morgen onze hond!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

morgen onze hond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 18:39

hallo,
ik wou al een tijdje graag een hond en er werd een golden retriever aangeboden op marktplaats, dus daar ben ik al een tijdje mee aan het mailen en morgen ga ik erheen om te kijken of het wat is....

die mensen doen hem weg omdat ze hele dagen werken en als ze thuiskomen was die hond zo hyper, nou jij ruimte zat hier op de boerderij, en veel leuke wandelmogelijkheden in de buurt...

nou wou ik jullie vragen, waar moet ik morgen op letten met de hond?Ik ga morgen dus een stuk met hem wandelen. ik wil niet dat hij al te hyper is, las hij dagelijks genoeg beweging krijgt moet ie daarna wel weer rustig zijn...de huidige eigenaar heeft gewaarschuwd dat hij erg enthousiast is bij nieuwe mensen en daardoior erg druk.....

waar moet ik verder op letten? het moet een vriendelijk beestje zijn, ik denk dat ik wat andere dieren op ga zoeken en kijken hoe hij reageert....

hebben jullie verder nog tips?


Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 18:44

Tja veel mensen denken niet na voordat ze en hond kopen maar dat terzijde. Goed van je dat je zo'n beest een nieuwe kans wil geven.

Maar let op de oogjes (schoon en helder)
Bevoel de nageltjes en de voetjes
Kijk naar zijn kontje Lachen is dit schoon?
is de ontlasting hard (geen diaree)
Regelmatige vacht zonder plekken of vlooienbeten
en last but not least een entingsboekje

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 18:49

wat is het gevolg van vieze oogjes/verkeerde nageltjes/voetjes(waar moet je dan op letten?)

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 18:55

Da's dan een teken dat hij in slechte (gezondheid)conditie is

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 19:05

als de hond vieze oogjes heeft duid dat op minder weerstand, slechte gezondheid. Echter hebben paarden ook wel eens ontstoken ogen en dat gaat met een zalfje weer over.

Wat betreft die voetjes... een golden is een favoriet ras wat ze dan ook graag helemaal "doorfokken". Een veelvoorkomende afwijking is vergroeide/zwakke voeten en heupen. Doe een licht buigproefje zoals ook bij paarden op een keuring wordt gedaan en kijk dan of hij mank loopt.
Oja kijk indien mogelijk of bij de ontlasting wormpjes zitten.

Pfoe, jammer dat je zo wantrouwend moet zijn he?? Maarja veel mensen doen ook maar wat met honden.

Succes morgen en laat t weten of het wat geworden is!!

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 19:33

Voor je hem koopt, misschien door een dierenarts volledig laten nakijken? Die mensen zouden er normaal niks op tegen mogen hebben, en mocht dit wel zo zijn, dan hebben ze iets te verbergen volgens mij.
En je kan natuurlijk zelf ook al wel beoordelen hoe het ermee is, gewoon door hoe hij eruit ziet.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 21:40

ha nou ik zal morgen effe kijken en laat het jullie weten.
hij heet trouwens beau, is een gecaastereerde reu van 2 jaar,
die buigproef: een tijdje zn been optillen en dan met hem wegdraven?


Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38584
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:11

Ik zou hem meenemen naar een plek waar andere honden komen, kijken hoe hij daarop reageerd, gaat hij vechten, wil hij spelen of kijkt hij er helemaal niet naar.

Als je hem los laat kan je hem dat makkelijk roepen dat hij gelijk bij je komt. Kijk of hij met je wilt spelen. Gooi een bal of stok, komt hij het weer bij je brengen.

Persoonlijk zou ik geen hond nemen die met andere honden vecht. Denk eraan dat een hond gemiddeld 13 jaar word. Dan loop je nog 11 jaar met je hond alleen maar aan de riem. Dat zelfde geldt als hij niet los kan omdat hij wegloopt. Dan zeg ik er zijn genoeg andere honden. Een hond moet ook met je willen spelen.

Ik wens je veel succes morgen, hopelijk vind je DE vriend!!

Ben je een Bokker of een Jokker....


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 08:01

nee idd, ik wil geen vechthond, het moet echt een vriendelijke hond zijn...
nou bedankt voor jullie tips, ik ga nu die kant op.....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 10:20

die hond zal nog wel hyper zijn ja. Dat verdwijnt niet van de een op de andere dag, en dat komt pas als hij een tijdje weg is bij die mensen. Het is aan jou om die hond op te voeden en rustig te krijgen. en hoe rustiger je met hem omgaat, consequenter en hoe meer aandacht en uitloop hij krijgt, hoe sneller en beter zich dat oplost. Geef hem een kans, en het wordt een fijn beest. Let er liever op dat hij er gezond uit ziet, en liever dat hij iets te energiek is, dan te sloom.

De hond is de betere mens

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 13:32

nou ik ben er heen geweest, tís een leuk, vriendelijk beest, gek op aandacht, maar heeft wel concequentie nodig. ik ben zekf heel rustig en ik woon samen en heb./wil geen kinderen, dus ik denk dat de hond goed op zn plaats is......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anonimo_h, Baredawn, Clmr, ComscoreBot, DotBot, Lipstick, Luzerna, Marcato, xSalina en 38 bezoekers