bijrijders allebei geweest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

bijrijders allebei geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 20:16

Hier een beknopt verslag.

De oudste is als 1e geweest. Leuke spontane meid. Rijdt normaal (niet slecht, maar ook geen Z) heeft als nadeel dat ze haar hand vast zet, maar toch liep Jamaica lekker bij haar. Toen Jamaica even niet op haar been reageerde schopte ze ff flink haar benen erin, terwijl ik zelf zoiets heb van, eerst tik met zweep achter je kuit, schoppen kan altijd nog.

De jongste is gister geweest. Ze was in het begin een beetje terughoudend, maar toen we aan het poetsen waren begon ze uitgebreid te vertellen over de manege waar ze reed en over Nesco (paard van vriendin van haar moeder) Toen ze erop ging probeerde jamaica haar behoorlijk uit, maar toen ze hier wat begleiding in kreeg (van het baasje van nesco Haha!) ging het al snel goed.

de oudste kreeg jamaica niet in galop, maar reed haar netjes nageeflijk en rond.
De jongste kreeg jamaica wel in galop, maar reed haar niet nageeflijk.

De jongste spreekt me heel erg aan, en ik heb eigenlijk mijn keuze al gemaakt. Haar ouders brengen haar dan 2x in de week op de manege, dus dat is geen probleem.
Toch wil ik jullie mening nog even weten, voor het geval ik iets over het hoofd zie ofzo

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:20

Als die oudste haar hand vastzet, krijgt ze Jammie misschien wel naar beneden, maar om nou te zeggen dat het goed voor de pony is....
Ik zou de jongste doen denk ik, liefst met de aanmerking of ze les wil nemen op jamaica.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 20:23

Billy schreef:
liefst met de aanmerking of ze les wil nemen op jamaica.


Dat was zowiezo de bedoeling Haha!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:01

Gewoon degene nemen waar jij je goed bij voelt en die naar jouw mening goed met je paardje omgaat. Maar je weet in principe al welke dat is... Veel plezier met je bijrijdster!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:08

Ik denk dat je beter die jongste kan nemen. Want je zegt het zelf al dat je haar liever hebt.

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:32

Je hebt je keus zo te lezen al gemaakt, de jongste dus Pling Fijn dat haar ouders erachter staan en haar helpen met brengen en halen etc...
Met les enzo moet dat wel goedkomen Lachen

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:33

Idd, als jij een goed gevoel over de jongste hebt zou ik voor haar kiezen. Zal voor je hopen dat je nu een fijne langdurige ( Haha! ) bijrijdster hebt!!! We horen nog wel hoe het allemaal gaat hè..?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:39

Moeilijk te zeggen zo,
persoonlijk houdt ik van consequent aanpakken, ik rijd zelf zowiezo niet met zweep, als ze niet of onvoldoende reageren krijgen ze ook een harde por. Wat dat betreft spreek de oudste mij veruit het meeste aan.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:40

Het enige nadeel van die jongste vind ik dat ze afhankelijk is van haar ouders. Ik neem aan dat je met haar ouders ook af gaat spreken dat ze ook daadwerkelijk op die dagen moet komen.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:00

ja hoe die oudste het deed, geen reactie een schop, ben ik eigenlijk ook voor
pas als ie op de schop niet reageert krijgt ie de zweep
in de M mag de zweep niet meer, en het paard moet voor het been, en niet voor de zweep zijn

maar nu on topic, volgens mij heb jij je keus al gemaakt
en jij moet er mee omgaan
wij niet
dus t is echt jou keus

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 07:36

Als jij een prettig gevoel hebt bij het jongste meisje, dan moet je echt voor haar gaan. Jij moet met deze mensen samenwerken, dus je moet die persoon nemen in wie je het meeste vertrouwen hebt.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 08:35

Als jij je goed voelt bij de jongste, dan heb je een goede keuze gemaakt. Wel duidelijke afspraken maken, zeker ook over het lessen (frequentie, bij wie en wie betaalt het).
Veel plezier met elkaar gewenst!

carin
Berichten: 312
Geregistreerd: 08-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:13

De oudste...hahaha.....maar jij weet het al, dus.......
Jij kent jouw paard het best en ook hoe je wilt dat erop gereden wordt, dus lekker doen wat je zelf het best lijkt !!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:31

Ik ga denk ik ook voor de oudste. Ze is niet afhankelijk vam iemand en als het toch ook de bedoeling is dat ze er mee gaat lessen zal dat van die vaste hand enzo denk ik ook wel overgaan.
Verder ben ik het er mee eens dat een paard voor het been moet zijn en dus als ie even niet reageerd beter een por kan hebben dan een tikje met de zweep.

Maar goed het blijft jou keuze en jij moet het er mee doen. Als jij je beter voelt bij die jongere persoon moet je dat doen.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:06

Ik weet uit ervaring dat voor de oudste kiezen niet altijd de beste keus is, resulteerde bijna in een paard wat weigerde om ooit nog te gaan werken. Ik ben toen tohc nog teruggekomen op dat andere meisje (wat dus 8 jaar jonger was)...maar die is echt super (was eigenlijk ook mijn 1e keus)! je moet gewoon kiezen voor diegene waar jij graag mee verder wil..die jij denkt dat je nog kan vormen naar je paard en waar je zelf dus 100% achter staat. Doe je dat niet, krijg je of wrijving of problemen met het paard! Kies dus altijd voor je eerste keus!