Wat is onze motivatie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Wat is onze motivatie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 15:27

Waarom doen wij dit?
Graag in je eigen woorden even plaatsen, en wat moeten we ervoor doen om de dingen die we willen voor elkaar te krijgen!
Dus even je motivatie en hoe!
Liefst snel! Er komt namelijk een stuk in de krant! Uiteraard hebben Peter en Dorine toestemming gegeven!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 15:49

Mijn motivatie is dat er een geweldig iemand van dit forum het ergste bericht heeft gekregen dat er is, namelijk dat ze waarschijnlijk binnen afzienbare tijd overlijdt. Ze heeft zoveel betekend voor zoveel mensen (en doet dit nog steeds) dat ik heel sterk iets had: ik wil wat voor haar doen nu ze nog iets kan, ik wil haar laten voelen wat ze voor me betekend.
En van het een komt het ander heel veel mensen met veel goede ideeen en het zelfde gevoel als ik: wat kan ik nu voor haar doen om haar het leven fijn te maken, waarmee maken we haar blij?
Ik heb er verder nog niks voor hoeven doen, alleen achter mijn pc-tje zitten typen Lachen Maar het voelt wel heel erg als: samen gaan we ervoor en maken we een geweldige ag voor haar, en dat is heel erg warm -krijg weer traanoojes- Dorinepientje, we houden gewoon van je

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 15:59

Mijn motivatie is, dat ondanks dat vele van Bokt haar niet kennen, met haar mee leven, als of we een grote familie zijn...
Elk mens is belangrijk, Zeker dan ook Dorine!
Ik vind dus dat ik ook wel wat kan doen, net even een kaartje op de bus gedaan.
En echt geweldig dat zo veel mensen aan haar denken, zo veel mensen haar steunen. Ze heeft het verdiend!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 16:08

't zal mensen die niet bekend zijn met internet-forums misschien vreemd in de oren klinken, maar de leden van een forum bouwen onderling vaak hechte banden op, en het is absoluut mogenlijk om veel om iemand te geven zelfs al heb je diegene nog nooit in het echt gezien.

De leden van dit forum delen de paardenpassie, en daardoor zijn we allemaal lid van een soort 'familie' die in tijden van slecht nieuws heel hecht samen kan trekken. Doet niet elke familie dat? Deze is alleen wat verspreider en ook heel wat groter, maar daarom niet minder beschermend en warm...

Cheers,
Arwen Lune

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 16:28

internet lijkt een heel afstandelijk medium. Ook ik ken Dorine niet IRL. Maar dat neemt niet weg dat ze verschrikkelijk hard heeft gevochten en nog steeds vecht voor haar leven. En ondanks dat het ws binnenkort is afgelopen heb ik zelden iemand zo zien genieten. Elk goed moment grijpt ze met beide handen aan en dat maakt de moeilijke momenten wat dragelijker. Dus waarom niet met een forum waar ze zover plezier aan beleeft nog iets doen zodat er weer een mooi moment voor Dorine bijkomt.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 16:32

Pauline schreef:
Mijn motivatie is dat er een geweldig iemand van dit forum het ergste bericht heeft gekregen dat er is, namelijk dat ze waarschijnlijk binnen afzienbare tijd overlijdt. Ze heeft zoveel betekend voor zoveel mensen (en doet dit nog steeds) dat ik heel sterk iets had: ik wil wat voor haar doen nu ze nog iets kan, ik wil haar laten voelen wat ze voor me betekend.
En van het een komt het ander heel veel mensen met veel goede ideeen en het zelfde gevoel als ik: wat kan ik nu voor haar doen om haar het leven fijn te maken, waarmee maken we haar blij?
Ik heb er verder nog niks voor hoeven doen, alleen achter mijn pc-tje zitten typen Lachen Maar het voelt wel heel erg als: samen gaan we ervoor en maken we een geweldige ag voor haar, en dat is heel erg warm -krijg weer traanoojes- Dorinepientje, we houden gewoon van je


Hier sluit ik me helemaal bij aan!
Ook al ken ik har niet persoonlijk ze heeft een diepe indruk op mij gemaakt.
Al vanaf dat ik hier voor het eerst kwam (ergens in 2001) viel haar positiviteit en doorzettingsvermogen me op.
Elke keer als ik weer een naar bericht las voelde het echt alsof het iemand was die ik zeer goed kende.
Ik kan niet veel doen, maar ik ben erg blij dat ik juist op dit forum wat kan bijdragen al is het maar een paar euro ik ben blij dat ik mee kan werken aan dat gebaar.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 16:33

Ik ga mee met ArwenLune, en voeg er nog aan toe dat Dorine iedereens bewondering en liefde heeft opgewekt door de manier waarop zij telkens weer positief in het leven staat, ongeacht hoe groot de berg is die ze moet overwinnen, en dat ze niet alleen voor zichzelf zo optimistisch en zo'n vechter is, maar ook anderen steunt en helpt waar mogelijk, en hen weer moed en vertrouwen geeft, ondanks het feit dat ze het zelf ook moeilijk heeft af en toe.
Dorine inspireert...

