Naar het Amsterdamse bos geweest!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Naar het Amsterdamse bos geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 17:14

Vanmorgen ben ik met Eyes, Razinda en Cres naar het bos geweest. Was eigenlijk een spontaan idee van Eyes van de week om met het jonge spul naar het Amsterdamse bos te gaan. Ik ben daar al heel vaak geweest, maar nog nooit te paard (geloof ik Haha!). Volgens Eyes was de snelste manier om er te komen dat ik eerst naar hem toe zou komen en we van daaruit via de A9 naar het Amsterdamse bos zouden gaan.

Toen ik ben hem op stal aankwam, zat hij aan het gebak, met Jasmijn en de staleigenaren. Ik hoefde niet want ik was niet zo lekker, maar als ik er nu aan denk zou ik toch best zo'n gebakje lusten... Vork
Maar goed, veeeel later dan gepland Knipoog reden we weg. Eyes wist de weg wel. Resultaat: we reden de afslag voorbij op de A9. Daardoor kwamen we midden in Amstelveen/Oudekerk a/s Amstel (:?) terecht en moesten we een hele lange weg af met stoplichten, drempels, bochtjes en véél files! Kortom, 3x zo lang over gedaan dan nodig was. Frusty Haha!

Eindelijk waren we er. De trailers konden mooi in de schaduw staan, vlak naast de kiosk (bij dat meer, ben ff de naam kwijt Haha!). Dus we hebben eerst lekker wat gegeten en gedronken voor we gingen opzadelen. Paarden in de trailer opgezadeld en toen één voor één er uit, ging erg goed. Opstijgen ging wat minder, Cres wilde niet stilstaan en toen Eyes er eindelijk op zat, ging Razin staan huppelen. Eindelijk zaten we erop en vertrokken we. De paarden waren lekker fris en dribbelden af en toe wat, maar waren eigenlijk meteen erg braaf.

Eyes wist de weg hier wel. Schijnheilig
Resultaat: na een kwartiertje zag je de paarden kijken van: 'jullie houden ons voor de gek!' Het bleek dat we een rondje waren gereden en weer op hetzelfde punt waren aangekomen! Haha!
Gelukkig bedachten we hoe we dan moesten rijden en het kwam al snel goed. Lekker gedraafd en gegaloppeerd. Beide paarden hebben nog niet door dat ze ook heel hard kunnen, maar opeens op een lang pad, gingen ze 'voluit' (voor hun doen). We gingen net lekker toen een mevrouw bedacht dat haar hondjes maar los moesten blijven lopen terwijl ze ons al van kilometers afstand zag aankomen, paarden op de rem en die hondjes er achteraan. Weg lekker galopje.

Na een tijdje, en na allerlei dramatisch enge obstakels gepasseerd te hebben (een levensgevaarlijke boor zómaar midden op een brug! Knipoog), kwamen we aan bij het terrein van SPA. Daaromheen is een soort klein renbaantje en we dachten: laten we eens testen hoe hard te kunnen! }>
Maar langs de kant stonden allemaal groene keten (?), en dat was natuurlijk erg spannend! Even later gingen ze erlangs, en gingen wij galopperen. Nounou, wat ging dát hard! Eyes zei tegen Cres: is dat alles wat je hebt? Haha!
Even later gingen we toch nog even een stukje hard, maar we haalden niet meer het tempo van het lange pad met de hondjes.

Toen terug gestapt, en nog hier en daar wat gedraafd, paarden waren er wel lekker voorwaarts van geworden! Haha!
We kwamen na ruim een uur terug bij de trailer en hebben de paarden afgezadeld en zijn wat met ze gaan grazen. Allemaal moeite gedaan om water voor ze te regelen, haalden ze hun neus op voor de emmer! Frusty
Toen zijn we naar het water gelopen (waar ook her en der wat zonnende mensen lagen) en hebben daar foto's gemaakt met de digi van Eyes. Die foto's zet ik vanavond op ITP. We wilden de camera wel meenemen tijdens de rit, maar we hadden geen zakken om hem in te doen, volgende keer gaat ie zeker mee!

Paarden in de trailers gedaan, zelf ook nog even wat gedronken en toen richting huis. Via de ring (A10) en ik was ondanks af en toe stapvoets rijden, toch met een half uurtje thuis! Cool

Dit was zeker voor herhaling vatbaar dus gaan we dit vaker doen, ook Jur en Orri kunnen dan eens mee. Lachen
En wat waren ze braaf, die kinders... Lovers

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 19:14

Wat leuk zeg! Dus Cres is weer helemaal in orde? Hartstikke fijn voor Eyes!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 21:40

Leuk!!! ben benieuwd naar de foto's... en Or kan wel hard hoor Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 02:14

Ik heb net de foto's gezien en wat zijn die mooi zeg. Echte sfeerplaatjes en dat zo dicht bij huis. Fijn dat jullie zo veel plezier gehad hebben en de paarden zien er echt relaxd uit.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 08:55

Gaaf zeg Haha! ikke ga nu gelijk de foto's bekijken, want ikke vond dat ik eerst het verslag moest lezen. echt wel leuk

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 10:46

O wat tof zeg, dat klinkt geweldig!!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 11:08

Klinkt leuk. Maar na de verhalen over de uitgebreide rengalop en de hondjes heb ik toch geen spijt dat ik het aanbod mee te gaan met mijn rode monster afgeslagen heb. Knipoog
Fijn dat jullie zo'n leuke dag gehad hebben, en ik kan me voorstellen dat jullie er een terugkerend geheel van gaan maken.
Hopelijk vinden jullie het dan wel in 1 keer. Schijnheilig Haha!
Jep gaat eerst maar eens mee op een bejaarden ritje, en als ik voel dat hij niet gaat flippen, wil ik misschien nog wel eens de sprint met jullie aangaan. (Wachten jullie dan aan het eind wel op me? Knipoog Nee hoor, volgens mij moet hij het wel bij kunnen houden *zegt ze optimistisch*)

Navragen is beter dan afvragen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 9 bezoekers