Dag Opa, het is voorbij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Dag Opa, het is voorbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 23:45

Vanavond is mijn opa overleden. Hij lag al op sterven dus het is niet onverwachts maar het doet toch pijn.

Ik had heel fijn gereden en toen kwam mijn moeder opeens op stal. En vertelde ze het.

Hij is fijn in zijn eigen kamer overleden met 2 van zijn kinderen erbij. Heel fijn, in het ziekenhuis was hij uitbehandeld en zijn verzorgingstehuis wilde graag de zorg opnemen. Echt super dat ze dat hebben gedaan. Dus hij heeft nog een paar dagen op zijn eigen kamer gelegen ipv in het ziekenhuis.

Eindelijk is hij van zijn pijn verlost. Nu kan hij weer gewoon praten en bewegen (hij heeft wat herseninfarcten gehad en was daardoor deels verlamd maar nog wel helemaal bij).

Het deed me pijn om te weten dat hij 's nachts wakker lag en dat hij soms erg veel pijn had. Ik hoop dat hij nu bij mijn vader en mijn oma is. Maar dat zal haast wel.

Ik ben heel blij dat we nog op bezoek zijn geweest om afscheid te nemen en dat hij weet dat ik gelukkig ben en ga trouwen. Ik had hem super graag bij mijn bruiloft gehad maar dat had toch niet gekund (was hij te ziek voor).

Opa ik zal je missen.

Foto van 25 jaar geleden, toen hij nog gezond was (ja dat ben ik op schoot). En zo zal ik me hem toch altijd blijven herinneren.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-06-03 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 23:47

Gecondoleerd met je opa en heel veel sterkte de komende tijd!

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 23:55

Gecondoleerd meid.Het is altijd moeilijk iemand te moeten verliezen,ook al zie je het aankomen.Heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 23:56

Heel veel sterkte meid ...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 23:58

Dubbel gevoel is dat hè? Aan de ene kant weet je dat je hem gaat missen, aan de andere kant ben je blij dat hij niet meer hoeft te lijden.

Sterkte Katrien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 00:05

Karin schreef:
Dubbel gevoel is dat hè? Aan de ene kant weet je dat je hem gaat missen, aan de andere kant ben je blij dat hij niet meer hoeft te lijden.

Inderdaad. Ik was niet eens heel close met hem maar hij is wel mijn opa. En vroeger heb ik er wel gelogeerd, het is gewono wreed hoe zijn leven overhoop werd gehaald door de herseninfarcten ruim 15 jaar geleden.
Hij is 81 geworden en was nog helemaal geestelijk bij maar hij kon amper praten en heel moeilijk lopen, zo sneu want het was een ontzettend actieve man.
Het was mijn laatst levende grootouder en dat voelt ook raar, is mijn familie weer wat gekrompen. Ik weet niet hoe het er aan toe gaat boven maar ik hoop echt dat hij nu bij zijn zoon , mijn vader, is en bij zijn vrouw. Want die heeft hij allebei veel te vroeg verloren.

Waarschijnlijk is de begrafenis dinsdag maar dat weet ik nog niet zeker. Ik hoop van wel want op de rest van de week moet Maurice cursus geven en ik weet niet of hij dan vrij kan krijgen. Ik weet uberhaupt niet of hij vrij kan krijgen voor de begrafenis van de opa van zijn vriendin en aangezien hij nu in Zwolle zit kan ik nu ook niet vragen.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 00:44

ik vind het heel erg voor je. Had de tranen in mijn ogen bij jou verhaal!
veel sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 00:50

Tessake schreef:
ik vind het heel erg voor je. Had de tranen in mijn ogen bij jou verhaal!

Dat hoeft niet hoor, er zijn mensen met veel meer verdriet. Het doet wel pijn maar ik weet dat dit beter is. En mijn opa wist dat het er aan kwam.
Ik vind het heel fijn dat ze in het verzorgingtehuis hem terug wilden om de zorg op te nemen ipv het ziekenhuis. Hij woonde in De Meern dus dat was best een eindje van hier maar het doet me goed om te horen dat hij zo geliefd was.
Ik vond het het moeilijkst toen we laatst bij hem waren en we allemaal wisten dat het de laatste keer was dat we elkaar zagen. En daarna hoopte ik zo dat het niet te lang zou duren omdat hij nu echt pijn had (hij had vocht achter zijn longen en bij het weghalen daarvan was een agressieve kanker gevonden). Hij moest toen we weggingen zo huilen omdat hij wist dat het het afscheid was en dat viel me zwaar. Nu is het goed maar het liefst had ik gewild dat hij er nog was en heel vitaal en gezond was.
Maar ik weet dat hij weet dat het goed met ons ging en dat we hem nooit vergeten.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 00:55