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 16:42

Ik kan me alleen maar aansluiten bij het bovenstaande.
Dorine raakt door haar instelling en openheid mensen recht in hun hart en brengt ze dichter bij elkaar. Zolang het nog kan en mag, kan je niet anders dan er voor haar en Peter te zijn, op welke manier dan ook.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 16:47

Dorine is altijd bijzonder positief geweest, op bokt dan. Achter de schermen heeft ze ook wel eens boos gekeken neem ik aan (weet ik wel zeker). Maar zelfs als ze dat hier op bokt deed, dan nog zag iedereen alleen haar positieve kant. Die valt gewoon het meeste op. Lachen

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 17:01

ArwenLune schreef:
't zal mensen die niet bekend zijn met internet-forums misschien vreemd in de oren klinken, maar de leden van een forum bouwen onderling vaak hechte banden op, en het is absoluut mogenlijk om veel om iemand te geven zelfs al heb je diegene nog nooit in het echt gezien.

De leden van dit forum delen de paardenpassie, en daardoor zijn we allemaal lid van een soort 'familie' die in tijden van slecht nieuws heel hecht samen kan trekken. Doet niet elke familie dat? Deze is alleen wat verspreider en ook heel wat groter, maar daarom niet minder beschermend en warm...

Cheers,
Arwen Lune


hier ben ik het helemaal mee eens.
je hoort van bijna iedereen goed en slecht nieuws, waardoor je echt met elkaar meeleeft.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 17:04

Ik vind dat er niets mooiers is dan liefde in welke vorm dan ook. Ik heb Dorine online leren kennen als een warme zeer diepgaande vrouw. Iemand waarvan ik het leuk vind haar te kennen. Het familiegevoel is hier erg groot en dus is het ook vanzelfsprekend dat we hier zo voor elkaar ons inzetten.

We hebben heel veel nodig om Dorine de meest fantastische tijd te bieden. In allerlei vormen. Er even uit, geld, liefde, vriendschap. Zoveel.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 17:28

Zoals hierboven al staat: een forum brengt kennelijk toch iets meer naar boven dan alleen maar "kletsen achter je PC". Vooral als iemand al langer komt, weet je er meer vanaf en kun je meeleven. Als je lid bent van een "gewone" club, kan hetzelfde gebeuren. Maar als het moeilijk wordt, kun je je bij een forum in principe makkelijk terugtrekken en niks meer van je laten horen. Geen haan die ernaar kraait. Maar op bokt gebeurt dat gewoon niet! Door de meetings, die voortkomen uit het delen van een hobby/levensstijl, kennen veel mensen elkaar persoonlijk. Dat vind ik wel heel bijzonder. Als iemand in de problemen zit, is er altijd wel iemand die spontaan hulp aanbiedt. In de vorm van een luisterend oor, goeie adviezen en zelfs mee-eten en tijdelijke opvang voor mens en dier. Bij een gewone groep kan dit veel langer duren, dan willen mensen elkaar eerst beter kennen op de een of andere manier, voordat er hulp wordt geboden. Hier zegt iemand al snel: "kom maar hier, eet mee, blijf slapen, breng je paard maar een tijdje..." tegen in principe wildvreemden. Niet te geloven. En de akties die zo snel voor Dorine op touw zijn gezet... da's helemaal apart. Iedereen baalt van Dorine's slechte nieuws en wil iets doen. Waar gebeurt dat nog zo spontaan?

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 18:17

Ik ga met Pauline mee.

Dorine is gewoon een geweldig mooi mens. Een en al een hart vol liefde.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 18:52

Mijn motivatie is dat ik Dorine een schat van een mens vind. En dat ik het verschrikkelijk oneerlijk vind, dat zij zoiets moet doormaken. Ik zou niets liever doen dan een stukje van de pijn van haar overnemen, zodat het draaglijker wordt.
Bovendien is een half jaar geleden mijn peettante aan dezelfde ziekte overleden (ongeveer hetzelfde ziektepatroon ook), ik 'weet' (denk te weten) hoe erg het is... En daarom wil ik graag zorgen dat Dorine nog een hele fijne tijd heeft!

En over het medium internet: echt wel dat je daar een superhechte vriendschap kunt ontwikkelen met mensen. Ook al heb je ze misschien nog nooit gezien. Echt een superuitvinding!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 18:52

Je kent elkaar lang niet allemaal in het echt, maar je krijgt wel een idee over wat iemand voor persoon is. En door alle berichten raak je betrokken bij wat iemand meemaakt, in dit geval iets verschrikkelijks. Als het dan een kleine moeite is om samen iets moois voor zo iemand te doen! Dan wil iedereen meewerken blijkt wel...

