transportbeschermers vs beenkappen/ springschoenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

transportbeschermers vs beenkappen/ springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 12:49

Ik heb een stel transportbeschermers liggen. Van die hoge harde. Nu hoor ik wel eens mensen over het feit dat die dingen afzakken en daarmee dus flink gevaarlijk kunnen zijn. Om die reden heb ik ze nog niet durven gebruiken op de trailer.

Nu is Kasmier heel relaxt op de trailer. Tot nu toe heb ik peeskappen en strijklappen gebruikt. Nu denk ik er aan om hierbij zowel voor als achter springschoenen van neopreen te gaan gebruiken.

Wat zijn jullie voor's en tegen's???

Advies needed, anders gaan ze morgen (7 juni) de verkoop in op de Snuffelmarkt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:13

Mayo, transportbeschermers zakken alleen af wanneer ze te groot zijn en als je paard maait of schraapt. Als ze gewoon goed passen, dan zakken ze niet af.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 13:35

Tsja, laat ik dat nou moeilijk te beoordelen vinden Haha! Het zijn namelijk van die hele stevige en Kasje heeft dunne beentjes, ik kan niet goed voelen of ze goed zitten. Waar moet ik dan op letten?

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:55

Mocht je ze wel weg doen en je bent 's ochtends al in Mantinge, dan heb ik wel interesse Haha!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 14:10

Die heb je toen toch van mij gekocht?

Ik zet Mabel kaal op de trailer zonder allerlei toeters en bellen en dat gaat prima.

Het schijnt dat die hoge niet af kunnen zakken dus daar zal ik me geen zorgen over maken.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 14:12

Dat zijn idd die ja... ik ga ze straks nog even omdoen, even kijken hoe en wat...

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 15:23

het allerbelangrijkste vind ik de kroonrand! dus alleen strijklappen en peesbeschermers hebben geen nut voor de kroonrand dus zou ik bandageren! gewoon vilt met bandages! goed over de kroonrand en zakt niet af
groetjes noortje

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 18:57

Nou ik heb dan dus neopreen springschoenen voor de kroonranden.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 19:14

Mijn paard is het eerste jaar dat ik hem had van de trailer gevallen omdat hij op zijn eigen transportbeschermer stond. Sinds die tijd wil ik die dingen niet meer zien Boos! . Hij ging echt op de rand van zijn hoef staan en trok daarmee de hele beschermers naar beneden. Toen wilde hij de andere voet verplaatsen wat dus niet ging. Je kan wel raden wat voor een klapper hij maakte. Sinds die tijd is de trailer geen favoriet van hem.

Nadeel wat ik ook vind van transportbeschermers op de trailer is de warmte eronder. Bij ons vervoeren de de hengsten altijd al zonder iets om en er is nog nooit wat gebeurt. Omdat ze vaak lang en veel reizen en ook nog lang staan voorkom je gewoon dikke benen.

Ik ben dus beenbeschermers en springschoenen (hele goedkope als ze maar passen) puur omdat hij dan de ruimte heeft om te bewegen en hij is ze gewend. Als hij lang moet staan op de trailer haal ik de beenbeschermers eraf springschoenen laat ik zitten.

margriet11

Berichten: 289
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 20:59

Als je ze flink strak vast maakt moet het kunnen, bij mij zijn ze ook wel eens afgezakt, maar toen heb ik ze in de trailer weer goed gedaan, dus voor hij eruit ging.