De Bit en Pleasure

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

De Bit en Pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 20:31

Wat vonden jullie van dit artikel? Gezien de reacties op eerdere brieven en stukken uit de Bit had ik iets van jullie verwacht! Knipoog
Ik vond het een duidelijk stuk, heldere uitleg en foto's die de fouten goed lieten zien. Prettig ook dat deze meneer zijn neus de goede kant op heeft staan wat betreft de gangen van de paarden, tenminste dat is mijn mening.


DubbelFun

Berichten: 88480
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 20:40

Ik heb geen Bit, dus heb het niet gelezen.
Misschien dat iemand het kan scannen ofzo Verward

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 20:41

Ik heb ook geen Bit Verward

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 20:44

Ja het was zeker een duidelijk artikel nou maar hopen dat mensen zich niet op dat beeld blind gaan staren.
Ongeveer hetzelfde als wat ie zei over Boomernic en Wimpy.
Maar heel duidelijk zonder meer.

Groetjes Trin

If you have trouble keeping your emotion under control
Focus instead on controlling your thoughts
What you feel is created largely by what you allow
Yourself to think

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 08:52

ik heb me verbaasd over de uitspraak aangaande een meneer die zeer goede resultaten met een Haflinger bereikt had. Het geïnterviewde jurylid (de Bit heb ik hier op kantoor niet bij de hand...) vond deze man 'dom'. Hij had in een andere klasse namelijk veel meer geld kunnen verdienen als hij een quarter had gehad die hij met dezelfde kunde had getraind, was het commentaar van het jurylid.
Is de 'Haflinger-man' dom?? Ik denk het niet. Hij kiest voor een paard wat bij hem past (of: wat hij kan betalen...), traint dat en brengt het met plezier uit in de klasse waarin het thuishoort en behaalt zo goede resultaten. Super toch?? Dat je dan door een internationaal jurylid voor 'dom' wordt versleten vind ik persoonlijk meer zeggen over het jurylid dan over de 'Haflinger-man'.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 09:16

Dat vond ik inderdaad een opmerking die van mij niet in het artikel had gehoeven nee Verward
Maar verder leek het mij een fatsoenlijk jurylid, eindelijk weer eens een nuttig artikel in de Bit..

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 11:43

ik had het zelfde idee bij dat stukje.
ik heb een WWK nog minder dan een haflinger Huilen Knipoog
ik begrijp wel wat hij bedoeld , maar het is de keuze van de ruiter. en wie zijn wij om te oordelen of hij dom is om op een haflinger te rijden.
ik blijf ook gewoon door rijden op mijn spooky en billy en roel op chicky, gewone WWK'ers.
en er zullen ongetwijfeld ook genoeg quarters zijn ,waar het in de ogen van een ander, zonde van de tijd is om op te gaan zitten
maar je bent er op gevallen Lovers Haha!
en ja het is inderdaad moeilijker en kost meer tijd , maar ja .... ik heb ze en ik doe ze niet weg Lovers
wie weet komt ooit die quarter ERBIJ Haha!
ik heb alvast een paint, breedingstock *LOL* *LOL* *LOL* ook al weer zo' n goede keus.

verder vond ik het een heel leuk artikel.

Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 15:46

ik als western leek vond het een heel duidelijk en ook enigszins geruststellend artikel... dit kan mijn paardje namelijk ook leren en dit wil ik hem ook lere.. een goede mooie regelamtige grondverslindende pas! En ook de uitleg over het hoofd... heel duidelijk met foto's.

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Ferretangel

Berichten: 264
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:08

abby schreef:
ik heb me verbaasd over de uitspraak aangaande een meneer die zeer goede resultaten met een Haflinger bereikt had. Het geïnterviewde jurylid (de Bit heb ik hier op kantoor niet bij de hand...) vond deze man 'dom'. Hij had in een andere klasse namelijk veel meer geld kunnen verdienen als hij een quarter had gehad die hij met dezelfde kunde had getraind, was het commentaar van het jurylid.
Is de 'Haflinger-man' dom?? Ik denk het niet. Hij kiest voor een paard wat bij hem past (of: wat hij kan betalen...), traint dat en brengt het met plezier uit in de klasse waarin het thuishoort en behaalt zo goede resultaten. Super toch?? Dat je dan door een internationaal jurylid voor 'dom' wordt versleten vind ik persoonlijk meer zeggen over het jurylid dan over de 'Haflinger-man'.

Ja heb ik ook een stukje van gelezen en deze opmerking schoot me ook al even in het verkeerde keelgat.
Ik vind het geen goeie gedachtengang ...

