Help wat moet ik kiezen :\ (vervolg school)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Help wat moet ik kiezen :\ (vervolg school)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 12:32

Ik weet niet meer wat ik meot kiezen.
Nu na een jaartje werken ga ik weer naar school toe.

Dit op MBO-niveau.
Ik wil graag paardenhouderij doen maar dierverzorging lijkt me ook erg leuk.
Wie doen er de paardenhouderij of dierverzorging in Alkmaar?
Dan wel de 1 dag naar school en 4 dagen werken (minimaal 24 uur).

Paardenhouderij: zou ik graag met bv gehandicapten willen werken, of gewoon manegewerk/pension/ponyclub/etc.

Dierverzorging: iets met honden (blinde geleide honden), asiel, hondentrainen ofzo.

Wie kan me nog meer banen noemen die bij deze 2 opleidingen kunnen zijn?

sanne!


SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:39

je kan echt zoveel worden met dierverzorging, m'n zus heeft het een paar jaar gedaan en die heeft stage gelopen bij een dierenwinkel, hondentrainer, handelaar in tropische vogels en een veemelkbedrijf. zij is er alleen mee gestopt omdat ze het idee had haar hele leven hokken schoon te moeten maken Verward
volgens mij kan je met dierverzorging ook dierenartsassistente worden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:05

Ik denk eigenlijk ook wat hierboven staat:
Citaat:
omdat ze het idee had haar hele leven hokken schoon te moeten maken

De opleiding kan je misschien leuk lijken, maar kun je er daadwerkelijk wat mee op de langere termijn?


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:32

Ik ga met Tessebes mee, in de dieren kun je gewoon geen cent verdienen. Het is verschrikkelijk saai, vies en naar werk, en je krijgt echt een hongerloontje.
Het enige waar je in de dieren wat mee kan verdienen is dierenarts of je moet een hele goede handelaar in bv. paarden zijn. Maar ja... handelaar wordt je ook niet zomaar, en je hebt dan veel starterskapitaal nodig. Ook is dat heel riskant.
Dierenarts kun je alleen worden als je je VWO hebt.

Waarom ga je niet SPW ofzo doen? Dan kun je ook met gehandicapten werken dacht ik, en kun je nog heel veel kanten op.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 14:13

Dat is waar.
Maar tja, ik weet niet of ik zulke dingen wel weer aan kan... Scheve mond
Wat houd dat SPW dan in, en dan richting de gehandicapten (verstandig, maar ook de lichamelijke)? Of doe je gewoon een opleiding, waarmee je meerdere kanten kan doen.


Klopt het dat je als je dierverzorgings opleiding ook gewoon werk met paarden kan gaan doen, als je dus die BBL doet?
Want dan is de keuze al makkelijker, je kan toch in de paarden werken, maar hebt alsnog een uitgebreidere opleiding.

Sanne!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk_H, BLEXBot, Clairtje_Sun, darkangel23, DDD3, Eleionomae, eva92, Ine23, Jannie79, Kimmie235, LiDi, lina1998, maessie, Mizora, Prince, renee16, RSLevi, sjaslique, SJP, Talishe en 75 bezoekers