Vakantie tips eind oktober

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Vakantie tips eind oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 08:53

Eigenlijk gaan we niet op huwelijksreis maar we hebben het er steeds vaker over. Waarschijnlijk houden we nog wel iets over na het verhuizen trouwen (tsja je komt natuurlijk bij een nieuw huis tig zaken tegen waar je niet aan had gedacht en die veel duurder uitvallen maar daar denk ik nu even niet aan).

Dus misschien gaan we toch op Last Minute vakantie. Maar waar is het nog fijn de laatste week van oktober? We zijn allebei dol op Italie maar als huwelijksreis willen we ook graag lekker weer (en dat zal eind oktober wel minder zijn in Italie). Wie heeft een tip (niet de allerduurste dingen want dat gaat sowieso niet lukken)?

Het duurt nog wel even maar ik vind het leuk om alvast wat te neuzen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 08:59

Griekenland (bijv. Kreta) heeft ook eind october meestal nog prima weer, een graadje of 23.
Turkije ook, en op de Canarische Eilanden kun je ook nog prima komen rond deze tijd.
Alvast veel plezier met de voorbereidingen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:05

Oscar schreef:
Griekenland (bijv. Kreta) heeft ook eind october meestal nog prima weer, een graadje of 23.
Turkije ook, en op de Canarische Eilanden kun je ook nog prima komen rond deze tijd.
Alvast veel plezier met de voorbereidingen !


Op Kreta is mijn vader 20 jaar geleden omgekomen dus dat vind ik niet zo'n fijn vakantie eilend.

Canarische eilanden Cool ! Dat lijkt me wel wat *droomt al weg*...

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:26

Tenerife

Of goedkoop naar Turkije, dat kost ook geen drol volgens mij in het naseizoen...

Edit: ik lees dat ik niet echt originele tips geef Bloos

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:06

Het hangt er een beetje vanaf wat voor vakantie je zoekt. Een deel (of misschien nu wel alles?) van de Canarische eilanden is echt heel erg commercieel/toeristisch. Als dat geen probleem is is het inderdaad een leuke bestemming ... veel strand en heerlijk weer!

Maar anders moet je eens een keer naar L-Tur op schiphol of in Amsterdam gaan dan kan je zelf eens kijken wat een beetje in jullie prijsklasse licht .. wie weet wat voor leuks ze hebben waar jullie niet aan gedacht hebben.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:07

Egypte heeft m'n zus voor zitten kijken, is ook erg goedkoop nu zei ze, maar daar zit je met de dreiging uit het Midden-Oosten... Niet zo heel verstandig dus...

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:12

Ik ben in oktober wel eens in Tunesie geweest.Het was heerlijk weer en het eten was ook heerlijk.En alles is er heel goedkoop.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:14

Wij gaan waarschijnlijk eind september weer islandhoppen in Griekenland, dat kan ik je absoluut aanraden. Het kost wel wat trouwens, maar dat vind ik het wel waard. We gaan met www.polyplan.nl

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:26


Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 15:16

Wij zijn vorig jaar naar Gozo geweest (hoort bij Malta) en daar schijnt het in oktober ook nog superlekker weer te zijn !
Heerlijk voor een tijdje uitrusten en genieten van de natuur en het weer.

Als je wil kan ik de 22ste wel vakantiefoto's meenemen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 15:22

Je foto's had ik al gezien en het zag er lekker uit daar!
Ik ben bang dat ik Tenerife toch niet helemaal "je van het" vindt. Het lijkt me behoorlijk massatoerisme.

We willen graag iets waar je ook wat cultuur kunt opsnuiven maar waar het ook lekker rustig is. Vakantieparken zijn ons tot nu toe niet goed bevallen. Geef ons maar een kleine maar moderne camping of klein bungalowparkje maar geen grote appartementen complexen. Alleen maar zonnen en langs het strand lopen kunnen we allebei niet. Al lijkt Hawai me wel super leuk, die mooie stranden, denk alleen niet dat onze portemonnee dat kan dragen..

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 15:26

Canarische eilanden is altijd prima weer (nou ja bijna altijd). Welk eiland je kiest hangt echt af van wat je leuk vindt.

Fuertaventura is heel rustig (weinig inwoners) en je gaat er vooral naar toe vanwege de waterpret. Prachtige golven, Wereldkampioenschappen surfen e.d.

Cran Canaria: het drukst bevolkte eiland. Vooral in het binnenland mooi. Maar toeristen komen nogal eens terecht op een strook kust (playa americanos o.i.d.) waar een complete stad aan vakantie-appartementen uit de grond is gestampt. Hoogbouw vaak ook. Wel druk, gezellig en veel vertier, veel disco's e.d.

Tenerife ben ik nog nooit geweest.

El Hiero, La Palma en La Gomera zijn wandeleilanden, prachtig dat wel. Maar je moet van wandelen houden.

Mijn favoriet is Lanzarote...Mooie stranden (zwart en wit zand), laagbouw, genoeg te doen aan eten, drinken en disco. En ook nog genoeg te zien op het eiland zelf. En vergeet vooral niet om het natuurreservaat met de vulkanen te bezoeken. Echt geweldig.

