Vriend zijn 1ste les,super stoer!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Vriend zijn 1ste les,super stoer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 23:59

Ik maak af en toe wat mee hoor met die vriend van me Tong uitsteken

In het begin klaagde hij steen en been dat het mijn hobby is en niet de zijne,dus moest ik hem er ook niet bij betrekken.Dat moest ik aanhoren toen wij bijna drie kwart jaar geleden op paardenjacht gingen.
De vraag of hij dit paardje leuk vond,ja dat weet ik niet,ik bemoei me er niet mee,het is jouw hobby.
Inmiddels is hij de allergrootste vriendjes met de 6 paardjes die er bij ons rondlopen.Altijd maar weer knuffelen en goed voor ze zorgen.Nee die komen niks te kort. Haha!

Nu was ik een tijdje terug bezig met een paardje zadelmak maken.De eerste keer dat ik daar mijn been overzwaaide,kon hij het niet laten om ook eens effe te proberen.Het paardje kende helemaal niks,maar toch durfde hij dat.

Nu zojuist heeft hij voor het eerst een echte les meegereden.Ja echt
Thuis heeft hij niet meer gedaan als effe uitgestapt met hulp en nu.......
ZO mooi gewoon.Hij kreeg dat als cadeau voor zijn verjaardag(in juli pas) van bonnige en diederik Lovers Hij was er niet echt op voorbereid en het ging dus van,hier paard,stap maar op!
Hij begon netjes in stap.Valt te doen allemaal he....
Nou ook effe een drafje proberen?en hup daar ging ie.
En of dat nog niet genoeg was zat hij even later in galop.
Ik dacht oke das wel weer genoeg maar nee,zo moest hij op een gegeven moment een het paardje op de lange zijde opzij zetten,en later moest hij vanuit de galop stops maken(ja het was een western les)Een rollback zat er ook nog bij(zo heet dat toch),achterwaarts,afwenden enz enz.
We hebben echt super staan genieten langs de kant(met zweet in mijn handjes).Hij deed zo mee in een les die niet eens echt beginners waren,en dat terwijl hij zelf nog nooit meer had gedaan dan effe uitstappen.Stoere vent hoor!
Nu moet ik oppassen dat ik niet nog een paardje moet bijkopen omdat hij ook serieus aan de slag wil.(zit er wel in denk ik)
Zojuist vroeg hij tussen neus en lippen door,hoeveel kost zo'n les nu eigenlijk,ben ik een natuur talent omdat iedereen het goed vond gaan,hoe vond jij mij?

Ik moet zeggen dat ik het echt heel goed vond,dat hij al zoveel dingen durfde te doen en ook nog eens uitvoerde alsof hij al weken rijd.
Ik ben er super trots op,en hijzelf loopt helemaal te stralen nu.
Bonnigje en Diederik,dank jullie wel voor jullie cadeau!


chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 08:08

holly schreef:
ben ik een natuur talent omdat iedereen het goed vond gaan,hoe vond jij mij?


Om dit stukje moest ik erg lache. Haha!. Leuk dat hij paardrijden en paarden steeds leuker vind worden.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:47

haaa
Was gaaf hè !! Haha!
Ik heb ook genoten, het was echt de moeite waard!
En echt super goed van hem. Ik het begin dat ik; dat wordt niks.
Hij kreeg hem niet eens op een circeltje gestuurd. Maar op een gegeven moment viel het muntje leek het wel!
Voor western heeft hij ook een hele goeie zit! Heel ontspannen en hij klemt niet met zijn benen, daarom heeft hij ook zo lang (!) kunnen galoperen. Als hij zat te knijpen had hij dat niet vol gehouden.
Hij heeft wel zeker een kwartier gegalopperd denk ik! En maar afwenden , gas geven en een stop maken, achterwaarts, rollback en weer verder in galop.
Niet te gelooooven
Keiiiiiiiiii knap! *LOL*
Lesje kost 12,50 euro.... das te doen hè, volgende week weer? Haha!
(spierpijn ??? kan bijna niet anders...)

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:02

Wat waanzinnig zeg! Wat leuk dat 'ie helemaal omgedraaid is!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:35

Gewoon een aangeboren natuurtalent! Haha!

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:46

Ik zei dus gistern tegen mijn vriend ik ga jou echt een leuk kado geven binnenkort hij antwoorde terug als het paardrijden is kan je het wel vergeten doe ik echt niet ..zucht.. waarom vind hij het toch ook niet leuk net als ik zal er minder strijd zijn en kan hij op mijn paard rijden misschien in de toekomst!!!!

Gaat hij volgende week weer of was dat eens en nooit meer??

