Tijd voor uitleg? Hoe het gaat met mij...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Tijd voor uitleg? Hoe het gaat met mij...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 22:40

Ik heb een hele poos getwijfeld of ik het wel op bokt wilde zetten. Een aantal weten het al van mij maar misschien is het wel beter als iedereen het weet. Ik was en ben heel bang voor een stempel. Dus ik hoop dat jullie niet anders naar mij gaan kijken. Ik ben wie ik ben en hoop dat jullie me hetzelfde blijven zien.

Het gaat al een hele poos niet echt goed met me. Dit is echt al een aantal jaren zo. Ik voel me belabberd en heb al een aantal keer geprobeerd om er een einde aan te maken. Ongeveer 11 keer is mijn maag leeggepompt omdat ik een overdosis medizijnen heb genomen. Ik ben ook al verschilende keren opgenomen geweest in psychiatrische ziekenhuizen. De langste keer was acht maanden in dagbehandeling. Verder nog verschilende keren op een PAAZ of elders. Meestal waren dit gesloten opname's.

En nu zit ik alweer een half jaar ongeveer op de Grote Beek In Eindhoven. Dit is ook een psychiatrisch ziekenhuis. Ik krijg nu een goede behandeling. Ik leef in een groep en gelukig is het een hele gezellige groep. Natuurlijk hebben we allemaal problemen en is het niet altijd gemakkelijk. Maar ik heb al en hele boel geleerd.

De verwachting is dat ik nog ongeveer 12 maanden moet blijven. Misschien ga ik nog wel naar een andere afdeling. Dat zou dan voor 18 maanden zijn. Maar daar ben ik nog niet mee bezig. Eerst gewoon dag voor dag leven.

Ik mag ieder weekend naar huis. En in de zomervakantie heb ik twee weken vrij. Vrijdag middag mag ik naar huis en zondag avond word ik weer terug verwacht. De laatse weken ging het erg slecht met me. Ik wilde weer suicide plegen en moest dus op de afdeling blijven. Nu gaat het weer iets beter dus dit is weer het eerste weekend dat ik naar huis ga.

Ik heb de ziekte borderline. Ik schrijf ziekte want dat is het. Het gaat ook nooit over maar ik moet er mee leren leven. En dat ben ik nu dus aan het leren. Er zijn verschillende therapien. Bijv behandelplan, Sociale vaardigheden. Linehan training, Ora, Creatieve therapie, leefgroep vergadering, medicijn bespreking, PMT etc.

Zo ziet mijn dag eruit. Om half negen wordt je bij het ontbijt verwacht. Dat duurt tot negen uur. Dan hebben we de dagopening. Iedereen verteld daar hoe de nacht en de avond ervoor is geweest en wat je van plan bent te gaan doen die dag. Dat duurt een half uur. Behalve op maandag en vrijdag. Dan duurt het een uur. En vertel je over het weekend of over afgelopen weekend en wat je wilt gaan doen etc. Dan hebben we vrij tot half elf. We gaan dan met zijn alle koffie of thee drinken. Daarna hebben we een therapie blok. Om half een hebben we de lunch. 's Middags hebben we weer therapie tot een uur of drie en daarna zijn we vrij tot half zes. Dan hebben we dinee-plus. Dus eten en daarna meteen de dagafsluiting. Even vertellen hoe je dag is geweest en wat je die avond gaat doen. Dat duurt tot half zeven. Dan hebben we bezoekuur tot acht uur. Ik krijg meestal geen bezoek hoor. ( na half negen mogen we ook bezoek ontvangen maar niet meer op de afdeling. Gwen komt me iedere week opzoeken en dat vind ik heel tof) Om acht uur de koffie en dan zijn we vrij.

Op woensdag middag zijn we vaak vrij. Dus dan kan ik naar de stad. Op donderdag middag zijn we na half vier vrij. Dan moeten we therapie volgen vlakbij de stad. Dus dan duik ik vaak ook even in de stad.

Het is een hele open afdeling. Dat wil zeggen dat je zelf de sleutel heb van de voordeur. Als je wilt mag je ook gewoon uitgaan en dat soort dingen. Maar je moet wel weer bij het ontbijt zijn. Eigen verantwoordelijkheid dus!

