oplichter is weer bezig verkoop pony's internet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

oplichter is weer bezig verkoop pony's internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 10:36

Een poosje geleden kreeg ik van een mede bokker het waarschuwende mailtje dat onze talasha via de welsh pony pagina te koop stond.
heel vreemd natuurlijk omdat ze niet te koop is en het ook niet zal zijn.
wat bleek, die verkoper verkocht heel erg veel paarden en pony's di edus niet van haar waren?

nu vond ik net weer een pagina waar talasha dus op te koop staat, misschien nog wel meer pony's van bokkers?
http://www.expage.com/bokkigekuddeverkoop

wat ben je toch zielig he als je zo je homepage wil vullen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 10:41

Dit lijkt een jong meisje te zijn bij wie de fantasie een beetje op hol is geslagen. De pony's staan hier niet daadwerkelijk te koop. De foto's zijn trouwens stuk voor stuk afkomstig van Heikes website, kijk maar eens naar de URL's. Niet netjes, dat ben ik met je eens. Ik zou het ook helemaal niet prettig vinden om foto's van ons paard op die manier aan te treffen.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 10:45

Is dit niet gewoon een paardenspel?

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 10:45

Het is volgens mij een paardenspel.. Maar echt leuk is het niet..

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 10:47

Het is inderdaad weer zo'n paardenspel... Beetje onbeschoft

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 10:55

nou of het een spel is weet ik niet want deze info (en nog meer uitgebreid ook) stond dus op de pagina van het welsh pony en cob stamboek, ook incl die foto en ja de foto's kwamen allemaal daar vandaan van heike's site.
Inderdaad niet leuk om te zien als eigenaar, of het nu om een spel gaat of niet.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 10:59

Tis trouwens een site die ergens in 2002 voor het laatst is bewerkt. Beetje oud dus, waarschijnlijk al vergeten door de eigenaar.

SteffieLuc
Berichten: 1
Geregistreerd: 03-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 11:05

Hoi,
Ik ging kijken op die site en volgens mij is het gewoon zo'n klein meisje wat zo'n paardenspel bedenkt.. Verward Dat had ik ook een keer met mijn pony, en toen ik had gemaild dat ik dat echt niet wilde hebben en hoe die mensen erbij kwamen om mijn pony daar zomaar neer te zetten, toen bleek het een meisje van 11 te zijn.. Maarja..
Leuke pony is Talisha trouwens!!!

Bye!!
Kiss Saar

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 11:06

Oplichting is wel een beetje overdreven. De site is waarschijnlijk gemaakt door iemand met veel fantasie.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 12:19

Tessebes schreef:
Oplichting is wel een beetje overdreven. De site is waarschijnlijk gemaakt door iemand met veel fantasie.

Nou gaat niet alleen om deze site maar dez epersoon had het dus ook op die nwpcs site gezet, en daar is niets van een spel te vinden maar een echte verkoop pagina, en dat is dus pure oplichterij.

de site is pas bijgewerkt in 2003 want talasha is nu immers 4 jaar geworden eind april.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:27

Alles is idd gelinked naar de welshcob pagina.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:42

Vreemd verhaal. Ik zou het niet zo erg vinden om mijn paard daar aan te treffen, aangezien ze hem toch niet kan verkopen.
Maar als je het vervelend vindt kan je een mailtje sturen naar expage, misschien? Dit mag officieel niet denk ik.
Misschien is het slim om je foto's voortaan te merken, zoals ik hier op itp wel vaak zie.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 13:12

nou dit zijn nog van die oude foto's van toen talasha 1 jaar ofzo was haha dus daar lijkt z enu in de verste verte niet meer op zeg maar.
bedankt voor de tip van die mail, ik denk dat ik dat zeker ga doen want ik waardeer het niet dat mijn paarden zonder toestemming overal op het net zweven. tegenhouden kan je het niet maar goed we zien wel Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 13:42

op·lich·te·rij (de ~ (v.))
1 bedrog waarbij men iem. geld of goed afhandig weet te maken => afzetterij, charlatanerie, flessentrekkerij, oplichting

Er wordt geen geld of goed afhandig gemaakt, dus het is geen oplichterij.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 14:51

nou voor mij wel, zeker als ik die adds van de stamboek pagina in gedachten hou.
dit is gewoon mensen voor de gek houden en hopen dat er iemand op gaat bieden, want zo staat het er toch bij en dat was op die ene pagina dus ook.
komt in mijn ogen dus op hetzelfde neer ook al staat het misschien niet zo in een woordenboek

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 16:15

Citaat:
op·lich·te·rij (de ~ (v.))
1 bedrog waarbij men iem. geld of goed afhandig weet te maken => afzetterij, charlatanerie, flessentrekkerij, oplichting

Er wordt geen geld of goed afhandig gemaakt, dus het is geen oplichterij.

meschien dat plagiaat bedoeld word

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:00

idd een paardenspel. Misschien even een mailtje sturen om te vragen of ze jou foto s eraf wil halen~!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:10

Dat er zoveel energie gestopt wordt in zulke futuliteiten als een paardenspel? En als je het dan doet, doe het dan goed. en geen half werk!

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:09

misschien is het handig om even op je site te zetten dat je niet wilt dat je paardenfoto's of gegevens in een paardenspel worden grbuikt, ik heb dat ook gedaan en tot nu toe lijkt het te werken... en als je dat meisje waarvan dit spel is even mailt ofzo heeft ze er vast wel begrip voor... en als uiterste maatregel kan je expage mailen of ze haar willen deleten..

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 18:27

nou heb al een paar keer gemailt zonder succes geloof ik.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:43

Ik zal gewoon expage mailen als ik jou was.. Foto's zonder toestemming van iemand anders overnemen is altijd fout (en zeeeeer frustrerend)
Als het mijn foto's (en paardjes natuurlijk) waren geweest, was ik ook echt erg boos geweest. Leuk hoor zo'n paardenspel, maar gebruik dan de algemeen gebruikte foto's uit de Penny ofzo, ook al mag dat officieel natuurlijk ook niet.

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 19:51

Ik vind dit echt triest hoor! Je bent toch niet goed bij je hoofd als je paarden van iemand anders gaat verkopen?

Iemand heeft dit ook een keer bij mij gedaan. Op paardenadvertenties.nl
Kreeg ik allemaal reacties, vond ik echt Boos!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:18

ik heb even gekeken en haar een mail gestuurd,alle pony's zijn niet van haar en idd van heike's site gelinkt,de vorige keer dat dit gebeurde stond mijn pony er ook bij,nu gelukkig niet,wel haar vader(boreas ubbo,van lageveld)dus ik was toen erg boos,daarom heb ik nu ook een mail gestuurd,vorige keer heeft het geholpen en heeft die meid ze verwijderd.hopelijk doet ze dat nu ook