Groetjes Angelique

Timbers
Berichten: 1398
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:17

Sugarmiss schreef:
Ik heb geen Bit, dus heb het niet gelezen.
Misschien dat iemand het kan scannen ofzo Verward


Ik zal van het weekeind kijken of het mij lukt om het te scannen (en belangrijker nog om het dan op deze site te krijgen..... Haha! ).
Het was inderdaad een leuk stukje, alleen dat van die haflinger begreep ik niet helemaal, als een paard goed is maakt het ras toch niet uit eigenlijk.
Wat ik ook wel grappig vond was dat stuk over die duitser die met een Bosal op top niveau springt, alleen de duitse bonds chaoch wil hem niet in zijn team omdat hij met een bosal rijdt. Dit is misschien wat off topic maar dat was ook wel een leuk stuk.

"Begin bij het begin", zei de koning plechtig, "en ga door tot je bij het einde komt. Stop dan" ~Lewis Carroll, Alice in Wonderland

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 20:53

Ik vind het juist extra kanp als je met een Haflinger, die toch altijd een beetje een vreemde eend in de bijt zal zijn in de westernsport, goede resultaten haalt. Dom is het in ieder geval niet. Wel een beetje van de man die dat zegt, blijkbaar zit hij zelf zo goed in de slappe was dat alles mogelijk is. En als je van je paard houd, doe je hem toch niet zo maar weg voor een andere?!

Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 07:41

Ik kan me wel voorstellen dat wat de man op een haf bereikt, nog meer resultaat levert op een Quater. Maar ik vind het typisch weer een `commerciele`gedachte. Blijkbaar doet die man het voor zijn lol en niet voor de carriere. Als ik de westernsport of dressuur in wil ga ik neit denken dat ik het hoogste niveau met mijn tink kan bereiken. Maar ik wil wel mijn tink het beste van zijn kunnen laten zien!

dat van die Bosal... sjappoo voor de koppigheid van de ruiter. HA! ( en geod artikel dat ze er wel even bij zeggen dat je niet zomaar met elk paard hup een bosal om en tralala...)

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

DubbelFun

Berichten: 88480
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 07:51

dapperdier schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat wat de man op een haf bereikt, nog meer resultaat levert op een Quater. ...)

Er van uitgaand dat een Quarter altijd meer 'in' zich heeft dan een Haf Verward
Lijkt me niet. Deze Haf heeft duidelijk kwaliteiten die die man er uit heeft weten te krijgen, of een Quarter dat heeft is nog maar de vraag en of hij het er dan nog uit krijgt is een 2e.
Hoe belangrijk de match ruiter/paard is wordt vaak vergeten. Het ene paard zal voor die ene ruiter duidelijk beter willen presteren dan voor een ander.
De ene mens ligt de een ook meer dan de ander.
En heus niet elke Quarter heeft het in zich om op niveau te presteren.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 07:56

sugarmiss is me net voor, maar dat wou ik dus ook zeggen.

bah van zulke dingen krijg ik echt geen hoogte.
Misselijk

En weer de BIT in de bocht met een western onderwerp Boos!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 08:09

Nou ik denk dat de meneer bedoelde dat als de ruiter zijn kunde in een 'goeie' quarter zou steken, dat hij veel meer had kunnen bereiken dan nu met die halflinger...
Dat men hier zo over valt begrijp ik niet hoor... Het is toch logisch dat verschillende mensen verschillende doelen hebben, en die meneer is vrij om te zeggen wat hij vind. Hij zegt toch niet dat dit voor iedereen geld..

Verder vond ik het een prima artikel over de 'trends' binnen de pleasure.. Hij geeft goed aan dat die hakketak gangen niet gewenst zijn...
Dus wat is het probleem nou helemaal? Wees blij dat de westernsport niet meer vergeleken wordt met rodeo zeg....

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 08:54

Cer schreef
Citaat:
Nou ik denk dat de meneer bedoelde dat als de ruiter zijn kunde in een 'goeie' quarter zou steken, dat hij veel meer had kunnen bereiken dan nu met die halflinger...


Helaas... hij zei (uit mijn hoofd citerend, zit wederom op kantoor zonder de Bit) dat deze man in een andere klasse veel meer geld had kunnen winnen met een Quarter die hij net zo goed had getraind, dan dat hij nu had gewonnen in de klasse waarin hij met zijn Haflinger uit was gekomen.

Ik ga er vanuit dat de Bit schrijft wat de man zegt en dat het dus niet de verantwoording van de Bit is wat deze man zegt.

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:08

abby schreef:
Helaas... hij zei (uit mijn hoofd citerend, zit wederom op kantoor zonder de Bit) dat deze man in een andere klasse veel meer geld had kunnen winnen met een Quarter die hij net zo goed had getraind, dan dat hij nu had gewonnen in de klasse waarin hij met zijn Haflinger uit was gekomen.



