Vanaf maandag op Veluwetrail

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Vanaf maandag op Veluwetrail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-03 00:22

Vanaf morgen ben ik een weekje weg. Ik ga de Veluwetrail rijden met een aantal vrienden. Alles staat klaar, morgen rijdt de vrachtwagen voor om de paarden op te halen...

Ik heb zelf een leenpaard (Tequiro, de inmiddels ruim driejarige zoon van B'elanna). Lanna blijft met Wizkid achter. Het rijdt niet zo makkelijk met een veulen ernaast Knipoog

En het wordt nog mooi weer ook. Geweldig! Dus tot over een weekje allemaal. En bok ze. Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 07:15

WAaaahhh ik is jaloers!!!!
Heel veel plezier daar en verwacht wel een megaverslag, hihiii
Pas op voor de wilde zwijntjes!
Viv

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 09:48

Ga je de complete route rijden?
Dan kom je langs ons huis, ik zal het de komende dagen in de gaten houden

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 09:57

Verward Het zal wel weer aan mij (n geschuffelde opvattingen) liggen, maar de Veluwetrail rijden met een 3-jarige?

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 18:52

oh wat leuk, wens je veel plezier heb het jaren geleden ook eens gedan en vond het toen erg leuk

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 18:54

Wil ik ook nog eens doen in de toekomst, lijkt me waanzinnig!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 19:02

Botervlieg schreef:
:? Het zal wel weer aan mij (n geschuffelde opvattingen) liggen, maar de Veluwetrail rijden met een 3-jarige?


T hoeft toch niet in 1 dag en in volle galop?
Maar geef je idd gelijk, een 3 jarige is ook in mijn ogen wat jong, aangezien die dan net onder het zadel zou moeten zijn en nog niks kent, niet echt veilig als je een kudde wilde zwijnen tegenkomt, geloof mij.
Maar we zullen het wel horen.
Viv

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 20:14

hoi jongens, ik ben terug... En het was geweldig. Wat is het mooi daar zeg. Echt weer heel anders als ritjes langs de Vecht.

Nee ik heb niet de hele Veluwetrail gereden...En zeker niet met een driejarige. We hebben een mooie camping met goede stallen in Nunspeet gezocht. En vandaar uit hebben we een paar prachtige tochten (veel in stap gemaakt, en onderweg rustplekken gezocht waar de paarden ook gedrenkt konden worden). Ook op de driejarige! En dat is echt netjes voorbereid geloof me. Natuurlijk loopt hij niet keurig recht, en natuurlijk is het stuur wel eens een beetje zoek, maar juist samen met de hele groep vertrouwde paarden was dit een geweldige ervaring voor hem (en gelukkig is ie net zo cool als zijn mama, dus die wilde zwijnen waren geen probleem). Anders was ik er ook niet aan begonnen hoor. En tjik (Tequiro) is ook niet alle dagen meegeweest. Dat zou hij ook niet hebben volgehouden. Maar hij heeft wel meer conditie dan de gemiddelde driejarige omdat hij het laatste jaar heel vaak mee is geweest als handpaard (naast een ander ervaren paard) zodat hij veel rechte lijnen kon lopen (ik hou dus niet van een jong paard longeren op een circel).

Hoe dan ook...foto's volgen nog...morgen of zo.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 10:23

Klinkt goed zeg. Zijn er op de Veluwe echt kuddes wilde zwijnen, dat vind ik echt eng Haha! Zijn die gevaarlijk dan? [heb wel eens op discovery gezien dat zwijnen in het buitenland mensen aanvielen, maar weet er verder niks van] Knipoog Foto's van de ritten ben ik ook erg benieuwd naar Lachen

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 10:53

Wilde zwijnendames zijn link als ze jongen bij zich hebben. En de beren kunnen ook agressief zijn, maar ze komen je heus niet opzoeken.
Bovendien heeft je paard van nature niet zo veel met zwijnen/varkens op, dus als die ze ruikt ben je ZO op veilige afstand.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:28

