jaarling dekt merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
arabierboy

Berichten: 39
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: den haag (nl)

jaarling dekt merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 10:41

hoi allemaal

toen ik gisteren bij de wei aankwam viel mijn mond open van verbazing mijn jaarling hengst was bezig de negen jarige merrie te dekken waar hij bij staat hoe moest op de puntjes van zijn hoeven staan maar hij flikte het terwijl hij normaal nooit naar de merrie omkeek zelfs niet als die hengstig was dus wij wilde hem pas na de zomer bij de merrie weg halen maar dat hoeft nu mischien niet meer want als de merrie er drachtig van is wordt ze toch niet meer hengstig

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:43

Zit de eigenaar/eigenaresse daar wel op te wachten?? Persoonlijk zou ik NIET BLIJ (understatement van het jaar) zijn als mijn merrie gedekt werd door een hengst die ik niet heb uitgezocht of als ik bijvoorbeeld helemaal geen veulen in de (financiele) planning heb zitten. Nou zou ik persoonlijk dus ook nooit een jaarling hengst bij een merrie in de wei zetten Lips are sealed . Domdomdom.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:54

Ben het met Mac eens, ook jaarling hengsten kunnen dekken en dus ook bevruchten!
Ik zou maar eens uitzoeken of je verzekerd bent voor dit soort zaken, en wie een eventuele abortus (bij gebleken en ongewenste dracht) moet betalen.......
Balen hoor!

arabierboy

Berichten: 39
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: den haag (nl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 12:56

hoi

de eigenaar van de merrie ben ik ook en het zijn allebij arabieren en de hengst wouden we toch laten keuren voor dekdienst en onze eigen merrie ermee dekken als de merrie van iemand anders was geweest had ik hem er ook niet bij gezet

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:58

Het klinkt dus, alsof je het niet echt erg vind Knipoog !!
Spannend, afwachtend dan maar of ze echt drachtig is Lachen !!!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:58

Mijn shetlandjaarlinghengstje was mijn merrie ook al aan het dekken. Ik heb er nog 2 jaarlingenhengstjes bij staan en die snapten er niks van. De ene is gewoon veel sneller dan de andere.
Die van mij was trouwens niet drachtig.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:59

arabierboy schreef:
de eigenaar van de merrie ben ik ook en het zijn allebij arabieren en de hengst wouden we toch laten keuren voor dekdienst en onze eigen merrie ermee dekken als de merrie van iemand anders was geweest had ik hem er ook niet bij gezet

In dat geval .... heeft de natuur het proces wat voor je vervroegd Haha! !! Ik ben benieuwd of je merrie idd drachtig is ...

arabierboy

Berichten: 39
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: den haag (nl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 13:04

hoi allemaal

ja ik ben zelf ook erg benieuwd ik laat haar de 24ste scannen en dan zien we wel of hij stuifmeel heeft gestrooit of niet

arie
Berichten: 63
Geregistreerd: 26-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:34

toen mijn veulen 4 weken oud was, probeerde hij zijn moeder al te dekken, dus het zit er al jong in........ Schijnheilig

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:55

Tja de natuur mag je niet onderschatten, en is moeilijk te doorgronden!!!