En waarom is dat nou 'helaas'.. ?? Die man denkt aan geld, hij zal met jureren en paarden wel zn brood verdienen, dus hij denkt op die manier.. is dat nou echt zo vreselijk?? Je mag toch met paarden je geld verdienen, en vanuit die optiek denken? Niet iedereen is hobbiëst..
Het wordt ernstiger als paarden mishandeld worden om er geld mee te verdienen, maar laten we wel wezen, dat wordt hier niet bedoeld.
Ik kan me voorstellen dat zo iemand dat zonde vind van de tijd die er in de Haf gestoken is... En het staat er helemaal buiten of de ruiter van de Haf het daar nu wel of niet mee eens is.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:25

Citaat:
dat zonde vind van de tijd die er in de Haf gestoken is


Ik snap niet wat er zonde aan is.
Die man heeft ontzettend veel ervaring opgedaan(en kennelijk ook veel plezier!!) op dit paard en had misschien wel nooit durfen dromen dat ie ooit zo ver zou komen.
Soms pakt een hobby beter uit dan verwacht.
En als dat jurylid hem zo goed vind en dat ie het zonde vind waarom bied die hem dan niet een QH aan om te rijden?

goede QH zijn tenslotte voor slachtprijzen te verkrijgen Lips are sealed

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:32

Cowgirl schreef:
Ik snap niet wat er zonde aan is.
Die man heeft ontzettend veel ervaring opgedaan(en kennelijk ook veel plezier!!) op dit paard en had misschien wel nooit durfen dromen dat ie ooit zo ver zou komen.
Soms pakt een hobby beter uit dan verwacht.
En als dat jurylid hem zo goed vind en dat ie het zonde vind waarom bied die hem dan niet een QH aan om te rijden?


Hahaha nou ja voortaan moet er maar gewoon weer staan dat western rijden een vorm van cowboytje spelen is, dan wordt er misschien niet zo moeilijk gedaan over de visie van 1 man. Die kerel vind dat zonde, NOU EN???? Dat is toch zijn goed recht? Hoe bedoel je van een mug een olifant maken..
Oh ja, hij moet dan maar een quarterhorse verschaffen... overdrijven we nou niet een beetje? Je moet de dingen wel een beetje in perspectief blijven zien zeg....

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:36

goed artikel;het gaat langzaam de goede kant op met bit en westernriding en ze hadden nog wat goed te maken na dat laatste belachelijke antwoord!
Misschien komt nu westernriding langzaamaan uit het "rariteitenkabinet" en word het als serieuze rijkunst gezien!


_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:47

Ik ben het helemaal eens wat Cer hierboven allemaal schrijft.
ik vond het geschrevene in bit juist een groot compliment voor die haflinger-man.(zo voelde dat voor mij dan)Maar goed dat komt misschien,omdat ik wel een "echte quarter en paint" heb en het waarschijnlijk niet zo gevoelig ligt bij mij. Haha! Haha! Haha! ........................Ik wacht nu op alle bagger die ik nu over me heen ga krijgen! Haha!
Nee,even serieus ,voorheen had ik een fjord,dus ik ben van "alle fronten".
Voor mij is iedereen die een mooie proef kan neerzetten bewonderingswaardig,ongeacht ras van het paard of disipline.

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 15:24

Ik vond het een leuk artikel, en ik moet wel zeggen dat ik het eigenlijk stiekum wel een beetje met die man eens ben. Een meisje waar ik vroeger veel mee omging was een zeer fanatieke dressuurruiter. Helaas had ze alleen een merens tot haar beschikking, waarmee ze bij de paarden moest starten. Toen ik haar voor het laatst zag reed ze M1. Een goed resultaat, maar als ze alle tijd, geld en moeite had gestoken in een goede WPN-er was ze waarschijnlijk veel verder gekomen. Het is niet altijd eerlijk om van een niet-sportpaard te verlangen dat hij hoog in de sport meedraait. Deze haflinger kan dat dus wel aan, maar idd, met een quarter had hij misschien nog beter gepresteerd, en nu kunnen jullie wel zeggen dat het niet om het geld gaat, maar ik zou errug blij zijn als ik ooit iets van m'n inschrijfgeld terug zou winnen! (niet erg waarschijnlijk....)

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:11

Heeft iemand deze haf al eens zien starten??????
dus is eigenlijk de hele discussie overbodig en nutteloos.
Deze haf laat dingen zien waardoor hij menige goede reining getrainde quarter achter zich laat.
prachtige stops*hele mooie spins*ronde cirkels*echte rollbacks en hele rustige leadchanches.

Waar het volgens mij eigenlijk om draait is het feit dat de jury bepaald of je plust of mint.op de betreffende wedstrijd eindigde deze haf als 5e in een groep van 30(in de non pro gejureerd door Jan) Als hij zelf zegt dat hij in weze deze ruiter dom vind zou je je natuurlijk kunnen afvragen of ook de jurering niet helemaal objectief is verlopen.

Weet je wat ook vreemd is!!!!!!!!!!!!!!!!!!! het stuk in het Bit ging over pleasure Cool

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 17:19

Blaze schreef:
Weet je wat ook vreemd is!!!!!!!!!!!!!!!!!!! het stuk in het Bit ging over pleasure Cool


*LOL* *LOL* *LOL* dan heeft die reining haf toch wel een hele grote indruk gemaakt Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers