HELLUP mijn merrie moet ik laten inslapen!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

HELLUP mijn merrie moet ik laten inslapen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 18:31

Hai
Ik heb een 10 jarige merrie die plosteling kreupel begon te lopen eerst rust gegeven en toen dat niet hielp dierenarts erbij en foto's laten maken en ja hoor het was hoefkatrolontsteking! Scheve mond

Eerst weer rust gegeven (2 maanden) en speciaal beslag (wiggen en podo-beslag) het hiep niet.
Toen heb ik me maar opgegeven voor Antoine de Bodt , op het eerste moment leek het beter maar mn vriendin heeft alles gefilmt en thuis leek ze toch onregelmatig te lopen.
Ik heb zijn manier van longeren 2 weken volgehouden maar het wil niet baten... Huilen ..........
Nu moet ze dus waarschijnlijk afgemaakt worden mijn meissie Ach gut ik ga nog een schilderij van haar laten maken (gewoon voor mezelf..) en dan denk ik dat HET maar moet gebeuren ...ik kan haar toch niet als gezelschap beesje laten lopen op het land?? Ze loopt steeds slechter lijkt wel....ik mis haar nu al.... Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:37

Jeetje, rot voor je zeg... het lijkt me wel balen, maar het is idd ook zielig als ze met pijn loopt. sterkte in ieder geval

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:41

Kan je nog niet wat langer doorgaan bij Antoine de Bodt??? In 2 weken tijd verschil zien lijkt me erg snel. Ik zou gewoon nog even volhouden. Maar wat je ook beslist: sterkte

Don't dream your life, live your dreams!

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 18:48

Ben je ook bij hem geweest?? Hij zei: KIJK HOE ZE LOOPT NIX AAN DE HAND. ZE LOOPT NIET ONREGELMATIG EN NIET KREUPEL!!! Maar als ik de film terug kijk is ze echt wel onregelmatig...

~~

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 19:02

Ik persoonlijk niet, maar een lerares van school wel. Ik zou hem de video toesturen en laten zien. Maar hoe onregelmatig loopt ze?

Don't dream your life, live your dreams!

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 19:13

je ziet het echt, en als het kouder weer word heeft ze meer last van dr gewrichten..en bij warm weer minder..hoe is dat paard van je lerares nu??

~~

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 19:20

is die weer helemaal beter?? en hoe ging dat dan???

~~


Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 19:25

Je kunt het break-over beslag nog proberen, dit helpt het paard zijn voeten makkelijker naar voren te brengen. Geeft geen 100% garantie maar helpt wel vaak! Kijk maar eens op http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/inf ... agina.html
Aan de hand van de rontgenfoto's wordt bekeken hoe het beslag er precies uit moet zien. Bij mijn paard werkt het fantastisch, is geen seconde meer kreupel geweest, bovendien, als het werkt, zie je dat gelijk, nadat bji mijn paard de ijzers eronder lagen liep ze gelijk goed. Zeker als je (waarschijnlijk) al foto's hebt, dan is 55 euro niet veel om eventueel zijn/haar leven te redden toch ?!

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 19:45

Het paard van die lerares was gezond, maar die van haar vriendin die meewas had wel hoefkatrolontsteking. Door een andere manier van rijden (helemaal vanaf de basis maar dan op De Bodt's manier) werd het probleem verholpen. Ik ben ook van mening dat het aan de manier van rijden ligt, de ene ruiter heeft meerdere paarden die het hebben en de ander geeneen. Als je 10 paarden op de foto zet is er zeker 1 bij die het heeft, maar er misschien helemaal geen last van heeft.
IK zou nog even doorzetten, want anders krijg je later spijt dat je het hebt opgegeven!

Don't dream your life, live your dreams!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:27

Wat er ook gebeurd... SUCCES! Ik zou die tip van Mist maar proberen als ik jou was en anders.. Sterkte! Maar je moet maar denken, klink misschien banketstaaf, maar het is beter dan haar te laten lijden.

Mijn oude pony is helaas ook ingeslapen, omdat ze een ernstig beschadigde lever had en niet dikker wou worden. Ik had gekocht en toen zeiden ze dat ze gewoon een slechte winter had gehad, ze was mager, maar niet dat je zegt.. WOW! Maar het werd alleen maar erger, dat kwam waarschijnlijk omdat ze meer dan een jaar vol met wormen heeft gezeten en die zijn aan de organen gaan vreten... daarna is ze netjes ontwormt en leek het of er niks aan de hand was. Zelfs die K*Tdierenarts merkte het niet bij het keuren!) Maar goed. Toen werd ze alleen maar magerder, draaide met dr ogen en ze liep helemaal niet goed. Leek wel of ze dr achterbenen te zwaar vond. Toen is ze ingeslapen... Ik heb haar 2 maanden gegeven om dikker te worden en normaal te lopen, maar het lukte echt niet. Ik ben 2 dagen niet naar de paardjes geweest, omdat ik het gewoon niet wou, daarna ook niet, maar ik kon moeilijk ons shetje in de steek laten...

Het is niet leuk, maar misschien wel het beste!

SucceS, met wat je ook doet!

