dat het goedaardig was vooral omdat ik zo jong ben maar hij vond hem ook wel heeel erg groot.

nu moest ik vandaag terug met een afspraak bij de chirurg zodat die ook nog een keer moest kijken en een soort van punctie moest nemen. Die vrouw heeft dus gekeken en die denkt ook bijna zeker te weten dat het goed aardig is. Die soort van punctie was dus echt totaal geen pretje en deed behoorlijk pijn ik heb er nu nog last van.
de uitslag komt niet volgende week maar die week erop ik zelf denk niet dat het echt kwaad aardig is omdat ik het al best wel lang heb.
ik laat het trouwens iig weghalen omdat ik er behoorlijk veel last van heb maar dat kan heel erg netjes gedaan worden volgens de chirurg.

ik moest het gewoon even kwijt....


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 18:45

Pfew. Kan je angst wel voorstellen denk ik. Iig succes. Als je er vanaf bent, dan scheelt dat veel irritatie denk ik.

En ohja, je hebt een leuke zus!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 18:48

ach meissie dat is even schrikken zeg! hopelijk is hij goedaardig,
ik wens je veel sterkte hoor!!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 18:52

Gelukkig is ie waarschijnlijk goedaardig zeg!!!

08-10-2004; † Rust zacht, lieve Pretty.. Ik mis je!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 18:54

Gatsie, wat verschrikkelijk, hopelijk is hij goedaardig!!

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 18:56

He bah zeg! Hopen inderdaad dat hij goedaardig is! Sterkte in ieder geval!

Don't dream your life, live your dreams!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 19:39

Prima schreef:
En ohja, je hebt een leuke zus!


Grinnik, Prima weer! *LOL*

Maar idd eng zeg, hopen dat alles goedkomt. Sterkte!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 19:44

Ik vind het wel knap van je dat je dat doorstaat! Hou je taai als het zover is he? Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 19:45

Wat een vervelende situatie. Ga je de komende week nog wel doorkomen? Lijkt me toch best een gespannen tijd tot je de uitslag hebt... Ik hoop op goed nieuws.
Sterkte.

* To Belg, or not to Belg *

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 19:54

Sterkte, ik vroeg me altijd af of ik het wel zou voelen als ik een knobbeltje zou hebben, maar als ik jou verhaal zo hoor, dan merk je dan echt wel.

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 20:45

thnx iedereen Lovers ik zal idd tanden knarsend de week door gaan


joyce B"]
Sterkte, ik vroeg me altijd af of ik het wel zou voelen als ik een knobbeltje zou hebben, maar als ik jou verhaal zo hoor, dan merk je dan echt wel.
[/quote]

je merkt het idd snel genoeg

[quote="Prima schreef:
En ohja, je hebt een leuke zus!


haha die ken je toch wel?

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:23

Jeetje, dat is vervelend, hopelijk snel over!
Lijkt me best eng om dat te ontdekken..

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:39

Auwie auwie. Ben maar blij dat je geen mammografie hebt hoeven ondergaan. Ik heb er wel 1x 1 gehad, toen ik 18 was kreeg ik ineens borstontsteking... Vraag me maar niet hoe dat dat kwam. Maar ze pletten mijn borst (met cyste zo groot als een kippe-ei) echt zo plat als een dubbeltje en hebben daarna (met 4 doktoren) de cyste leeggezogen.... Jakkie.
Misschien is het bij jou ook een ingekapselde cyste en kunnen ze hem probleemloos verwijderen. Ik hoop het voor je!

Toos paardloos

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 01:36

Gatverdamme zeg! Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt! Ik duim iig voor je 'zusje' Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 06:33

Tjee zeg..... Wat moet je zeggen? Ik wens je enorm veel sterkte, zeker de komende weken!
Ik duim voor je dat alles goed komt.....

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 07:31

Ik dacht gelijk het zou toch geen borstkanker zijn Scheve mond
Maar gelukkig heb je 95% kans op goedaardig Ach gut

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 07:34

Jee, schrikken zeg. Heb zelf twee keer een mammografie gehad. NIet leuk. Bij mij was het een borstklier die wat opgezet was.

'Paint' it 'Black'

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 08:05

dat is inderdaad schrikken, kan ik me heel goed voorstellen.
goed dat je ernaar hebt laten kijken hoor!
sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 08:12

Eng zeg. Goed dat je toch naar de dokter bent gegaan! Heel veel sterkte deze week.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 09:56

Wat schrikken is dat zeg!! lijkt me toch best angstig, veel sterkte!!
Je zus is leuk ja (die met die spinnewebben Tong uitsteken )

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 10:00

Als je de volgende keer weer zoiets hebt, niet te lang wachten hoor!
De artsen zijn tegenwoordige heel erg kundig, als je er vroeg bij bent, kunnen ze veel doen. Wacht je te lang kon je wel eens te laat zijn....

Ik hoop voor je dat de uitslag negatief uitvalt...(of positief voor jouw) en dat het echt geen kanker is. Dat weten ze namelijk pas als ze het verwijdert hebben...

Je suis Charlie.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 10:13

dat was die met die donkere haren, in beverly hills, dat weet ik nog, gespeeld door Shannen Doherty. Want ik heb die aflevering ook gezien. Was een beetje belerend, want de boodschap was dat je zelf eigenlijk regelmatig moet voelen en controleren. gelukkig is het goedaardig bij jou waarschijnlijk. en natuurlijk moet het er uit. Iedere keer pijn als je je een beetje stoot is niet fijn. Veel sterkte ermee.

De hond is de betere mens

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 10:39

inderdaad veel sterkte ermee! En ik heb het ergens terug ook al gelezen dat een mamografie geen pretje is en ik kan er ook over mee praten. Ik had ook een ontsteking in de borst die niet over wou gaan..... en denk maar niet dat ze een foto wouden maken..... omdat ik nog zo jong was (20).... Na wat aandringen toch gebeurt, nou ik kon wel door de grond zakken van ellende...... Je borst word echt helemaal plat gedrukt..... Sterkte nogmaals en hou je taai!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 10:39

Ik heb ook al jaren een knobbel in mijn borst maar na bezoek aan het ziekenhuis en ook een echo willen ze die knobbel niet verwijderen omdat ik er voor de rest geen last van heb.

Veel sterkte voor je, jij hebt er echt duidelijk last van.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 11:05

iedereen bedankt voor jullie reacties!

dat die mamografie geen pretje was had ik al gezien op tv en ik was idd erg blij dat ik het niet hoefde het leek me al zo pijnlijk vooral omdat die knobbel al erg pijnlijk is als je er alleen maar aan zit.

Desiree: die bedoelde brenda of zoiets

Cassidy: dat doe ik ook zeker nu iig wel!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnneMarijeP, DeTjoeter, EsmeeKKK, Flippertje, GoogleAdsense, Lau07, N_Quirro, PowerPoef, sinnekinne, Telpeva, Vaiqua en 64 bezoekers