magnesium voeren bij heet paard??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

magnesium voeren bij heet paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 10:18

Aangezien ons paard nogal erg "heet" wordt op vreemd terein, zijn we op zoek naar iets wat hierin kan helpen. Nu hoorde ik terloops van mijn instructeur dat magnesium wel eens kan helpen.

Wie heeft hier meer ervaring in? Wat is de werking van magnesium, hoe voer je dit en waar kan je dit krijgen??

Graag jullie tips!

(ps: op eigen terein hebben we hier minder last van, het gaat dus puur om het werk op een vreemd terein, zoals bijvoorbeeld op een wedstrijd).

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 11:02

het kan helpen, alleen moet dat dan wel in combinatie gegeven worden met een andere geneeskrachtige stof, ik dacht iets van fosfor ofzo maar dat kan ik mis hebben.bij mensen die gauw overspannen raken word het ook gebruikt en helpt het vaak, ik heb ooit een paard meegemaakt die het kreeg, maar daarbij hielp het niet zo, die bleef in het parcours loeiheet.ik denk dat bij mensen psychisch de medicijnen beter aanslaan, ze denken dat de medicijnen helpen en zodoende slaan ze beter aan, een paard denkt er niet bij na.....
ik dnek dat je gewoon wat vaker op vreemde terreinen moet rijden , ga naar oefen concoursen en als je niet durft te springen dan kun je iig rijden tussen de andere paarden op het losrijterrein..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:47

Het is wel een bestanddeel wat je vaak in 'rustegevende' supplementen tegenkomt.
Ik heb zelf de ervaring dat het niet werkt in situaties die jij omschrijft...
Die spanning blijft dan toch wel, het kan evt. helpen wanneer je een paard hebt die gewoon altijd (te) heet is, ook nog na 3 uur.
Over het algemeen kan je toch het beste trainen om het voor je te gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:56

Ben het met Sjuim eens, je zult met die heetheid moeten leren leven, en het omdraaien naar positieve energie. Je zult merken dat als je haar rijtechnisch beter voorelkaar krijgt, dat je het in de hand kunt houden. En verder neem haar heel veel mee, overal naar toe! Dan worden ze vanzelf makkelijker ermee!

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:29

Een paard dat een tekort heeft aan magnesium zal inderdaad heel schrikachtig en onrustig zijn, maar dan wel in alle situaties. Als jouw paard dat alleen heeft op onbekend terrein zal ze geen tekort hebben aan magnesium en zal bijvoeren hiervan ook niet helpen. Wel zijn er andere voedingssuplementen speciaal voor hete paarden. Dit geef je meen ik vanaf een dag of twee van te voren door het voer. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar weet dat er sommige mensen er wel tevreden over zijn al werkt het lang niet bij ieder paard. Veel ervaring laten opdoen en zelf rustig blijven is naar mijn mening nog de beste remedie.

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 14:34

ja, dat was ook ons plan, haar veel meenemen, ook naar concours en dan gewoon lekker gaan rijden op het voorterrein. Verder probeer ik haar veel mee te nemen naar les bij mijn instructeur, in plaats van dat zij naar mij toe komt.

Ik denk ook dat het bij haar een kwestie is van gewenning en nog verder doortrainen, zodat we haar beter in de hand krijgen.

Bedankt voor jullie info!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:36

hete vrouwen, hete paarden. is maar 1 manier eigenlijk. onder de duim houden! Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:49

SuperPepeijn schreef:
hete vrouwen, hete paarden. is maar 1 manier eigenlijk. onder de duim houden! Haha!


Ik dacht dat je zei dat dat alleen bij mannen nodig was.. }>

(sorry ik ga offtopic)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 23:32

ja hoor, pepijntje in de bocht! En waar precies hou je die hete vrouwen dan in de hand, leg dat eens uit? Lips are sealed

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:56

Ik zou ook gaan voor het vaker trainen op vreemd terrein ipv poedertjes etc. Je weet nooit precies wat er in zit ook al staat het er op. Alleen geregistreerde middelen daar moet het opstaan. De andere middelen bevatten regelmatig onvolledige bijsluiters. Let dus op als je op concours gaat je niet een verboden middel toedient aan jouw paard. Een goede DA haalt het er namelijk zo uit! En dan ben je nogal de banketstaaf...