Noodweer, buitenrit en superFlair!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Noodweer, buitenrit en superFlair!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 22:16

Pfff wat een drama vanmiddag.

Ik moest van 13.30 tot 18.00 ponylessen geven en het was mooi weer, dus de eerste 1,5 uur (beginnershalfuur en een beginnersuur) lekker in de buitenbak gegeven. Daarna kwam mijn "bazin" met het idee dat ik maar met de gevorderde les van 15.00 naar de duinen moest gaan, de eerste keer weer voor de pony`s dit jaar.

Ik besloot zelf om Flair voorop te pakken, dan had zij haar beweging ook gelijk gehad.

Alles ging goed, de pony`s waren braaf, weer was goed, tot we op de terugweg waren... spetter, spetter... pleeeeens een gigantische stortbui, flitsje, dondertje.
Ah oh... Flair en onweer? Ik zag mezelf al met de groep kinderen in vliegende ongecontroleerde rengalop naar huis sjezen.
Flair werd iets gefokt, maar bleef eigenlijk braaf voorop lopen.

Ondertussen ging het steeds harder regenen, ik geloof dat ik nog nooit zo`n gigantisch plensbui heb meegemaakt. Toen we bij het stuk voor de manege langs de weg kwamen, langs een restaurant en parkeerplaats voor het strand, ging het zooo hard dat het water niet meer op de grond drupte maar het stroomde over de weg heen.

Flair wilde de weg niet meer over... en er kwamen een zooi auto`s aan. Flair vond dat stromende water zo eng! De rest van de pony`s achter me bleef nog aardig rustig.

Het werd zo druk op de weg (mensen die van het strand af gevlucht waren) dat ik het veiliger vond om op de stoep te lopen met zo`n grote groep, ondertussen een kneiterharde donder...
Maaaar... de goot waar normaal het water weg hoort te lopen was dus net een klein riviertje. Daar wilde Flair dus mooi niet overheen, ondertussen was ik een beetje in een soort schouderbinnenwaartsachtig iets over de weg aan het hupsen. De pony`s achter me gingen nog steeds goed. Toen werd het me een beetje te gek, ik weet dat Flair meer vertrouwen in me heeft als ik naast haar loop. Dan wordt ze gelijk superbraaf, dus ik ben voor de veiligheid van de kids achter me maar afgestapt.

Zoals verwacht werd Flair daar heel rustig van, ze bleef heel braaf naast me lopen, liep over het rivierachtige gootje heen (nadat ik eroverheen was) En zo zijn we door en door nat op de manege aangekomen.

Gelukkig verder geen enge taferelen, niemand gevallen, geen gewonden. Ik had mijn hart in mijn keel, en dan nog een zooi kids rustig zien te houden die bang voor onweer zijn...

Ik ben wel supertrots op Flair! Ik had nooit gedacht dat ze zich nog zo goed zou gedragen!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:54

Pfff ik kan me voorstellen dat je het even benauwd had, je hebt wel de verantwoordelijkheid voor die groep.
Nou ja gelukkig is het goed gekomen .

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:56

jakkie ik moet er ook niet aan denken zeg!! Tja het begon ook opeens zo keihard te plensen niet normaal meer
Gelukkig maar dat het goed is afgelopen!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:06

Zo zeg, petje af, om met zulk weer kids te begeleiden. Echt SuperFlair!

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:57

Jeetje da's inderdaad eng zeker als je toch de verantwoording voor zo'n groep hebt. Ik ken dat wel een beetje. Ik heb ponykampen begeleid en ik had een paard bij me wat gestoord aan het doen was. We moesten een drukke weg over en ik sta netjes stil kijk naar links en rechts en zo en zie dus een auto en ga dan dus niet oversteken. Mijn paard dacht daar duidelijk anders over boem zo voor de auto! De auto remde gelukkig op tijd. Ik zat helemaal te bibberen. Dus ik draai me om naar achteren en vraag: leeft iedereen nog. Waarop die kinderen zeggen: dat wilden we net aan jou vragen. Lief hè? Ik maak me zorgen over hen en zij over mij!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:10

Dat heb je goed opgelost zo te horen had je je koppie er goed bij!
Ik ben ook trots op jou en op flair!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:26

jee dat is echt eng volgens mij...rij je daar voorop en denk je alleen nog maar aan om die kinderen rustig en veilig thuis te brengen... goed gedaan van je *LOL*

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 13:54

En schijt je zelf ook nog stiekem in je broek Haha!
Doodeng, onweer als je buiten bent, als ik binnen ben vind ik het helemaal niet erg hoor.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 21:31

Nou je hebt je heel goed geweerd hoor!!!! Ik heb flair en kim zeiknat gezien, en dat was echt niet leuk!!!!

Gelukkig is het op natte kleren na, goed afgelopen en heeft Kim mij toch nog les kunnen geven!!!!!!!! aplaus

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 22:27

In een trainingsbroek die er toevallig nog lag van een wedstrijd en een t-shirt van Jan Bruin Haha! Alleen mijn ondergoed bleef maar nat de hele dag.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:33

Doe je weer goed hoor, wel hele stoere Flair trouwens! Piep stond lekker buiten schoon te regenen tijdens die bui Haha!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:44

Brave Flair(en kim Knipoog )

Ik heb woensdag geen regen gezien Schijnheilig
Alleen maar drie centimeter grote hagelstenen en waaiend hindernismateriaal en reclameborden Knipoog of was die hoos waar we niet door heen konden kijken toevallig regen Verward Schijnheilig

Ik was op concours in Heerhugowaard en had net gesprongen, zat te wachten op het tweede parcours. Viel er ineens een grote steen naar beneden en we vroegen ons al af of die van boven kwam Clown
Richting trailer gelopen en snel een zadelhoes ove rmijn zadel gegooid. Ik zag een heel gordijn aan komen stormen over het spoor dus heb met een noodgang mijn paard op de trailer gegooid en kon nog net voor de plens in de auto springen *LOL*
Tussendoor alsnog zeiknat geregend omdat ik het zeiltje dicht wilde doen, was echt bang dat de hagel door het dak kwam(is ook gebeurd in de binnenbak Bloos )

Het hindernismateriaal vloog over het terrein(en het was echt geen licht spul ).
Na een kwartier/twintig minuten werd het weer rustig en konden we de auto weer uit Het terrein was inmiddels omgetoverd in een zwembad. Ze hebben het parcours weer opgebouwd en iets verlaagd en de eerste L-rubriek afgemaakt. (ik was trouwens derde Party!! )

Ik twijfelde nogal of ik het tweede parcours nog zou gaan rijden. Het was niet glad, maar Ontario heeft het niet zo op water Knipoog
Toch maar gedaan en het ging best lekker Het was direct op tijd. Ik was wel de snelste, maar had twee balken(één pech en bij de andere was hij wat te scherp aan mijn been Bloos ).
En de prut is ook weer uit mijn rijbroek, blouse en dekje gegaan dus het was eigenlijk een geslaagde dag


Maar van regen heb ik echt niets gemerkt hoor, ik snap er niets van Schijnheilig Tong uitsteken

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 22:49

Pfew, ben blij dat dat hier niet was... anders hadden er nu waarschijnlijk een hoop in het ziekenhuis gelegen waaronder ikzelf.

Maar gefeliciteerd met je nette parcoursjes!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 23:19

Thanx! Was ook heel erg in mijn nopjes Party!!

Kan ik weer een jaar genieten van die ene keer dat ik boven een stel profs stond Tong uitsteken *LOL*