Mensen van voorbij
ze blijven met ons leven
mensen van voorbij
ze zijn met ons verweven
In liefde, in verhalen
die wij zo graag herhalen
In bloemengeuren, in een lied
dat opklinkt uit verdriet
Mensen van voorbij
ze worden niet vergeten
Mensen van voorbij
zijn in een ander weten
Bij God mogen ze wonen
daar waar geen pijn kan komen
Mensen van voorbij
zijn in het licht, zijn vrij


Heel veel sterkte met dit verlies. En onthou: zolang als mensen niet zijn vergeten zijn ze altijd bij ons...

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 01:12

nu had ik weer tranen in mijn ogen!!
het lijkt me gewoon erg om iemand af te moeten geven.
Maarja nu lijd hij teminste geen pijn meer he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 01:20

Dank je. Hij lijdt inderdaad nu geen pijn meer.

Ik was net naar bed gegaan maar ik kom nu toch jankend terug. Mijn ooms en tantes zijn nu hun pap kwijt en sommigige van mijn neefjes en nichtjes hadeen een veel closere band met mijn opa dus ik vind het stom dat ik nu zo verdrietig ben. En ik weet dat het egoistisch is om te denken dat ik zou hopen dat nu nog leefde maar het geeft me onverwacht toch veel verdriet. Ik wou dat Maurice thuis was en niet in dat stomme Zwolle (Ok Zwolle is niet stom maar ik baal nu flink dat ik alleen thuis ben). Mijn moeder is met mij naar huis gegaan en we hebben even gepraat en ik dacht dat het wel ging. Maar nu pas voel ik me rot. Ik weet dat het fijner is voor Opa maar ik voel me nu zo alleen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-06-03 01:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 01:22

op zo een momenten is het echt moeilijk en als je dan nog alleen bent lijkt het me nog zwaarder

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 01:28

Gecondoleerd meid, sterkte.

Al treedt het einde zichtbaar nader en is het lied al tijden uit,
liefde die gaat nooit verloren.
Herinner hen zoals ze zijn, niet zoals ze waren op het einde, vaak een schim van de persoonlijkheid van voor de pijn.
Maar heel soms in de ogen zag je dan de werkelijkheid,
verborgen zat die jonge opa, vechtend om er weer te zijn.
Helaas het gevecht was al verloren en werd de strijd opgegeven,
dat zien in zijn ogen deed de meeste pijn...

Ik heb mijn opa verloren aan een hartkwaal, kreeg ook vocht achter zijn longen (benauwd en alles) en dit omschrijft hem eigenlijk...

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 03:09

ahhhhh meis, sorry, gecondoleert, en denk er maar aan, als je iets nodig heb, je bokt familie is aleen maar een paar muis klikkies weg

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 06:10

Gecondoleerd en fijn dat je er aand e ene kant toch zo'n mooi gevoel aan hebt overgehouden.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 07:26

Gecondoleert.
Voel je niet schuldig om jouw verdriet. Niemand heeft meer of minder recht om verdrietig te zijn. Ook al was je niet heel erg close met je opa, je hebt vast van hem gehouden en dat telt.
Sterkte.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:06

Gecondoleerd Katrien met het verlies van je opa.
Ook al zie je het aankomen en ook al was de band misschien niet zo intensief (maar wel goed !), het is en blijft een groot verlies.
Ook al zegt je verstand dat het beter is zo, dat wil nog niet altijd zeggen dat je gevoel dit ook zegt....... je bent hem kwijt, of het nu "beter" is of niet.
Heel veel sterkte de komende tijd !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:12

Dank jullie! Het was gewoon een lieve opa.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:52

Gecondoleerd katrien, heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:53

Gecondoleerd Katrien.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:01

Gecondoleerd, heel veel sterkte
*knuffel*

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:19

Hé meid wat akelig! Ik wens jou en je familie heel veel sterkte.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:02

Heel veel sterkte meisje met het verwerken van je verdriet. Dat je maar veel aan de goede momenten met hem terug mag denken.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:55

Gecondoleerd! Heel erg veel sterkte!!!! *knuf*

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:58

gecondoleerd meisje

ik krijg hier ook tranen van in mijn ogen want mijn eigen opa gaat het ook niet zo goed mee
hij heeft een beroerte gehad, weken in het ziekenhuis, toe nin het verpleegtehuis en hij is daar weggelopen, hij wilde naar huis
weer typisch mijn opa...

nou sterkte !