Konijn zo oud, nog vruchtbaar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Konijn zo oud, nog vruchtbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 07:45

zals op VvdD te lezen valt ( [VvdD] Meteen wakker geschrokken ) is mijn vrouwtjes konijn alleen op pad geweest. En aangezien ze een mannelijk vriendje heeft buiten de ren, vraag ik me af of ze zwanger/drachtig zou kunnen zijn.
ze is nou 6 jaar

Kan dat?
Scheve mond Weet namelijk niet of dat zo goed is voor zo'n oud beestje

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 07:59

Nou, reken er maar wel op dat ze jongen krijgt. Afwachten is het enige wat je kunt doen. En als je je echt zorgen maakt om een dracht in haar conditie, kun je het beste even informeren bij de dierenarts. Misschien is er ook wel een morning after pil voor konijnen?

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 08:15

volgens mij is ze ook nog gewoon vruchtbaar!
Het zijn niet voor niks konijnen Lachen
succes ermee Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:09

volgens mij is een 6 jarig konijn nog niet echt bejaard hoor, dus het zou hendig kunnen.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 10:24

Scheve mond dan moet ze maar mee op vakantie

Lovers babynijntjes zijn welkom hoor,... maar als het voor haar te veel risico's worden...

en zeker weten doen we dus niet Haha!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:32

is het de eerste keer?
Dan is ze wel wat oud hoor!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:33

Ethelate schreef:
:\ dan moet ze maar mee op vakantie

Lovers babynijntjes zijn welkom hoor,... maar als het voor haar te veel risico's worden...

en zeker weten doen we dus niet Haha!


anders wil ik wel op haar passen hoor, als jullie op vakantie gaan.

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 11:21

Desiree schreef:
volgens mij is een 6 jarig konijn nog niet echt bejaard hoor, dus het zou hendig kunnen.


Nou...een konijn wordt meestal een jaar of 8 uitzonderingen daargelaten want wij hebben ooit een konijn gehad dat de 14 heeft gehaald> de dierenarts vond dat zo uniek.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 14:34

Wij hebben een groot konijn gehad (Vlaamse reus x dwerg... foutje), en die was 5,5 jaar oud toen ze nog jonkies kreeg (van een dwerg). Er was er nog maar 1 levend, en 2 dood geboren. Maar zij had al wel eerder nestjes gehad, als dat niet zo is, dan lukt het vast niet meer.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 15:07

een konijn kan op hoge leeftijd nog wel jonkies krijgen maar er zitten veel risico`s aan !! ...
het kan namelijk al zo zijn dat ze Baarmoederkanker heeft wat bij 80 % van de voedsters voor komt het kan wel zo zijn dat ze het niet haalt bij de geboorte van de jonkies... ik zou echt even naar de dierenarts gaan...

en eveline_B er is geen morning after pil voor konijnen ...


Maar even voor iedereen laat alsjeblieft niet expres jonkies komen bij konijnen !! de asiels zitten al overvol en de konijnen opvangen kunnen het niet meer aan... denk je er over om een konijn te kopen ga dan eerst eventjes bij een asiel kijken zitten vaak ontzettend leuke konijnen te wachten op een nieuw tehuisje

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 18:20

Ja het kan! Altijd leuk jonge konijntjes. Dei van ons was ook ongewenst en onverwachts zwanger. Zitten ze in een ren? Laat het dan gooi er wat stro en hooi bij en de rest gaat vanzelf. Het mannetje zat bij ons toevallig in de ren en ze leefden nog allemaal. Maar het eerste nest is meestal geen succes die gaan meestal dood of ze worden afgestoten door de moeder!

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 18:20

ow ja en nog iets geef ze gewoon gratis weg als ze nog lief zijn aanmensen met kleine kinderen! Anders raak je ze nooit meer kwijt Haha!

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 00:02

Ze heten niet voor niets 'konijnen' Knipoog