Groetjes Joyce

Obelix is gewoon stoer!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:46

en siliconen tussen de hoeven en de ijzers? er moet tog vast wel iets aan te doen zijn zodat ze iig nog op de wei kan genieten van haar dagen ? zijn ze al op de foto gezet? want als het bot ernstig is aangetast is het misschien wel beter om haar uit haar leiden te verlossen
maar wat je ook doet. ik wens je heel erg veel sterkte!

callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:50

Geef alsjeblieft niet gelijk op!!!!!!
Helaas zijn er nog zovaak paarden die opgegeven worden door de reguliere artsen omdat zij niet bekend zijn met nieuwe methoden voor het behandelen van hoefkatrol.
Er zijn veel engelse sites over een natuurlijke behandel methode die echt werkt! Hoefkatrol is namelijk geen ziekte, maar een door de mens veroorzaakt probleem in de hoef.
als je goed engels kan, kun je hier eens kijken:
http://www.equusite.com/articles/health ... ular.shtml
en: http://www.thenakedhoof.com.au/html/art ... ndrome.htm

lees het alsjeblieft, en als je dingen niet snapt wil ik het wel vertalen (ga ik sowieso doen voor mn website).

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:53

Niet opgeven hoor! Zo te lezen zijn er echt nog wel alternatieven!!! Zet door!

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:03

Wat rot voor je zeg ik hoop dat je een nieuwe mag of wil je dat niet nog nog veel sterkte.

marciano----->m1 +11 --->>> 4 de op de nederlandse !!! L springen+2..
ixion------->B +7 mijn topperss

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 20:19

Hai Meiden bedankt voor jullie berichten. Al meer dan 5 maanden ben ik bezich met iets zoeken voor haar, Antoine de Bodt, Ander beslag (podo= met sileconen en leertjes) wigjes (zodat ze stijler op de hoeven staat), foto's, Atrosegelatinaat (zorgt voor extra vocht in de grwrichten) en heel veel rust, niet rijden en longeren, wel longeren, dierenarts erbij weer rust...ik kan haar gewoon niet helpen , nix helpt! Zenuwsnede wil ik NIET en op pijnstillers al helemaal NIET.....

~~

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 20:31

ik ken een paard heb er zelf ook regelmatig op mogen rijden die op 4 jarige leeftijd een stikstof behandeling heeft gehad en daar mee tot ze 10 gelopen heeft, toen is hij nog maals behandeld met stikstof en is op 15 jarige leeftijd vredig ingeslapen, (door iets anders maar neit door de hoefkatrol) geef je merrie de kans....

trotse moeder van 2 prinsesjes

petit
Berichten: 254
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: krimpen a/d lek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 21:15

er is nog genoeg aan te doen,inderdaad geef er nog een kans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 21:20

Als ik het zo lees, heeft ze alles al gedaan.
Helaas houd het het ooit op.

Sterkte

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:26

ik zou ook nog iets proberen ja.
het is altijd zo zielig en hartverscheurend om je paard in te laten slapen
in iedergeval, veel sterkte!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:35

Fairie schreef:
ik zou ook nog iets proberen ja.
het is altijd zo zielig en hartverscheurend om je paard in te laten slapen
in iedergeval, veel sterkte!


Ja, maar hoe hard het ook is, het is ook hartverscheurend om je paard iedere dag pijn te zien lijden. Dus, soms komt er een moment dat je er niet onderuit kan.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:51

Ik begrijp dat meisje wel hoor. Als je al zoveel geprobeerd hebt en niets help, je kan je paard toch geen pijn laten lijden. Het is heel hard en niet moeilijk om dat te beslissen dus kan je best die beslissing respecteren. Ik heb die beslissing ook ooit moeten maken en weet hoe moeilijk dat is. Ik denk dat jullie het haar best niet nog moeilijker maken.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:57

Je mag je eigen lijden om het verlies van je dier niet laten prevaleren boven het dagelijks lijden van je paard aan zijn kwaal!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 15:19

Ik vind dat je wel alles moet proberen, maar als ik dit zo lees heeft Wigchert al alles gedaan wat ze kon doen. Tuurlijk doe je je uiterste best, maar het houdt een keer op. Af en toe is het eerlijker om een paard uit zijn lijden te verlossen, dan maar door blijven rommelen zonder verbetering. Heel veel sterkte, welke beslissing je ook neemt.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 15:27

Kun je haar niet als gezelschapspaard houden of opgeven voor een natuurbegrazingsproject? Dan wordt ze niet meer belast, maar kan toch nog van het leven genieten...

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 15:34

Dat is niet voor ieder paard een optie, we hebben op het moment ook een paard op stal dat chronisch kreupel is, ze staat nu al sinds eind februari op het land of los en er wordt met haar gestapt, maar ze heeft pijn en gaat steeds slechter lopen. haar baasje heeft echt het beste met haar voor en is hartstikke gek op haar, maar dit paard wordt ook binnen afzienbare tijd ingeslapen, het gaat gewoon echt niet meer. Als een paard echt chronisch kreupel is heeft het pijn en bovendien doe je niet ieder paard er een plezier mee door hem alleen maar op het land te laten staan

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, CharlieVM, Deeks93, DWensink, herr_balou, laura_estee, Navarofrida, YandexBot en 28 bezoekers