Ik kan in Spanje gaan werken...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Ik kan in Spanje gaan werken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 13:18

Waah! Klinkt zo super!! Cool
Ik had dus op een paar sites wat advertenties gezet dat ik werk zocht. Had erbij gezet dat het eventueel ook in het buitenland kon, maar dan moest ik natuurlijk wel intern kunnen en mijn pony mee kunnen nemen.
Nu werd ik vanochtend gebelt door een Nederlandse vrouw.
Zij en haar man wonen ergens in het zuiden van Spanje, en hebben daar een spaanse rijschool. Ze fokken en handelen ook.
Ik kon daar dus eventueel komen werken.
Ik heb denk ik wel bijna een uur met die vrouw aan de telefoon gezeten. Het klonk echt super!
Ik kan intern en Camilla kan mee.
Ze hebben een groot terrein met ontzettend veel stallen, bij hun huis. Dan hebben ze nog een heel groot stuk land, waar de veulens enzo op staan en overdag de andere paarden ook een paar uur per dag in komen. Aan de andere kant van het stuk land hebben ze een huisje staan met 2 2-persoonskamers. Inclusief een zwembad!!!! Kwijl Ze was nu een week in Nederland bij kennissen, en dan kon ik aankomende vrijdag met haar mee terugrijden, ze had toch een trailer bij aangezien ze een paard opgehaald had in Nederland.
Ik mocht dan zolang blijven als ik wilde. Begin Augustus hadden ze wat show's waarbij ik dan mee mocht helpen.
Verder was het de bedoeling dat ik 's ochtends om 6 uur begon met werken. Eerst de paarden voeren, dan bij allemaal peesbeschermers omdoen en op de wei zetten. Dan moest ik 2 x in de week de stallen uitmesten, en op de rest van de dagen mocht ik na het in de wei zetten gaan frutten met de veulens om ze mak te maken. Als ik daar dan mee klaar was mocht ik wat paarden pakken om te rijden, maar ze wilde eerst zien hoe ik reed enzo. Om 12 uur was ik dan klaar, óf ik moest langer door willen gaan natuurlijk. Dan had ik 4 uur voor mezelf ivm de hitte, ze vondt het dan niet zo leuk om mij de hele middag in de brandende zon te laten werken. Dan zou ik om 4 uur weer moeten beginnen met weer wat rijden en paarden zadelmak maken enzo, zadelmak maken en inrijden gaat wel onder begeleiding en ook mag ik les nemen met andere paarden van hun. En ook spaanse lessen! Cool
Rond 6 uur zorgen zij dan dat er eten klaar is voor me en mag ik eten, daarna moet ik weer wat helpen op stal enzo, en ben ik rond 9/10 uur 's avonds klaar. Ik mag dan van hun gewoon naar discotheken enzo, en als ik dat wil dan zei ze dat we wel afspraken konden maken dat ik de volgende dag in de ochtend niet werk. Maar dat mocht dus niet iedere dag, maar als ik daar soms behoefte aan heb vondt ze dat wel goed.

Kortom; Klinkt dus echt SUPER! En dan nog het salaris.. Bloos Is dit normaal in Spanje???
Normaal gesproken zou ik ongeveer 9 euro verdienen per uur, en wanneer ik paarden zadelmak wil maken en inrijden enzo 11 euro!!! Bloos Bloos

Het klinkt dus echt super en ook het salaris is super....!!! Bloos
Alleen nu nog vervoer terug...
ALS ik ga, dan zou ik wel iedereen hier moeten missen, mn vriendinnetjes enzo, en dan kan ik geen wedstrijden rijden met Camilla.. En moet ik m'n vriend heellang missen.
Maar toch, het klinkt wel heel erg aantrekkelijk! Bloos
Wat zouden jullie doen..?

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:21

Weeeeeetje hoe een super aanbieding , maar je zegt het zelf al je gaat wel iedereen missen

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:23

Het klinkt echt super Nath!
Alleen als mij dit zelf aangeboden werd zou ik nee zeggen Schijnheilig ik kan nooit mijn thuis zooooo lang missen! En je kan ook niet ff zomaar naar huis ofzo.. Maar je moet het natuurlijk zelf weten Tong uitsteken Het is wel een onwijs leuke kans! Ik ben benieuwd wat het wordt

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:23

Doen!! *LOL* Wel gewoon goede afspraken maken met die mensen, en ook even je ouders met hen laten praten. Maar als ik jou was zou ik t doen hoor!! Lachen

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:24

lijkt me egt heel erg gaaf, maar hoe lang ga je dan? paar weken (maanden) zonder vrienden enzo lijkt me ook niet egt leuk, aangezien je waarschijnlijk ook geen spaans spreekt....

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 13:25

Ja ik weet het ook eeeeecht niet! Het klinkt zo super enzo! En ik ben sowiezo helemaal gek op Spanje!!!
Ik moet sowiezo wel nog overleggen met mn ouders.. Ben bang dat zij het niet zon heel goed idee vinden maarja het klinkt wel heeelemaal te gek!

