gekke mensen!!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

gekke mensen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 12:52

kwam ik gisteren bij het weilandje waar mijn twee jaarlinghengstjes in staan...
dus ik sta daar mijn ukkies wat lekkers te geven en een beetje te borstelen...
komt er een kerel naar me toe met het volgende verhaal:

er woont daar een man in de buurt die het wel nodig vond om binnenkort de dierenbescherming te bellen want ze worden slecht verzorgd vind hij!!
MAFKEES!!!!
ik werk vroege diensten dus ik begin om 6 uur smorgens met werken, ga daar dus elke ochtend om half 5 naartoe...
controleer het water, ( dit zit in een bak verderop in het weiland in het hoge gras) wat verder weg staat omdat ze vlakbij een woonwijk staan, en er zijn altijd wel van die rotkinderen die er rotzooi in gaan gooien als zo'n bak bij het hek staat....

ik word zo moe van al die lui die het altijd denken beter te weten!!!!

wat moet ik hier nou mee?? Verward

!!de appies worden ondergewaardeerd!!


Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:06

Je moet je er niet teveel van aantrekken. Waarschijnlijk heeft die man niet zoveel verstand van paardjes Verward . Misschien kun je hem vertellen wat je hierboven hebt geschreven, dan ziet hij wel in dat je ze goed verzorgd...
Als hij de dierenbescherming zou waarschuwen, zien hun ook wel dat je beestjes niet verwaarloosd zijn.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:24

als jij weet dat je beestjes goed verzorgd worden. Niks van aantrekken dan.

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:26

Je kunt er ook anders naar kijken. Zo van; Hoi, er zijn ook dieenliefhebbers op de wereld. (Ook als is de angst in dit geval onterrecht).

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:39

Mijn vorige pony had regenexceem, en was dus regelmatig helemaal kaal. Ik heb de dierenbescherming wel tig keer op mijn dak gehad! Touristjes fietsten dan langs en vonden dat maar zielig, een kaal paard in de wei *zucht*. En ik die lui maar uitleggen dat het best kon, en dat ik op stal houden zieliger vond. Bovendien vermaakte Nirvada zich best...
Zeg nou zelf, een arabier van 3 kun je niet 24/7 op stal houden...

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:50

trek het je niet aan, als je ziet dat de db niets doet voor die pony die Sunshine verzorgt (Blacky), die voor de tigste keer zwaar hoefbevangen is, door de eigenaar gewoon op gras gelaten wordt, geen da bijkomt, geen smid (megalange hoeven), geen medicijnen, hoeven niet afgespoten, beestje kan niet drinken doordat hij niet kan lopen, en voor die merrie met zwangerschapsvergiftiging

dan zullen ze jou ook wel niets doen

maar als ik dan haarbal haar reactie lees...

wel erg, omgekeerde wereld dus

iemand die de db eens kan gaan vertellen dat ze fout bezig zijn????

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Tamara80
Berichten: 37
Geregistreerd: 13-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:51

Zolang jij maar weet dat je het goed doet! Dus laat die dierenbescherming maar komen! Die zullen dan ook zien dat jij je best doet! Toch?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:44

Die soort mensen hebben wij ook.
Word je echt ziek van,maar je kan er niks aan doen.
Zo maakte ik mee dat er hooi gevoerd was,en naar wat ik denk een van de paardjes gevangen om proberen te poesten,want ik vond een touw met een lus aan een paal,en nu hebben we weer het punt dat mensen het nodig vinden dat onze paarden alle weien tot hun beschikking moeten hebben,ook al vinden wij van niet.Die dingen blijf je houden maar zijn niet leuk.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:46

Laat hem de dierenbescherming maar bellen hoor. Denk je nu werkelijk dat die actie tegen jou gaan ondernemen? Dat doen ze niet, dat doen ze al niet als het WEL nodig mocht zijn, laat staan als het niet nodig is.

De hond is de betere mens

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 15:20

wij zijn ook regelematig lastiggevallen door een raar mens die zij dat ze van de dierenbescherming was en dat onze fjorden en shetlanders die in de winter buiten lopen naar binnen moesten. ook op de kinderboerderij waar ik vrijwilliger ben lmaakte ze moeilijkheden.
We hebben toen gewoon de dierenbescherming opgebeld en gevraagd of ze langs wilden komen. De inspectuur vroeg wat het probleem was en vertelde dat hij daarvoor niet kwam zijn eigen paarden stonden ook nog buiten en dat alles in orde was. De dame in kwestie bleek niet eens van de dierenbescherming te zijn en heeft zelf een schriftelijke waarschuwing gekregen van de echte dierenbescherming.

Mensen hebben geen verstand van paarden en als ik ze vraag waar ze zelf als ze paard zouden zijn liever zouden staan in een box van 3x4 zonder uitzicht of lekker in de wei (met schuilmogelijkheid) dan moeten ze toegeven dat buiten beter is.
We hebben twee hoefbevangen ponies die in een kleine paddock staan met een grot bord verboden te voeren en toch staan mensen hele broden over het hek te gooien want ze zijn zo zielig. Er heenlopen en rustig uitleggen dat een strikt dieet voor hun nu echt noodzakelijk is doet wonderen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 15:43

Niks mee doen, lekker laten banketstaaf. Knipoog
Als je je paarden goed verzorgt dan krijg je echt geen problemen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 29 bezoekers