Hulp nodig voor morgen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Hulp nodig voor morgen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 17:44

Ik heb morgen mijn proefje, maar ik moet een figuur rijden wat ik niet snap Bloos . Kan iemand dat figuur me misschien uitleggen of tekenen in paint? Het gaat hierom:
4. C-X Halve grote volte links
5. X-A Halve grote volte rechts


En dan nog iets, hij is steeds meer gespannen, loopt niet fijn, loopt door me heen en wil alleen maar hard. Heeft iemand tips om hem wat te laten ontspannen voor we de ring in moeten? Ik heb geen zin om de hele bak rond te crossen ipv een net proefje rijden .

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 17:47

Je begint met een grote volte bij C, die rijd je tot je bij X bent (dus maar een halve grote volte), op X stel je je paard om en rijd je een halve grote volte van X naar A. Het is dus een soort grote S.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 17:49

Ik denk dat er een slangenvolte met twee bogen bedoeld wordt, oftewel een halve acht (als je dat beter ziet ofzo)
Dus vanuit C begin je een grote volte te rijden, maar ipv bij X de volte verder af te maken, ga je bij X over op de grote volte op de andere helft van de baan. Ook die volte weer niet volledig rijden, maar vanaf A de hoefslag volgen.

Als er mensen zijn die dit willen bevestigen of corrigeren: graag, ik ben absoluut geen expert Scheve mond


woeps, Lon was me voor Bloos

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 17:50

Tipje:
let goed op dat je ruim voor de X al begint met rustig aan recht te stellen, zo kan je hem heel gelijdelijk omstellen naar de andere hand en netjes op X een keertje doorzitten. Vaak zie je bij dit soort figuren dat mensen niet genoeg voorbereiden en op X hun paard moeten omsleuren.

Dit figuur is dus eigenlijk gewoon van hand verandere door middel van 2 halve voltes.

Veel succes hè!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 17:55

wat ook belangrijk is is dat je op X van been verwisseld !!!!!
en dat ie rustig moet zijn , je kunt hem met het losrijden kalmeren met je stem,en in de B zullen ze het ook niet afstraffen als je een keer hoo braaf , zachtjes tegen je pony zegt!
heel veel succes iig!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 17:59

Ilse schreef:
En dan nog iets, hij is steeds meer gespannen, loopt niet fijn, loopt door me heen en wil alleen maar hard. Heeft iemand tips om hem wat te laten ontspannen voor we de ring in moeten? Ik heb geen zin om de hele bak rond te crossen ipv een net proefje rijden .
Zodra je voelt dat hij het tempo overneemt neem je hem direct terug, rustig op je zit en je hand iets sluiten.
Zodra hij in het tempo zit waarin jij hem wilt hebben ontspan je gelijk weer en opent je hand weer ietsje.
Maar pas op, de kans is groot dat hij hierop gelijk weer zal gaan rennen en dus neem je hem gelijk weer terug.
Heel consequent blijven en dan zal je merken dat die stukken waarin je kan ontspannen steeds langer gaan duren!
In je proef lekker blijven ademen, niet zenuwachtig worden en spannen, maar gewoon lekker rijden!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 18:06

vooral niet vergeten om van been te verwisselen met lichtrijden.
Dat vergat ik vorige week namelijk wel aangezien ik het zo druk
had met het omstellen Bloos

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 18:08

Dankje Sjuim, ik ga het morgen onder het losrijden proberen. Okee, ik weet dat het máár een B-proefje is, en dat het ook helemaal niet om het winnen gaat, maar ik wil toch een nette proef neerzetten. Maandag liep hij super lekker, vandaar dat mijn instructice ons ook had ingeschreven, maar na dinsdag is hij heel anders gaan lopen. Ik ben zelf daarin tegen niét gespannen, ik vraag me dus af waar het wel door komt.
Over dat figuur; zo als jullie hem uitleggen rijd ik hem ook, maar op een of andere manier kom ik steeds op de verkeerde kant uit Bloos . Gelukkig hoef pas als laatste te starten en kan ik mooi de tijd nemen om te kijken hoe andere hem rijden, maar ik wilde vanavond namelijk nog even de proef uit mijn hoofd leren omdat mijn gehoor niet 100% is en de 'voorlezer' vaak dus echt niet versta, wat tot gevolg heeft dat ik een heel verkeerde proef rij.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 19:47

Volgens mij is het gewoon van hand veranderen dmv twee halve voltes. Ik heb geprobeerd er even een tekeningetje van te maken zodat het allemaal wat duidelijker is ... moet er wel bij zeggen dat je inderdaad moet rechtstellen en dat dat niet echt zichtbaar is in de tekening en dat ik niet wist op welke hand je rijdt voordat je aan dit figuur begint. Het is dus maar een rough draft. Niet vergeten op X van been te veranderen, hè? Succes! Lachen

Afbeelding

Kerstmuts

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:03

Vergeet vooral niet om NIET de hoeken mee te rijden. Dit figuur had ik laatst ook in een proef en toen reed ik wel de hoeken door en als commentaar stond er op mijn protocol: Niet de hoeken door rijden!!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 11:01

idd, je moet ze rijden als of het voltes zijn!!!
en op X moet je een klein stukje recht uit, net als met een Grote of kleine 8 Of een Grote of kleine S.
Ook stelling duidelijk aan geven!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:44

Dat is gewoon door middel van een S van hand veranderen, of
heb ik het nu fout? Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, GrapeshotBot, Wopkebrok en 36 bezoekers