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:27

hier over nadenken???
je pony mag mee naar spanje!!
wat wil je nog meer
ik wist het wel hoor!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 13:28

Scylla schreef:
lijkt me egt heel erg gaaf, maar hoe lang ga je dan? paar weken (maanden) zonder vrienden enzo lijkt me ook niet egt leuk, aangezien je waarschijnlijk ook geen spaans spreekt....


Ja inderdaad dat is wel zo... Daarom twijfel ik!
Maar ik mag ook wel iemand mee nemen als ik wil, eventueel mag diegene ook zijn/haar eigen pony mee nemen. Alleen dan moeten we wel zelf vervoer regelen aangezien ze een 2-paards trailer bij heeft en er dus al een Andalusïer in staat.
Ik zou dan wel een aantal maanden blijven. Ik heb t/m 25 september vakantie. Maargoed, ik heb wel hier nog 2 ponykampen dus dat moet ik ook kijken hoe ik dat ga regelen..
Ik kon eventueel ook gewoon een maandje komen zei ze, alle hulp is welkom.
Maargoed, dan moet ik wel nog vervoer regelen..

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:28

klinkt geweldig!!! je kan het toch proberen, als je daar ben en het is niks, dan regel je op dat moment vervoer terug. die vrouw lijkt best aardig zoals jij het beschrijft, ik zou het gewoon doen!! zo'n kans krijg je niet vaak!!!!

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:30

Dan zal k een vriendin meenemen als die zou willen, en een maand iig, kan je altijd nog beslissen ofdat je nog langer blijft toch.....

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:33

En mag je dit van je ouders/
Klinkt wel leuk. maar zou niks voor mij zijn Lachen

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:34

Klinkt echt super!
Ben trouwens benieuwd wat je ouders ervan vinden.

renee_m

Berichten: 730
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:38

SUPERR!!!!!!
hopen dat k vervoer vindt en dat jij mag, kan ik ook gaan Haha! Cool

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 13:41

Ja dat was ik ook en m'n moeder is net thuisgekomen.
Heb het voorgelegt en zij vindt het niet zo'n goed idee..
Ze vindt het niet echt betrouwbaar klinken. Volgens m'n moeder hebben mensen met een echt goeddraaiend paardenbedrijf wel andere bronnen waar ze hun personeel vandaan halen, en plukken ze niet zomaar een meisje van internet af die vakantiewerk zoekt.
Verder vindt ze het salaris ook overdreven hoog en denkt ze dat ze juist daarmee meisjes ernaartoe lokken. Volgens m'n moeder is het dus gewoon niet betrouwbaar, en is ze bang dat dit misschien wel iets te maken kan hebben met die vrouwenhandel daar. Verward
Goed, ze zou er over praten met mijn vader en als het eventueel toch nog mag wil ze eerst die vrouw uiteraard ontmoeten enzo. Maar liever heeft ze het dus niet.. Verdrietig

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:42

Klinkt geweldig die aanbieding!
Als je denk dat het wat voor je is, zou ik de kans met beide handen grijpen... Zoiets krijg je nooit meer aangeboden.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:44

Je bent nu nog jong en je moet zoiets eigenlijk ooit in je leven meegemaakt hebben. Ik snap dat je ouders het er niet zo mee eens zijn, maar laat hun anders een keer met die vrouw spreken, misschien veranderen ze dan van gedachte. En daarbij als er iemand mee mag dan ben je toch met z'n 2en, is misschien ook wat beter voor je ouders.

Nou ik ben benieuwd wat je gaat doen... Ik hoop voor je dat het door mag gaan en dat je daar een GEWELDIGE tijd krijgt!!!

Suc6, Ilse

(Het is dat ik al een vaste baan heb maar anders had ik er waarschijnlijk ook wel ff over nagedacht.....)

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:45

en het vervoer van je paard naar spanje, dat kost ook niet nix
moet je dat dan zelf betalen?
want dan verdien je niets aan die vakantie

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 13:51

Zoals er al stond is die vrouw nu een week in Nederland bij kennissen, omdat ze een Andalusïer op moest halen hier. Vrijdag gaat ze weer terug naar huis en ze heeft een 2-paards trailer bij dus kan ik eventueel mee rijden. Alleen Renée (lovemidnight) heeft nu nog school, en moet dan dus later komen..
Maar ik heb nog iemand die graag mee wil. Er mogen 3 mensen mee, aangezien het huisje voor 4 personen is.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 14:00

ik zou zowiezo iemand meenemen jah, is altijd oppassen in het buitenland,als je ergens (vakantie)werk gaat doen, dan kun je het beste de helicon scholen bellen, die hebben betrouwbare adressen.
het klinkt heel erg gaaf maar ik zou het ook niet meteen vertrouwen! en het is tog normaal dat je eerst een week op proef komt? en raar dat je dus meteen je pony mee kan nemen, stel dat je het verschrikkelijk vind, zit je daar!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 14:05