Als we geen therapie hebben moeten we nog wel onze taken doen. Bijv het ontbijt opzetten en afruimen, koffie zetten, lunch regelen, bodschappen doen en koken, afwassen en de SRV doen. Iedereen heeft 1 taak soms twee. Dat bespreken we 's ochtends bij de dagopening. We hebben een bepaald budget voor het koken en daar moeten we het dus mee doen. We eten veel pasta en verder aardapelen, groente en vlees. Het smaakt altijd best goed hoor!

Wat zijn mijn problemen? Ik heb best veel moeite met eten bijv. Verder automutuleer ik. Dat wil zeggen dat ik mezelf snij of brand. Helaas heb ik dus een aantal littekens op mijn arm en daar schaam ik me voor. Ik slaap heel slecht en heb dus suicide neigingen. Verder zwart-wit denken en och zoveel eigenlijk.

Ik wil wel even zeggen dat ik een prima jeugd heb gehad. En hele lieve ouders. Maar ik ben eigenlijk altijd al heel gevoelig geweest. Waar de problemen precies vandaan komen is ook niet belangrijk. Hoe ik ermee omga veel belangrijker!

Als je me een kaartje wilt sturen nou dan heel graag!

[edit: adres verwijderd]

Als je meer wilt weten..Bijv over de verschillende therapien of over mij dan zou ik het heel fijn vinden als je het gewoon vraagt. In dit bericht of via pb.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:41

Veel sterkte meid!!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:42

Jeetje meis dat is niet niks!! Mijn kaartje is onderweg hoor!!! Heel veel sterkte!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

gillian

Berichten: 4388
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:45

sjeemig heike....ik weet niet wat ik moet zeggen....
ik wens je iig veel sterkte!!
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:46

Heavy stuff Heike...
Ontzettend veel sterkte en hou je taai.
Er komt een kaartje jouw kant op

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:46

Hoi Heike,

Wat een enorm lastige situatie zeg! naast al je lichamelijke problemen ook nog een borderline stoornis. Hoe doe je dat dan met je paard? Kun je daar in het weekend naar toe?

Over borderline: je bent zeker niet de enige. Er zijn vele mensen (ook op Bokt) met een vergelijkbare stoornis. Lastige van Borderline vind ik dat het zo 'ongrijpbaar' is (manisch-depressiviteit of schizofrenie zijn wat dat betreft wat duidelijker als je snapt wat ik bedoel).

Heel veel sterkte komende tijd.

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:46

Goed van je dat je het toch op bokt gezet heb. Gaat het nu al wel beter als een paar jaar geleden? Heel veel lievs en sterkte, Lydia

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:48

he dit had ik eigenlijk helemaal niet achter jou gezocht als ik eerlijk ben...
maar veel sterkte!

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:49

knap van je dat je het op bokt hebt kunnen zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:51

Jeetje Heike toch. Ik ken je al een tijdje van het net en we hebben zelfs een keer gemeet. Ik stelde jou me voor als een levenslustige positieve meid die bijzonder goed kan relativeren.
Ik hoop dat het snel heel erg goed met je gaat en dat je je ziekte kunt beheersen mbv medicijnen en therapie zodat ook voor jou iedere dag het zonnetje schijnt!
Sterkte en ik wens je alle goeds!

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:56

Jeetje Heike, dit wist ik natuurlijk helemaal niet. Ik hoor er van op, maar zat toevallig wel gisteravond eens te kijken wanneer jij het laatste berichtje geschreven had. Dat was al een tijdje geleden en toen vroeg ik me af of ik je niet eens moest vragen wat er aan de hand was.... Wel apart.
Hoe gaat het nu eigenlijk met je paardje? Wordt die door de weeks door een ander gereden, of staat die lekker in de wei? Nu snap ik wel waarom het met Barley niet zo goed ging, gewoon te jong voor je en te weinig gewend. Na Julius was dat gewoon te moeilijk, nu helemaal logisch. Ik hoop dat je toch hier uit komt, uit de verhalen van Lonneke heb ik begrepen dat het zeker moeilijk is.
Als je je ei kwijt wilt, pb me dan, ik ben er voor je!
Ik moet altijd denken aan Utrecht, de kliniek en de gevoelens over Julius en Crocus ( mijn paard dat daar gebleven is) en de clinics die we daar gevolgd hebben. Dankzij jou ben ik daar toen geweest en daar heb ik nog steeds goede herinneringen aan.
Hou vol, want het leven is het echt waard, hoewel je dat niet steeds zal zien!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 23:00

Ik zat vanavond op de brommer en ik dacht net aan je dat ik je al een tijd gemist had. Normaal hoorde we heel af en toe van je maar nu was het even stil. Ik weet al een hele tijd dat het niet goed gaat met je maar ik hoopte iedere keer weer dat je weer helemaal terug komt en NOG STEEDS.

