Musicals

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Musicals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 19:52

Wie weet een musical die ook op video of dvd verschenen is? Mijn vriendin zoekt namelijk zo’n musical omdat ze die moet kijken voor school op video of dvd.

En zou je er misschien een korte samenvatting bij toevoegen. Als je het nog weet?

Alvast bedankt, ook namens mijn vriendin.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:02

cats, Joseph and his amazing technicolor dreamcoat, grease, westside story, annie, Sound of music, evita zijn er even een paar die me zo te binnen schieten

Op westside story na heb ik ze allemaal gezien, en op westside story en annie na heb ik ze ook allemaal

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:18

Als je de musicals bedoelt die op dit moment in theaters spelen zoals Aida, Sound of Music, Saturday Night Fever enz enz, die zijn niet op film of dvd te koop (helaas). Bedoel je van die "film" musicals dan ga ik met stef mee.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:21

Nathalie1981 schreef:
Als je de musicals bedoelt die op dit moment in , Sound of Music


Sound of music is er dus WEL op DVD, alleen niet de huidige musical versie met maaike widdershoven en co....

Maar de "film" met Julie Andrews uit de jaren 60 (maar dit blijft een gouwe ouwe)

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 20:25

Meer musicals die gwoon als miusical op de film staat.Snappie het nog.
Zeg maar je zit in een theather, en dan film je het.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:30

Dus stel je gaat naar Aida in het theater en het wordt opgenomen???

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:30

stef"]
[quote="Nathalie1981 schreef:
Als je de musicals bedoelt die op dit moment in , Sound of Music


Sound of music is er dus WEL op DVD, alleen niet de huidige musical versie met maaike widdershoven en co....

Maar de "film" met Julie Andrews uit de jaren 60 (maar dit blijft een gouwe ouwe)
[/quote]

Dat snap ik maar volgens mij bedoelt ze dus musicals die in een theater zijn op genomen niet op een set laat maar zeggen.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:32

Ik heb thuis alleen m'n eigen musical uit groep 8 op video, heette 'Mirakel' en het acteerwerk was echt schitterend [vooral van bodyguard Ynze Vork]

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:34

Ynzo schreef:
Ik heb thuis alleen m'n eigen musical uit groep 8 op video, heette 'Mirakel' en het acteerwerk was echt schitterend [vooral van bodyguard Ynze Vork]


Die wil ik zien *LOL*

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:17

Cats, die is trouwens zonder publiek toen opgenomen. Echt apart voor de video opname gespeeld. Ik denk dat het ook niet tegelijkertijd kan. Lijkt me erg irritant als mensen er met camera's doorheen gaan lopen enzo.

Enne mijn groep 8 musical heette Windkracht 8. Was ook een erg hoogstaande musical. Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:29

Kinta schreef:
Cats, die is trouwens zonder publiek toen opgenomen. Echt apart voor de video opname gespeeld. Ik denk dat het ook niet tegelijkertijd kan. Lijkt me erg irritant als mensen er met camera's doorheen gaan lopen enzo.



Klopt, op de dvd is de ene kant de musical, en de andere kant the making of...

JCS zelfde verhaal

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:45

Ynzo schreef:
Ik heb thuis alleen m'n eigen musical uit groep 8 op video, heette 'Mirakel' en het acteerwerk was echt schitterend [vooral van bodyguard Ynze Vork]


Even helemaal offtopic: is dat die musical waarin een aantal kinderen zgn onmogelijke opgaves moeten oplossen om te bewijzen dat ze wonderkinderen zijn?
Waar ze naar de maan gaan, en het gat in de ozonlaag moeten meten enz....
Zo ja dan is dat dezelfde musical als die ik in groep 8 (toen nog zesde klas) heb gespeeld.

Ik deed de opening. Als ik een beetje diep nadenk herinner ik me mijn tekst nog wel!

Weer ontopic: ik heb idd cats gezien zonder publiek opgenomen.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:49

Haha, dat is inderdaad 'Mirakel' ja Vork

Haha, lol, dat mensen deze kennen joh Haha!

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:50

Oliver is op film, ook hebben wij de musical Pinokkio van studio 100 op film (heb in oliver annie en pinokkio gespeelt dus als ze nog iets wil weten of foto's moet hebben, dan moet ze maar mailen Lachen )

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:48

Ynzo schreef:
Haha, dat is inderdaad 'Mirakel' ja Vork

Haha, lol, dat mensen deze kennen joh Haha!
Tja blijkbaar hebben een hoop schoolkinderen deze zelfde musical moeten doen!
Is al wel een poosje geleden maar nu ik erover nadacht weet ik mijn tekst nog steeds!
Zal het hier niet gaan neerzetten een beetje offtopic maar leuk dat jullie dezelfde musical hadden zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 01:38

Saturday Night Fever is ook op DVD verschenen, tenminste, hij ligt hier in de kast, dus ik weet het wel zeker Haha!.

Van Cats weet ik het verhaal nog wel en de originele teksten zijn vast nog wel op inet te vinden, ik bedoel dan de gedichten waar Cats op gebaseerd is, van uhm.... TS Eliott?

Hier dus: http://coral.lili.uni-bielefeld.de/Clas ... umlex.html