werken op de renbaan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

werken op de renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 21:20

Heeft iemand info over het werken op de renbaan hier in Nederland?
Is er moeilijk werk te vinden?
Ik ga namelijk naar Canada, vooral om te werken met quarter horses,
maar deze ranch brengt ook paarden uit op de renbaan.
Training en uitbrengen van deze paarden ga ik ook leren, met
getuigschrift en alles, maar ik vroeg me af of ik hier ook werk
in kan vinden als ik weer terug ben in Nederland?
Groetjes Wendy

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier



Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 06:27

ja, werk is wel te vinden, maar je moet weten dat het heel slecht gaat met de draf en rensport in Nederland

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 07:42

Is er ergens een website waar ik meer info kan vinden over de rensport in NL ?

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 09:12


There are only two emotions that belong in the saddle:
One is a sense of humor,
And the other is patience... John Lyons

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 09:36

www.ndr.nl

Je kan ze ook gewoon bellen. Meestal als je op de draf- en renbaan (bij een trainer) wil werken zal je toch je papieren moeten hebben die je op Deurne gehaald hebt, voor zover ik weet. Ik heb zelf jaren op vrijwillige basis bij een dravertrainer gewerkt en het is leuk, maar heel hard werken en vaak onderbetaald.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 14:14

Dus eigenlijk is zo'n diploma van Deurne meer waard als ervaring?
Wat voor een soort opleiding is dat dan ?
Als ik deze zelfde opleiding in Canada zou volgen is ie hier dan net zoveel waard als die van Deurne?
Ik ga daar alleen met renpaarden werken, niet met dravers jammergenoeg (ik had graag alletwee de sporten van dichtbij willen meemaken) maar ik heb er wel heel veel zin in...Het zijn geen thoroughbreds maar quarters, voor de quart of mile races, die worden wel veel met thoroughbreds gekruisd. Ik weeg 52 kg dus dat is licht genoeg zeiden ze, alleen over mijn lengte ben ik niet zeker;
1.68 meter, weten jullie dat?
Wel een hoop vragen, maar ik wil het liefst zoveel mogelijk te weten komen...Bedankt voor jullie reacties, Groetjes Wendy

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:38

Het leek mij vroeger ook altijd heel leuk om in de rensport te werken, ik ben heel klein en licht. Ik heb toen gewoon een afspraak gemaakt met iemand van een renstal op Duindigt en die heeft me rondgeleid en de mogelijkheden een beetje uitgelegd. Ik ben toen dus teruggekomen van dat idee. Uitrijders en verzorgers zijn altijd welkom, maar dit is allemaal op vrijwillige basis. Ik was ook welkom om de paarden uit te rijden, alleen woon ik veel te ver van Duindigt om dat een paar dagen in de week te kunnen doen. Huilen Wil je professioneel jockey worden, dan moet je een opleiding volgen en het is heel erg hard werken voor heel weinig geld. Rensport in Nederland is helaas niet te vergelijken met landen als Engeland en Nieuw-Zeeland. Je kan overwegen om amatrice te worden, maar dat is dan vooral hobby. Wat ik probeer te zeggen is dat er zeker wel mogelijkheden zijn om met renpaarden te werken in Nederland, het is alleen heel hard werken voor heel weinig geld. Het lijkt me trouwens wel heel gaaf wat je gaat doen!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 15:30

Deurne is allround. Je leert er veel. Van soorten gras tot bandageren.
Sulky rijden etc.
Ik werkte op duindigt, maar niet als pikeur.

22 Januari verwachten we ons kleintje

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:50

Je lengte is niet zo belangrijk,het gewicht natuurlijk wel.
Je kan natuurlijk ook nog altijd in duitsland gaan werken,daar zijn genoeg renstallen.