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:55

gaaf hoor. Haha!
Laatst bijgewerkt door Leonie_M op 05-06-03 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 12:11

Of dit eenmalig was? NEE Haha!
Hij vond het echt heel gaaf!!!
Inderdaad had hij in de eerste paar minuten een beetje moeite met sturen enzo,maar toen leek hij later te denken van oh moet dat zo.
Na 5 minuten galop had ik langs de kant zoiets van oke nou is het wel genoeg,maar hij dacht er geloof ik anders over Verward .Hij bleef maar doorgaan en hij maakte het steeds spannender hihi.Hup effe aansporen,beetje harder nog en boom,boven op de rem.Dat vond hij het gaafste.Hij heeft er echt de hele weg naar huis en thuis ook nog over gepraat.Zag je dat sas,ik ging in galop en ik mocht ook stops maken,en dat zijwaarts was ook heel gaaf(ook al deed Hästa heel wat anders).
Waar ik dan weer om moest lachen,is dat hij zei:ik ga tegen Slide vertellen dat ik op zijn moeder heb gereden en dat dat heel gaaf was(Slide is een jong paardje van die manege die zolang bij ons staat om met soortgenootjes op te groeien)
Nou Bonnig,het was echt zeer geslaagt en het was zeker het zweet in mijn handjes waard.Watch out,want tib is vastbesloten om nog een paar keer vaker les te willen nemen!!!Hij heeft het er zelfs al over,dat als hij straks goed kan rijden we een mak paardje moeten kopen zodat we samen bosritjes kunnen gaan maken Haha! Wat een lol Tong uitsteken

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:32

haha
nou Sas, ik denk dat het wel op zijn plaats is om je te feliciteren met deze positieve ontwikkeling Schijnheilig Haha! Clown Pling

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:13

Haha! wat leuk! Ik heb mijn exvriendje die paarden vreselijk vond voor zijn verjaardag eens een buitenrit kado gegeven! Was erg grappig! Ik reed namelijk achter hem en zag hoe hij in draf van de ene naar de andere kant stuiterde (arm paard)! Hij vond het op zich wel ok, maar bleef erbij dat paarden mijn hobby zijn en de zijne niet zullen worden. maar hij had een fantastische dag gehad. Alleen zijn edele delen (ahum) vonden het geloof ik iets minder.. Haha! Inmiddels is het al een jaar uit (had niets met die rit te maken trouwens), maar het blijkt wel dat ze het toch stiekem leuker vinden dan ze beweren! Pling

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:18

Nou, dat geeft nog hoop voor mij. Wie weet krijg ik die van mij ook nog eens op een paard, want die zegt altijde hetzelfde: Ik gun het jou van harte, maar geef mij maar voetbal!!! Boos! Echt leuk dat de jouwe zo enthousiast is!! *LOL*

Mijn motto: Eerlijkheid duurt het langst zowel bij mensen als bij dieren
Op zoek naar een fotograaf in Zuid Holland? Ik doe dieren-, bruids-, portretfotografie enz...!
Vraag naar de mogelijkheden!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 14:44

en dan te bedenken dat hij voor dat hij mij leerde kennen niks met paarden had en altijd maar weer bezig was met auto's.En nu,nu vind hij het wel leuk,zolang ik maar geen dingen vraag van hem.
Ik vragen,nee hoor,ik vraag niks,ik zet hem gewoon daar neer met een paard.Zoek het maar uit.(wel met het idee dat hij het leuk vind hoor en dat het veilig is)
Daarnaast komt er ook nog bij dat hij astma heeft en allergies is voor paarden.Maar dat is gelukkig allemaal te doen.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 15:56

Gisteren zag hij het eerst ook niet zitten volgens mij!
maar ik was erg snel met regelen, paard klaar zetten en zeggen dat hij erop moest.....

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:05

ik ga het toch ook doen hoor een les kado geven als tie het niet door heeft want ik wil ook zo graag met hem over paarden praten en dat kan niet want hij vind er geen f**k aan echt heel jammer want Mango doet soms zulke rare dingen en ik wil altijd alles vertellen nu moet ik het maar hierop zetten hihihi

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:14

Wat leuk!!
Soms zijn die vrienden nog wel eens zo gek te krijgen...
Ik heb er ook zo eentje.. Jouw hobby, niet de mijne...
Maar nu onze hengst is goedgekeurd en we voor de hengst speciaal een mooi 3 jarig kwpn'ertje hebben gekocht begint meneer:
Iedreeen zegt dat dat een mannenpaard is.. Moet ik toch maar leren rijden niet? Rijdt jij hem in, versla ik jou daarna als we wedstrijden gaan rijden!!

OK hij heeft een beetje eigendunk... maar hij gaat nu wel leren paardrijden!! Dus voor de dames die ook wachten tot hun vriend toegeeft.. ik heb er 4 jaar op moeten wachten, maar hij doet het nu toch!!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:18

Mango: moet je het wel meteen goed regelen. Schijnheilig Schijnheilig

Er zijn maneges bij ons in de buurt en daar mag je de eerste les alleen maar wat poetsen, opzadelen en leren sturen.
Das niet leuk voor een kerel! Slapen Verward Slapen
Moet wel meteen een beetje het stoere mannen werk zijn zeg maar! }>
Dat'ie achteraf kan zeggen van; Stoer man, dat paardrijden! Cool Cool Cool

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:25

Wat gaaf! Ik wil na de vakantie mijn eerste 'echte' les nemen op de manage Lachen

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:27

Bonnigje schreef:
Mango: moet je het wel meteen goed regelen. Schijnheilig Schijnheilig