Heike kop op denk aan de dingen die je wel hebt zo als bokt en iedereen die met je meeleeft. Jij hebt bokt gemaakt zoals het nu is met zijn slechte maar ook zijn goede kanten. Vergeet ons niet en vooral vergeet jezelf je ouders en je paardje niet die allemaal hebben je nodig.

Knuf Pris.
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 06-06-03 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 23:01

dank jullie voor de lieve reacties.

Ik heb wel medicijnen hoor. En gelukkig slaan die goed aan. Maar ze kunnen niet alle dipjes verkomen.

Ik weet dat er veel mensen met borderline zijn. Ik heb het idee dat ze iedereen in dat hokje stoppen waarvan ze niet met duidelijkheid kunnen zeggen wat het is. Maar ik weiger me in een hokje te laten stoppen. Ik heb wat ik heb en daar wil ik verandering in aanbrengen. Of het nu borderline is of wat anders.

Enne jet. Ik kan me ook nog goed herinneren dat we in Utrecht geweest zijn. Dat vond ik erg leuk en heel leerzaam.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 23:06

Heike, hou je taai en er komt ook voor jou een tijd dat je hier op terug kijkt... Als een zwart gat of met een glimlach, maar eens zie je de zon echt in het leven en gaat het weer helemaal goed met je!
Voor jou hoop ik dat het snel komt, dit lijkt me heel moelijk!
Nogmaals veel sterkte en leer er maar "snel" mee om te gaan!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 23:11

Jeetje, dat is niet zo mooi.
Ik hoop ook dat je er goed mee leert omgaan en blijf doorvechten!!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 23:13

Jeetje Heike, heftig en ook verdrietig Verdrietig !!
Heel veel sterkte en tuurlijk stuur ik je een kaartje !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 23:14

Jeetje Heike, wat een verhaal. Ik vind het absoluut heel erg knap van je dat je het hier op Bokt hebt gezet! Ik ga morgen een leuke kaart voor je uitzoeken!!! Je zult je goede en je slechte momenten hebben, maar ik hoop dat je tijdens je slechte momenten zult leren om toch een paar goede dingen te zien. Kom op meid!

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 23:18

Jeetje zeg! Ik wist helemaal niet dat het zo slecht met je ging. Ik wist wel van je lichamelijke problemen maar verder...

Ik hoop dat je idd leert ermee om te gaan zodat je een prettig leven kunt leiden. Heel veel succes daarbij, en als je me nodig hebt, weet je het pb-knopje!

28-09-2007
Nothing compares too you...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 23:34

Jeetje Heike, daar schrik ik van.
Heel veel sterkte en houd je taai he!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 00:01

Sterkte!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 00:13

Echt het allerlaatste idd wat je verwacht. Wat snert allemaal. Waar komt al die ellende toch vandaan. Doet er ook niet toe. Borderline zegt mij totaal niets, maar hoop voor jou dat het iets is waar je overheen kunt groeien of wat je kunt bedwingen.

De zon schijnt voor iedereen!!

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 05:13

heel veel sterkte, zal snel een kaartje op de post doen
Ach gut

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 06:14

Tjee Heike....
Ik vind het reuze dat je dit hebt opgeschreven.....
Heel erg veel sterkte en zet hem op!!!

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 07:00

Hey ik wens je veel sterkte en hou je taai hoor

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 07:21

Oh heike, wat rot allemaal. ik had dit helemaal net achter je gezocht. Ik zal een leuk kaartje voor je opzoeken, en naar je sturen. Veel sterkte, en ik hoop dat je er gauw mee leert omgaan. Ik miste je al...

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Amparo, Babootje, DromenLies, Esmee_RS, Happy_Hippie, Jacksie, JoT, JudithGigi, Lalidan, LWDaisy, ManonGrr, manubres, Mariett, Mondy, Mrskiwi, Muronia, Nientsje, SannevZ, waikiki_6, xPabloBokt, YandexBot en 78 bezoekers