Leuk ! Ben je toevallig ook nog langs twee Shires en 1 Clydesdale gekomen, bij Harderwijk ?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:40

Summertje schreef:
Klinkt goed zeg. Zijn er op de Veluwe echt kuddes wilde zwijnen, dat vind ik echt eng Haha! Zijn die gevaarlijk dan? [heb wel eens op discovery gezien dat zwijnen in het buitenland mensen aanvielen, maar weet er verder niks van] Knipoog Foto's van de ritten ben ik ook erg benieuwd naar Lachen


Ja, er zijn echt wilde zwijnen! GAAAAF is dat joh! Ik ben ze al tig keer tegen gekomen, en er is slechts een keer wat gebeurt. Toen kwam ik per ongeluk midden in een kudde terecht met jongen, toen kwam het mannetje heeeeel kwaad achter me aan! *LOL*

Ik woon ook vlak aan de Veluwe Trail, maar je bent vast niet langs dat stuk gekomen. Maar ook echt de moeite waard hoor! Zeker een keer doen!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 17:14

Botervlieg schreef:
Wilde zwijnendames zijn link als ze jongen bij zich hebben. En de beren kunnen ook agressief zijn, maar ze komen je heus niet opzoeken.
Bovendien heeft je paard van nature niet zo veel met zwijnen/varkens op, dus als die ze ruikt ben je ZO op veilige afstand.


We hebben ze niet gezien... Maar ik krijg Lanna normaal al niet echt van harte zover dat ze langs een varkensstal loopt, dus voor zwijnen zal ze ook geen warm hart hebben (en haar zoon ook niet Haha! ). De paarden hadden wel al geoefend met kuddes hooglanders (die lopen vrij in het Buurser Zand) en met reeen en vossen (dus ze gaan niet voor alles op de loop, ze willen alleen bij voorkeur niet verder...). En ik heb een keer tussen de Hooglanders gestaan, dat ik er graag tussenuit wilde (er hadden er net twee een kalfje). Das ook niet leuk hoor!

Helaas ben ik niet bij Harderwijk geweest...We zijn de andere kant op geweest vooral. Ook Ugchelen niet (behalve dan met de auto, maar dat telt niet).

Het hele verslag komt met de foto's, maar ik weet een ding wel: volgend jaar ga ik weer...Op mijn eigen Lanna dan. En dan echt van pleisterplaats naar pleisterplaats. Echt trekken met een tentje. Ik heb nu een idee dat het te doen is met de juiste voorbereiding. Ik verheug me nu al. En ik ben jaloers op al die bokkers die gewoon lekker op de Veluwe wonen. Bevoorrecht zijn jullie hoor!

Mariska_28

Berichten: 10499
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:22

Wij zijn vorig jaar een weekje over de veluwe getrokken met huifkar en 1 paard onder het zadel. Ik kan het je zeker aanraden. Dit jaar gaan we hopelijk weer, hangt een beetje af van de huizenmarkt (klinkt raar maar we zijn zoekende naar een huisje en als die net in de vakantie komt.. dan geen vakantie..)

Bij welke camping hebben jullie overnacht?

Oja, nog een tip, wat wij gedaan hebben is niet alleen bij de aangesloten campings/maneges gekeken, maar vooral naar SVR camping. Er zitten er veel vlak aan de route en ze zijn meestal goedkoper dan sommige aangesloten overnachtingsplekken.. Ik ben er gewoon bij langs gegaan (van te voren) met de vraag of ze plek hadden voor paarden (en in ons geval een huifkar). Bij alle waar we langsgeweest zijn waren we van harte welkom en konden de paarden in de wei.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 18:40

Camping de Witte Wieven in Nunspeet
Nette stallen, geen wei helaas (maar we hebben ze aan de hand laten grazen) en verder wel nette (maar enigszins verouderde) camping. Wel gezellig.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 15:34

de foto's van de "wilde" driejarige, die het rustigste paard van de groep was dus...staan ook bij ITP