There are only two emotions that belong in the saddle:
One is a sense of humor,
And the other is patience... John Lyons

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 08:43

Je kan het ook als amatrice proberen.
Er wordt nog wel eens personeel gevraagd bij stallen, ik heb er laatst nog een zien staan. Kijk eens op www.xs4all.nl/~justy en dan bij zoekertjes. Misschien een idee om zelf een advertentie te plaatsen? Op deze site komen veel mensen uit de draf- en rensport.
Reken er trouwens niet op dat je veel geld krijgt. Het is hard werken en vrijwel niets verdienen

Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:57

Navarro schreef:
...moet je een jockey vergunning hebben. Daarvoor moet je in Deurne geweest zijn...


Kleine correctie. Voor je jockey of amateurs licentie hoef je niet naar Deurne te zijn geweest. Je moet een leerling contract hebben bij een officiele trainer en kunt dan licentie rijden op Duindigt. Wil je je eigenaar-/trainerslicentie dan moet je inderdaad 6 zaterdagen naar Deurne en daar ook examen doen. Dat stelt allemaal niks voor, maar heb dan ook niet de illusie dat je een paard echt kunt trainen. Dat leer je alleen door in de praktijk met trainers mee te lopen. Als eigenaar/trainer in de rensport mag je je paard uitbrengen (dus dat jij als trainer geregistreerd staat), echter je mag je paard pas rijden in de koers als je je jockey-/amateurslicentie hebt.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 21:02

je lengte zal toch wel wat belangrijk zijn,denk dat ze liever iemand van 1,50 dan van 2 meter hebben Knipoog
al het is niet zo belangrijk als je gewicht.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 21:09

je lengte doet er niet toe,het gaat puur om t gewicht.

There are only two emotions that belong in the saddle:
One is a sense of humor,
And the other is patience... John Lyons

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 23:48

Ik persoonlijk vind het helelmaal niks die renbanen, ben in de tijd dat ik in UK woonde wel eens naar Ascot geweest, hele hoop poeha en eigenlijk werd ik er niet warm of koud van, maar dat is natuurlijk heel plersoonlijk.

Hoe je bij de renbaan zelf kunt komen weet ik niet, ik weet wel een eigenaar van manege/renpaarden met eigen jockeys die je misschien kan helpen, hij heet Jean Marc (achternaam weet ik niet meer) en is van manege Le Cavalier in scheveningen.
is een fransman, niet mijn favo persoon maar hij zat er toen dik in met zijn paarden en geld en lijkt me dat dat nog niet is veranderd.

veel succes *LOL*

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 19:51

RENSPORT RULEZ 4 EVER
Ik wil zelf ook super graag jockey worden. ik wil opleiding gaan doen in deurne. ik heb gelezen en gehoord dat als je in alle rennen aan bod wil komen 47 kilo moet wegen inclusief kleding dus -2 kg eigenlijk 45 kilo. je hebt ook rennen en dan moet je 51 kg wegen zonder kleding 49 dus eigenlijk. zelf ben ik bijna 15 dus nog een jaar voordat ik deurne misschien kan doen. ik ben nu 1.62 en 40 kg dus ik zit nog in de goede richting Haha! als ze niemand zoeken als ik op dat moment stage doe dan wil ik naar new-market gaan maar zover is het nog lang niet.

succes verder

'Iedereen gunt je van alles zolang je het maar niet hebt'

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:14

WenS schreef:
Heeft iemand info over het werken op de renbaan hier in Nederland?
Is er moeilijk werk te vinden?
Ik ga namelijk naar Canada, vooral om te werken met quarter horses,
maar deze ranch brengt ook paarden uit op de renbaan.
Training en uitbrengen van deze paarden ga ik ook leren, met
getuigschrift en alles, maar ik vroeg me af of ik hier ook werk
in kan vinden als ik weer terug ben in Nederland?
Groetjes Wendy


mag ik vragen hoe jullie aan zulke conecties komen om bv naar canada te gaan?
dat lijkt me echt helemaal geweldig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 27 bezoekers