Wie dressuurt met paard met hk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Wie dressuurt met paard met hk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 09:20

Hallo,

Bij mijn pony van 5 is hk fase 2 naar 3 geconstateerd, hij liep hier niet kreupel op (lichtelijk rad) maar is ook hoefbevangen op moment dus 2 problemen waarschijnlijk liep hij daarom ook rad. Nu ben ik nieuwsgierig of jullie met jullie paarden die ook hk hebben nog steeds dressuren in wedstrijdverband. Op het moment twijfel ik of ik een goed tehuis voor hem moet zoeken aangezien ik wel verder in de dressuur wil komen.

Bedankt voor jullie reacties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:29

Die fase zegt niks
Al heeft je paard fase 4, zolang hij niet kreupel loopt is er niets aan de hand.
En je weet nooit van te voren of je paard ooit gaat kreupelen of niet.
Dus lekker gaan rijden en wedstrijden rijden.

Zowieso kan goed trainen geen kwaad.
Een paard kan wat dat betreft met hko beter Z lopen en dus (hopelijk Lachen ) goed op de achterhand gereden worden, dan niet goed getraind B en op de voorhand lopen.
Hoe meer gewicht op de achterhand, hoe minder hij voor last heeft.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:45

Ik ken er eentje welke met 4 tjes binnenkort de overstap naar de GP gaat maken.
Alleen de wissels om de pas moeten nog iets bijgeschaafd worden, piaffe en passage zijn allemaal al wel bevestigd.

Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 11:38

Bedankt tot dusver voor jullie reacties, zie het weer wat possitiever in ik wil mijn paardje namelijk niet wegdoen ik was pas begonnen in de B e1ste wedstrijd meteen al 2 winst... totdat hij rad ging lopen. (Bleek bevangen te zijn en werd geconstateerd dat hij fase 2 overgang 2 katrol te hebben) vandaar dat ik graag jullie reacties wilde weten.

Bedankt

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 15:28

rad lopen betekend dat ie goed loopt hoor!! dus lichtelijk rad bestaat niet, je loopt rad (goed dus ) of je loopt het niet (onregelmatig/ kreupel)
het paard van een vriendin van mij heeft fase 4 en is Z2 en loopt nooit kreupel!!!

Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 15:51

Wat ik volgens de da begrepen heb betekend rad niet regelmatig, maar ik kan het mis hebben hoor..... Ik heb wel weer heel veel geloof in mijn paardje door jullie reacties, bedankt allemaal

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:49

Een paard wat rad is, is helemaal zuiver.
Niet rad is dan vanzelfsprekend onregelmatig of zelfs kreupel, ook wel katskreupel

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 17:11

Mijn paard heeft HKO (2 jaar geleden waren het ongeveer 3-tjes) en loopt Z1 dressuur, daarbij heeft ze helaas ook nog ocd in haar spronggewrichten. Maar zolang ze goed loopt heb ik zoiets van: beter in beweging houden en blijven trainen.

Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 20:27

Wat doen is jullie dagelijkse training zodat de paarden goed blijven, ik weet dat die van mij heel veel beweging nodig heeft ook vanwege die bevangenheid (waarschijnlijk komt zijn bevangheid nu van stress en te lang stil gestaan hebben, heeft namelijk vorig jaar box rust gehad van 2 maanden i.v.m. peesblessure.) Ik wil hem straks als hij beter is sóchtends losgooien (half uur) en savonds zijn beweging geven. tevens is hij pas b klaar dus moet gaan proberen om hem meer op zijn achterhand te krijgen (is arabier dus loopt op voorhand) is longeren met een pessoa teugels iets. Tevens ben ik benieuwd of jullie uberhaupt longeren.