Een betaalbaar alternatief met ook goed weer in die periode is Malta. Eiland van de kruisridders, Oosterse invloeden, goed eten en drinken, prima strand.

In ieder geval heel veel plezier!

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:08

Katrien schreef:
Ik ben bang dat ik Tenerife toch niet helemaal "je van het" vindt. Het lijkt me behoorlijk massatoerisme.

Dat valt wel mee hoor, ik hou daar zelf ook niet van.
Het ligt er maar net aan waar je zit, midden in Playa de las Americas = massatoerisme en veel engelsen en ook in Los Christianos moet je niet zitten Boos! .
Ga je echter naar de rand, dus het nieuwe gedeelte, (FaƱabe, Costa Adeje en natuurlijk het El Duquestrand wat iets verder weg is) dan valt het reuze mee.
Onder en bijna naast El Duque zijn twee redelijk goedkope supermarkten welke echt behoorlijk schelen met al die kleintjes voor de toeristen...
Uit eten gaan is zeer betaalbaar als je even rondneust.
Aanrader is Bahamas (II) onder de markt in Torviscas of als je tussen de Nederlanders wil zitten, De Optimist, welke even voorbij Bahamas zit.
Autohuur is erg laag en er is ontzettend veel te zien op het eiland van het schitterend mooie Loropark t/m de vulkaan de Teide waar je bijna tot aan de top kunt komen en waarvan je een adembenemend uitzicht hebt.
Allerlei vormen van watersport is mogelijk zoals jetski's, parasailing achter een boot, dolfijnen en eventuele walvissen kijken met een boot en natuurlijk de onvermijdelijke banaan en waterfietsen.
Nog meer weten??

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 17:56

Het ligt er maar net aan wat je qua klimaat wilt. Wil je echt lekker warm of gewoon normaal (20-25 graden)?
Het enige wat echt warm is en niet te ver zijn dan de Canarisch eilanden. Anders krijg je al gauw Egypte etc. Turkije kan ook nog lekker zijn. Griekenland wat minder, maar wel super om culturele dingen te gaan doen. Daar heb je (vooral op de kleinere eilande) nog mooie kleine accomodaties met bv. 12 appartementen.
Hoelang wil je gaan? Een week of twee? Sommige eilanden heb je binnen een week wel gezien als je niet alleen op het strand wilt vertoeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:13

We willen een weekje gaan. En de temperatuur tussen de 20 en 25 graden. Super warm hoeft niet omdat we toch geen zonbaktypes zijn.
Ik heb net even op sites info over Malta gelezen. Dat moet toch wel een leuk eiland zijn volgens mij. Zitten er op de canarische eilanden niet veel bejaarden in het najaar?

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:22

Katrien schreef:
Zitten er op de canarische eilanden niet veel bejaarden in het najaar?

Heeee..... wij gaan altijd in mei en december en onze leeftijd is 38 en 46, is dat bejaard????? Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:27

Bolle"]
[quote="Katrien schreef:
Zitten er op de canarische eilanden niet veel bejaarden in het najaar?

Heeee..... wij gaan altijd in mei en december en onze leeftijd is 38 en 46, is dat bejaard????? Cool
[/quote]

Best wel ja Schijnheilig Ha ha nee hoor, maar je hoort nogal eens van bejaarden die gaan overwinteren in het zuiden. En aangezien we juist hier wegverhuizen van onze bejaarde buren (14 echtparen van 65+ in ons appartementen complex van 15 appartementen) heb ik geen zin om op huwelijksreis er tussen te zitten. Maar dat valt nogal mee dus?

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:37

Onze ervaring is dat buiten de vakanties redelijk veel mensen met heel klein grut en mensen zonder kinderen en ook ouderen naar Tenerife komen.
Echte bejaarden zie je natuurlijk ook wel maar je krijgt absoluut geen Benidorm in de winter effect hoor.
Voor overwinteraars is het echt te duur, dus die zie je niet.
Kortom het is een zeer gemeleerd gezelschap daar.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 19:18

By the way Katrien, Malta en Gozo zijn allebei niet zo duur en Gozo is niet echt toeristisch. Perfect voor een weekje er tussenuit. (en maar 3 uurtjes vliegen)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 20:59

Katrien schreef:
We willen een weekje gaan. En de temperatuur tussen de 20 en 25 graden. Super warm hoeft niet omdat we toch geen zonbaktypes zijn.
Ik heb net even op sites info over Malta gelezen. Dat moet toch wel een leuk eiland zijn volgens mij. Zitten er op de canarische eilanden niet veel bejaarden in het najaar?


Die bejaarden valt reuze mee hoor. Die komen vaak in December tot februari. Je ziet veel oudere jongeren en gezinnen met jonge kinderen rond die tijd.

Voor Malta geldt hetzelfde. Wel veel Engelsen trouwens. Logisch gezien de voertaal op Malta.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:20

Anya schreef:

Voor Malta geldt hetzelfde. Wel veel Engelsen trouwens. Logisch gezien de voertaal op Malta.


Komt omdat Malta & Gozo vroeger tot Engeland behoorden ... Lachen