afspraak MRI is gemaakt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

afspraak MRI is gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 14:42

Het ziekenhuis heeft net gebeld mijn mams nam op omdat ik ff hier zat te bokken.

19 juni moet ik heen voor een scan en dan op 9 juli moet ik bij de neurochirurg(klinkt dat allemaal eng) komen voor de uitslag en wat we er aan gaan doen. de arts die ik gister had is dan met vakantie, vind ik niet zo heel erg, dus ik kom dan bij iemand anders. Maar hij vertelde dus net wel dat ie wel bijna overtuigd was dat het toch een hernia is.
Ik houd natuurlijk nog even een slag om de arm.
Tis nu wel spannend, eng en stress tegelijk en heb het vandaag wel ff moeilijk.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:17

He, gelukkig dat je al zo snel terecht kan!!
In je vorige berichtje stond nog dat het wel twee weken kon duren voordat ze contact opnamen!!
Veel sterkte!!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:33

Veel geluk en sterkte !
Mijn collega is geopereerd aan een hernia en die loopt nu als een zonnetje dus ik hoop dat het met jou goed komt (ik denk het wel!!)


Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:55

Het klinkt allemaal wel eng maar in werkelijkheid valt het meer hoor!
Ben zelf ook een paar keer door de scan gehaald en MRI gehad. Als je contrast vloeistof krijgt kun je het wel even heel gek warm krijgen maar dat is zo weer over. Gelukkig kun je redelijk snel geholpen worden en ja, ook mijn collega is geopereerd en loopt ook weer fluitend rond (is een man van in de 50 dus jouw jonge lijf redt het ook vast wel!) Even volhouden nog! Party!! Succes
Judith

xxxxElvis my pridexxxx
*Profiel bijgewerkt*

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 17:21

Dus toch waarschijnlijk een hernia.
Ik ben begin april ook door de MRI geweest en dacht dat is vast eng maar dat valt reuse mee.
Het is een grote kamer waar een groot apparaat staat (een ronde buis met aan alle twee uiteinden helemaal open.
Dan moet je op een plaat liggen en dan krijg je een koptelefoon op en een alarmknop in de hand je verstaat die man die bij je is door de koptelefoon.Je krijgt een lekker muziekje te horen en dan wordt je naar binnen geschoven in die buis.Het is wel krap maar ik heb een hernia tussen de L5 en deS1 en ik heb er een 20 min ingelegen (geen heel snel)
Tijdens de MRI worden er tallose fotos gemaakt en dat geeft een heel gek geluid.
maar vloeistof hoeft niet altijd want ik heb dat ook niet gehad.
Ik moet 24 juli naar de neurochirurg voor second opinion of ik helemaal herstelt ben en anders wordt ik dan binnen twee weken geholpen door middel van operatie.
Jij veel sucses en het valt echt reuse mee.
Heb je vragen dan mag je me gerust PB een hoor vindt ik helemaal niet erg.

veel terkte de komende tijd

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 17:24

De scan zelf vind ik niet eng hoor Haha! eerder wat er daarna gaat komen. }>

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 17:58

Wat daar na komt ja dat is afwachten maar jij kon toch nog wel gewoon lopen toch want jij hebt mij eens ge PBt en toen zei je dat jouw hernia veel minder is dan die van mij.
En ik wordt mischien geopereerd maar zelf mij wouden ze eerst doormiddel van rust en fysio proberen op de been te krijgen.
80 tot 90 % opereren ze niet dus dan moet het doormiddel van rust en fysio.
kijk eens op www.startpagina.nl
en typ dan hernia in (onder vinden nl)
Daar staat een heel stuk over hernia wat het is en wat ze voor behandelingen hebben en hoe een operatie gaat.
Er staat ook een site waar je met hernia mensen kunt praten maar daar moet je maar even naar zoeken maar die staat ook hieronder ergens.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 19:55

Probeer je niet blind te staren op wat misschien wel, misschien niet komen gaat... bereid je er een beetje op voor (zo goed als dat kan) maar ga gewoon door met wat je alle dagen doet hoor
Ik maakte mij namelijk wel helemaal gek Clown en achteraf was dat helemaal niet nodig geweest maar ja, je bent mens he...
Het gaat allemaal stap voor stap en neem de tijd om het te verwerken en blijf voor zover het gaat toch de dingetjes te doen die je kan en leuk vind.
Jij bent zelf net zo nuchter als dat ik ben met heel af en toe misschien even een paniek aanvalletje Knipoog Het komt wel goed maar geef het echt de tijd... je moet niet willen dat het zo morgen over moet zijn want dat gaat echt niet maar dat weet je zelf ook Lachen
Je moet het afwachten maar maak je daar nu nog even niet druk over he.. komt tijd, komt raad Knipoog

Enne... voorlopig niet naar Drenthe op ponykamp hoor! Knipoog Haha!
(effe plagen Haha! )

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 20:37

Citaat:
Jij bent zelf net zo nuchter als dat ik ben met heel af en toe misschien even een paniek aanvalletje


die had ik dus vandaag, eens in de 2 weken is dat gewoon zo.
Maar de details heb je via PB.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 22:16

Zo dat is een snelle reactie van het ziekenhuis. En je kunt al 'snel' terecht.
Ik duim voor je en hoop dat het mee valt voor je. Kunnen we snel eens samen gaan rijden. Haha!

Wodan en ik onderweg in de M2

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:25

Fijn dat je in ieder geval geen maanden hoeft te wachten.... Ik zal voor je duimen dat je er ook met rust en fysiotherapie bovenop kunt komen, zo'n operatie lijkt me ook niet fijn....

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 11:09

Ik heb zelf 1 maand moeten wachten op de uitslag van de MRI scan.
staat 1 week op het foldertje maar dat klop dus echt niet.
de operatie zeggen ze dat het minder erg is als een behandeling bij de tandarts.Je kan kiezen uit gehele verdoving of ruggeprik.
ruggeprik is vaak het beste omdat je met hernia zo snel mogelijk weer te been moet en gehele narcose ben je er dagen vanaf.

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 11:10

Heel veel sterkte ermee!

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:05

O, jemig...
Ik heb wat gemist geloof ik...
Heel veel sterkte in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:49

Fijn dat er zo snel actie wordt ondernomen. Heel veel sterkte er mee


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, sterregoud, Tieme en 115 bezoekers