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 19:33

Er wordt veel geklaagd dat de maatschappij verslechterd, en dat mensen elkaar niet meer te hulp schieten, mensen vervreemden van elkaar en worden egoistisch.

Ik zie hier toch een heel ander beeld geschept worden en dat moet juist gekoesterd worden, je inzetten voor je medemens is heel leerzaam ook voor een ander.

Machie

Berichten: 16003
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 19:37

ik ga met pauline mee, die heeft het super verwoordt!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:24

Dorine is een voorbeeld voor velen van ons! Veel Nederlanders kunnen alleen nog maar klagen over hoe slecht ze het hebben, zijn niet meer blij met iets kleins. Maar Dorine vecht door. Ze zet haar tanden in het leven en knokt voor al het moois in haar leven. Ze heeft voor iedereen een lief woord over, ze gaat problemen van anderen niet aan de kant, ze probeert te helpen waar ze kan. Ze is een vrouw die duidelijk laat zien dat ze toch ook wel bang is voor de onzekerheid. En dan niet voor haarzelf, maar voor haar man en paard van wie ze zoveel houdt!

Zo'n vrouw is groots, en voor zo'n vrouw moet je iets groots organiseren zodat ze nog eens goed kan genieten en haar duidelijk wordt gemaakt hoe bijzonder ze is!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:45

motivatie:dorine is een bijzonder persoon,ik heb haar al een tijd mee mogen maken en ze heeft zo'n wonderbaarlijk positieve kijk op de wereld,waar ze mij altijd mee weet te ontroeren.
toen ze 2 jaar terug ziek was heb ik ook een speciale dag voor haar georganiseerd,dat ze western mocht rijden.
en nu doe ik met liefde wéér mee.
motivatie is voor mij dus:belangeloos iets terug doen voor iemand met een puur hart,die zoveel voor anderen belangeloos doet en heeft gedaan

en wat ik ervoor moet doen?het voelt aan als weinig voor mij,maar in materieel oogpunt is het puur een kwestie van wat geld van mijn spaarrekening afhalen Lachen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:46

Ik vind Dorine een machtig mooi mens, en ik vind het zo vreselijk oneerlijk dat zij dit allemaal moet doormaken, ik denk dat Dorine voor vele mensen een goed voorbeeld zou zijn.
Dorientje, we houden van je!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:56

Mijn motivatie is dat ik gewoon erg veel respect voor de manier waarop Dorine em Peter hier mee omgaan.
Ik ben ook heel blij dat ik via zo´n onpersoonlijk medium als internet toch zo´n bijzonder iemand als Dorine heb mogen leren kennen.
Het doet me ontzettend veel verdriet dat de rit die we samen gedacht hadden te maken als ze klaar was met de chemo en beter was nooit zullen kunnen gaan maken Verdrietig
Ik had haar zo graag de mooie plekjes bij ons op de Veluwe laten zien vanaf Cerise maar ga de rit straks zeker een keer aangespannen met Peter maken en weet dan dat ze toch bij ons is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 08:49

Omdat Dorine zo'n heerlijk mens is. Eerlijk en oprecht, optimistisch, en spiritueel niet kapot te krijgen. Lichamelijk echter helaas wel, maar ook daar geeft ze zich echt niet zonder slag of stoot over.
Dorine is een vechtersbaas. Maar dan niet richting anderen, maar richting de ziekte die haar sloopt.
En ondanks alles blijft ze attent naar anderen, liefdevol voor alles en iedereen om haar heen.

Tja, voor zo iemand GA je toch?
Daar hoef je iemand helemaal niet voor gezien te hebben. Contact via een forum kan genoeg zijn om diepe bewondering voor iemand te krijgen. Dat blijkt wel.....

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:25

Eigenlijk is alles al gezegd. Ik heb gewoon zo'n bewondering voor Dorine gekregen, en voor zo iemand wil je gewoon wat doen als het slecht met haar gaat.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:21

Dorine is zó dapper! De moed die zij heeft zou iedereen wel willen hebben.

En wat ik nog even wil toevoegen aan het voorgaande is dat Dorine ook altijd zo open is geweest zodat wij alles ook zo bewust mee hebben kunnen maken als het geval is.
In haar gedichten kan ze gewoon geweldig verwoorden wat ze bedoelt.

[edit: typo...]

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:35

Dorine gaat op een hele open manier met haar ziekte om. Alle verdrietige momenten deelt ze met ons, maar vooral ook van de vrolijke dingen maakt zij ons deelgenoot.
Door haar positieve instelling, heeft zij meniggeen weer uit een (flinke) dip kunnen halen! Nu heeft Dorine hulp nodig, in die zin van positieve mensen om haar heen. Ik ben erg blij dat we op zo´n manier een beetje kunnen bijdragen om Dorine in deze hele moeilijke tijd tóch daadwerkelijk te kunnen steunen.