Autorijden in de stad!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Autorijden in de stad!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 17:11

Wat is dat zenuwslopend, zeg!
Ik haat het om in Amsterdam of Utrecht (in de binnenstad) te rijden. Al die mensen die overal maar lopen, fietsen en rijden.
Terwijl het op mijn examen prima ging en ik het ook niet moeilijk vond. Nu verwacht ik elke keer over een hobbel te rijden wat dan een kind blijkt te zijn wat ik niet zag en dat soort enge dingen.

Je raadt het al, ik ben net terug van een ritje in Utrecht Haha! en moet even spuien. Ik wen er nooit aan!!! Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 17:32

Ah jawel, daar wen je vanzelf aan. Voorzichtigheid kan geen kwaad natuurlijk en soms moet je echt aan alle kanten ogen hebben hoor. Wat sommige weggebruikers aangaat, hoop ik soms maar dat ze begrijpen dat ze zelf ook nog wat verantwoordelijkheid hebben voor wat ze doen, maar af en toe is het wel twijfelachtig. Sommige kruispunten kun je beter maar stoppen en op de grachten vooral niet te hard, je ziet soms echt niet wat er aan komt.
We hebben het maar even niet over het gebruikelijk asociale verkeersgedrag hier in Amsterdam.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 17:46

Men neme een flinke bestelbus, waarin een deuk meer of minder niet veel uitmaakt. Hoog in toeren houden, laat 'm maar herrie maken en dan een beetje doordrukken.
Moet jij eens opletten hoe vlug ze voor je opzij gaan }> *LOL*

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 17:48

Ik raad in een miniscuul twingootje en daar zijn ze niet bang voor, Margreet! Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 17:53

Nee, dat werkt idd niet echt mee *LOL*

Ik rij ook regelmatig in een Peugeot 106 ("kart") en dat is altijd weer even wennen na die bus, wijkt wel meer makkelijker uit natuurlijk.

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:09

Ik haat het echt om in grote steden te rijden. Door Nijmegen doe ik nog wel maar die plaatsen waar jullie het over hebben laat ik liever aan mijn vriendje over hoor!

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:41

In R'dam rijden vind ik juist leuk, drukte is juist goed voor me, anders let ik niet op. En dan kan ik veel bekijks trekken met m'n super de luxe Fiat Uno met roest-gat in de deur Tong uitsteken

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:43

Lijkt me idd verschrikkelijk....
In de zomervakantie moet ik ook in Frankrijk gaan autorijden en die Fransen rijden zo asociaal!!! Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan...

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:45

In Italië in de bergen is het ook een ramp, veels te smal is het daar, en daar een lekker bocht waarvan je niet ziet of er aan de andere kant iets komt... Maar autorijden doe ik voor m'n plezier, ik vind het alleen niks als het regent, want dan lekt m'n dak en heb 'k een veels te lange remweg...

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:47

Ga een keer in Turkije met een Turkse bus.
Dat is pas actie en zeker niet veilig. Iedereen propt lekker door
en niemand geeft voorrang. De toeter wordt ook om de 5 seconden gebruikt...

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:51

Ik heb een toe-toe-toeter op m'n Turken bussie en daarmee toe-toe-toeter ik naar jou!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:27

Pff, ik heb vandaag voor het eerst in Lelystad gereden, daar kwam ik ook ogen tekort (ben aan het lessen btw). Rotondes met meerdere rijbanen, wie heeft die ondingen verzonnen? Boos! stoplichten waar het onduidelijk is waar je moet stoppen, dan mag je 50 en dan weer 70 en dan weer 50 in de bebouwde kom en nog meer van die zaken. Ik was blij toen ik weer op de gewone wegen kon rijden.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:35

Steden is nog niet zo heel erg hoor... tenminste, als je een keer in Parijs geweest bent... Wat een RAMP!
Vergelijkbaar met de Soester winkelstraat in het hoogseizoen (lees: pompen of verzuipen, vreselijk wat een drukte daar zeg, daar kom je geen mm vooruit). Nee, dan is Utrecht nog niks (kom er ook zo af en toe). Ik haat drukte, ik heb voor en achter me echt een tiental meters nodig op de snelweg, dan rijd ik het relaxt. Vandaag weer van huis naar Den haag, door DH en dan weer terug naar huis. Was blij dat ik nét buiten de spits om reed, maar dan nog... Brrrrr!

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 22:17

Margreet schreef:
Men neme een flinke bestelbus, waarin een deuk meer of minder niet veel uitmaakt. Hoog in toeren houden, laat 'm maar herrie maken en dan een beetje doordrukken.
Moet jij eens opletten hoe vlug ze voor je opzij gaan }> *LOL*


Men neme 1 40-tons trekker-oplegger en met doet het zelfde Haha!


Maar Utrecht, Amsterdam, Rotterdam het is allemaal het zelfde Haha! Gewoon een kwestie van ff wat lef hebben, en weten wanneer je dat juist weer niet moet hebben.

En je vooral niet op je kop laten zitten door de rest van de weggebruikers!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 22:25

Rotterdam en Utrecht lukt redelijk tegenwoordig, net als de wirwar van snelweg knooppunten bij Amsterdam Haha!
Beetje brutaal zijn af en toe doet wonderen, en daar heb ik geen 40 tons trekker-oplegger voor nodig Tong uitsteken