Er zijn maneges bij ons in de buurt en daar mag je de eerste les alleen maar wat poetsen, opzadelen en leren sturen.
Das niet leuk voor een kerel! Slapen Verward Slapen
Moet wel meteen een beetje het stoere mannen werk zijn zeg maar! }>
Dat'ie achteraf kan zeggen van; Stoer man, dat paardrijden! Cool Cool Cool


Nee joh hij gaat gewoon op mijn eigen paard in een privelles bij ons op de manege komt allemaal goed alleen is hij 1.93 en mijn paard 1.56 dus dat gaat waarschijnlijk neit goed komen maar ik "leen" wel een groot maatje voor hem hahahaaha

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 16:28

bonnigje,hij zei later ook dat hij wel even moest slikken toen hij zo ineens op dat paard moest stappen.Hij had zoiets van,ja maar Diederik zei dat het niet hoefde want er was geen plek.En ik hoor hem nog zeggen,heeft hij nog nooit gereden? Verward
Maar Tib heeft gelukkig lef genoeg,of om het anders te formuleren,die kijkt niet verder als zijn neus lang is en ziet dus ook niet in dat je er ook wel eens naast kunt komen te liggen.
Ik vond het wel mooi dat hij in het begin effe geholpen moest worden met het vasthouden van de teugels(geen idee hoe dat op zijn westerns heet)
Maar daarna.....Ik ben eigenlijk wel trots hoor! Haha!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 16:29

Ik denk dat ik stiekem maar eens ga kijken of ik een leuk paardje kan vinden ergens voor hem(en mij)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:31

Ohoooooh kijk maar uit, zo is die van mij ook begonnen....
Enkele weken later hadden we gezinsuitbreiding.... Leonardo.....

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:39

Wel een merrie hè!

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 16:49

nee een ruin,want veulentjes van een westernpaardje zit ik niet op te wachten eigenlijk,hihi.
Maar kijken is nog geen kopen he(gelukkig maar)

en Sonja:gezinsuitbreiding is helemaal niet erg hoor,daar was ik al mee bezig,hoe meer hoe liever.Als hij dan ook een paardje wil,is mij dat best.Als hij er maar plezier mee heeft! Haha! Wat maakt 1 paardje meer nu uit als ik er zelf weet ik het hoeveel wil.Ja toch?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 10:16

Sypheron:that's the spirit! Haha!

Arggg.Gisteren heb ik een verslagje getypt over tib zijn lesje!
Echt heel leuk al zeg ik het zelf.
Die had ik gemaild naar zijn vader en zijn moeder.
Zijn vader heeft het nog niet gelezen denk ik,want anders had hij meteen gereageerd.Zo'n lieve mensen zijn dat.Hij is samen met zijn vrouw en 3 kinderen al een aantal keertjes langs geweest.Echte intresse!Hij heeft zelfs gezorgt dat wij nu hele mooie houtsnippers in de bak hebben,6 vrachtwagentjes helemaal voor niks.En dat terwijl hun,of de kinderen helemaal niks met paarden hebben! *LOL*
Zijn moeder daarin tegen....
Ook zij hebben mijn mailtje gehad en ook meteen gelezen.Wat ik terug kreeg als reactie:Ik wist wel dat hij dat paarden gedoe leuk vond,dat zag ik toen ik een keer op de wei was.
Nou ja zeg,wat een reactie,ten eerste vind ik(en tib zelf) het geen GEDOE,en ten tweede toen ze met haar dochter bij ons was moest ze zowat met een verrekijker naar de paardjes kijken,zover weg bleef ze.
Ze liep straal langs bonnigje heen en Diederik vroeg nog,wie is dat?
Hun viel het ook al op.Geen boe of bah,nee ik blijf hier staan en jullie komen maar naar mij.Ja doeg,pas als ik klaar ben met waar ik mee bezig ben.Bleek ook nog eens dat ze niet eens voor de paardjes kwam.Nou lekker dan. Lips are sealed
Tib zijn zus,die nog erger allergies is als tib zelf,komt ook af en toe langs met haar vriend(of hij alleen).Effe een praatje maken en de paardjes bekijken.Is toch veel gezelliger?
Gewoon de reactie van zijn moeder op mijn verslagje,dat moest ik effe kwijt.Het mijn(intussen onze) hobby,laat ons dat dan leuk vinden en wees gewoon blij voor hem!Ja toch?Waarom moet dat dan meteen weer overkomen als,ja heel fijn voor je hoor,maar nu weer effe over andere dingen praten.Soms

Dick
Berichten: 89
Geregistreerd: 26-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:36

Grappig hoor! Een paar jaar geleden is et voor mij ook zo begonnen, met een les voor mijn verjaardag. Zoals Sonja al zei: een poosje later kwam Leonardo erbij en nu rijden we gezellie met z'n viertjes overal en nergens heen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tarzan, amand0, AnniekSolana, frensje, GrapeshotBot, M1994, MallyBelly, marte_kandia, meniekske, Muga, NikkiB1991, Nimby, Pastis, xRoossie95, zoedeloe en 111 bezoekers