Het klinkt allemaal heel leuk, maar... ik vind dat die mensen wel wat hard van stapel lopen. Als die vrouw toch komende week in NL is, kan ze dan niet even bij jullie thuis langskomen? Ik neem aan dat je ouders ook wel willen weten aan wie ze hun dochter zouden meegeven. Stel dat eens voor aan die vrouw, je merkt dan vanzelf wel aan haar reactie of het allemaal serieus is. Want ergens vind ik wel dat je moeder gelijk heeft: professionele stallen werken vaak op een andere manier als ze personeel nodig hebben, en mensen ongezien meenemen doe je ook niet zo snel lijkt me, je wilt eerst zien wat ze kunnen (en dan helemaal bij drie of vier tegelijk, EN je pony er nog bij).

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 14:14

Ja inderdaad, en dát maakt het onbetrouwbaar.
Maargoed, het klinkt wel helemaal super, maarja, ik denk natuurlijk niet na bij de risico's enzo, omdat ik gewoon "verliefd" geworden ben om het zo maar te zeggen.
Die vrouw zei zelf ook aan de telefoon dat ze eventueel wel langs kon komen om het erover te hebben met mijn ouders, en dan wilde ze me hier thuis ook graag bezig zien met mijn pony en ook zien rijden.
Maar ze kon zich best voorstellen dat ik liever niet alleen kwam, omdat ik niemand ken en geen spaans spreek. Dus ze zei dat er genoeg slaapplaatsen waren, 2 2-persoonsbedden, dus plaats voor 4 personen. En eventueel was het ook mogelijk dat er iemand op de bank sliep ofzo. Maar ze had het liever niet te druk maar 4 of 5 personen was wel te doen.

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 14:15

Met Karin eens, ooit heb ik zo'n soort aanbieding gehad maar dan in Belgie. Klonk eigenlijk te mooi om waar te zijn en heb het dus niet gedaan ondanks dat ik 20 was.
Je bent nu 15 en eerlijk gezegd zou ik je ook niet naar Spanje laten gaan als je mijn dochter was (blegh, wat klinkt dit oubollig...) bij mensen die jij en je ouders niet kennen.
Laat die mensen anders even contact opnemen met je ouders.
Moeilijk hoor, ik begrijp ook wel dat je hoofd er vol van zit, had ik toen zelf ook.

renee_m

Berichten: 730
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 14:27

hmm ja dat is waar, maar k klinkt zoo gaaaf!! Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 14:46

Niet doen... Om reeds gemelde redenen. Dit kán gewoon niet. 11 euro per uur? Dachtutniet! Klinkt echt heel heel heel erg fout! En helemaal als het zo snel gaat.

Shazney

Berichten: 44
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 15:00

Ik denk dat je heel goed naar je moeder moet luisteren... Moeders hebben vaak gelijk, geloof me Knipoog .
Op zich klinkt het echt allemaal super jah! Heb ik ook een tijd gewild, maar dan in Sligo, Ierland.
Maar ik denk dat je even heel hard moet nadenken. Het is echt heel hard werken he... Inrijden, zadelmak maken etc is niet zomaar iets. En dan van 6 tot 10, want dat is het tenslotte, is echt lang. Je zult doodop zijn elke dag, en krijgt 's nachts niet de tijd om je 'op te laden'. Gaaaap
Luister, ik wil je niet ontmoedigen, maar denk er heel heel goed over na! Dat van die vrouwenhandel klinkt best wel waar.
Één ding trouwens waar ik et niet helemaal over eens ben. Die vrouw is in NL en ziet die advertentie, en denkt alle werk is welkom... Daar is niks onbetrouwbaars aan, als je al de andere gedachten even achterwege laat. Er zijn heel veel meisjes die in de vakantie in het buitenland gaan werken. Dat is ook gewoon een super beleving. En stallen hebben de laatste tijd echt niet zat medewerkers en ook profesionele stallen niet. Dat komt omdat er op een stal altijd werk zat is, dus iemand erbij mag best, al is het maar voor de vakanties. Meisjes van 14/ 15/ 16 zijn ideaal. Kunnen mooi groomen op concours, willen graag veel dingen leren en doen... Maar zoveel loon?? Dat maakt het raar. Verward
Maar goed. Dit is wat ik ervan denk. En je bent jong, je moet echt niet perse die kans aangrijpen op dit moment, want die kunnen er nog veel meer volgen. Lees tussen de regels door en het is geen sprookje meer.
Veel succes met je keuze maken. Hoop dat je de goede maakt.
Zeg trouwens even hoe die vrouw heet en waar het precies is. Een vriendin van mij woont in Alicante (das ook een beetje in het zuiden)en die heeft ook een hele tijd bij een fokker gewerkt daar. Misschien dat zij ze kent.

Groetjes José