Wedstrijden en buitenritten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Wedstrijden en buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 23:19

Ik rij sinds begin dit jaar wedstrijden met Pjelk. Weliswaar niet heel intensief, vorlopig alleen de wedstrijden in de manege waar ik ook les rij. Maar tochmoet je daar ook voor trainen. In de winter is dat zo`n punt niet want dan staat Pjelk in de manege en rij ik toch voornamelijk in de binnenbak. In de zomer echter staat hij in de wei en maak ik per week altijd een aantal buitenritten. Heb ik dan een wedstrijd dan moet ik hem een a twee week van tevoren weer helemaal oppakken en dressuurmatig goed voor elkaar krijgen. Ik heb trouwens wel iedere week les en mijn punten zijn tot nu toe ook steeds goed (twee wedstrijden drie winstpunten). Maar is het wel goed zoals ik het nu doe? Zou ik niet meer moeten trainen in de zomer of zijn die buitenritten juist weer erg goed voor de ontspanning? We hebben er zelf iig veel lol in.



Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 23:23

lol is het belangrijkste!
gefrustreerd op je paard gaan zitten omdat je zo nodig moet trainen voor wedstrijden schiet natuurlijk niet op
buitenritten en wedstrijden kan heel goed samengaan
je kunt bijvoorbeeld de ene dag trainen en de andere dag een buitenrit maken
zo lang je nog niet heel intensief wedstrijd rijdt, moet je het gewoon allemaal leuk houden, je je hebt lol in de buitenritten, dus dat moet je zeker blijven doen

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 23:23

Gewoon lekker zo door gaan, het gaat toch goed. Misschien als je hoger gaat starten dat je dan meer moet trainen maar dat merk je vanzelf. Zijn conditie is waarschijnlijk goed genoeg. En je overbelast hem niet snel op deze manier.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 00:00

zolang er geen problemen zijn,gewoon zo doorgaan en plezier maken!..is ook wel fijn voor je paard,veel afwisseling Haha!
Laatst bijgewerkt door Lianne007 op 05-06-03 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 00:01

Idd, gewoon lekker zo door gaan. De buitenritten zijn lekker voor de afwisseling en de ontspanning.

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 00:04

Is er een miljoen in het spel? Zo niet, niet druk maken, gewoon doorgaan met ademhalen en rijden.
Ik ken een paard dat Z2 loopt, trektochten maakt, zeer verdienstelijk western wordt gereden en bovendien nog kan tölten ook, en dat voor een New Forest. Kortom, niks om je druk over te maken. Wordt ander lid van de NVVR, www.recreatieruiter.nl voor de goeie ideeën, grote buitenritten en onorthodoxe lessen.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 00:46

Zie de quote in mijn profiel: The great source of pleasure is variety.

Oftewel vrij vertaald: afwisseling maakt het leuk.

Gewoon doorgaan met zowel trainen als buitenritten. Een veelzijdig paard dat lol heeft in zijn werk zal op alle vlakken beter presteren. En dat wil je toch boven alles, dat hij lekker in z'n vel zit?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:47

Ik ken iemand ie eerst dressuurt en daarna ff lekker de bossen in gaat (en daar ook gewoon dressuur oefent) gaat heel goed!
En lol is natuurlijk nog het belangrijkste.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:25

Helemaal mee eens!!!
Je moet er echt lol in houden!!!
Als ik met mijn pony alleen maar dressuur rij, dan word ze snel chagereinig en lui!
maar als ik tussendoor lekker spring, en buitenritten maak
houd je de Lol er in
En dat is het belangrijkste!! haha dat ze blijft hinneken als ik kom ooeehh lief Lovers

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:45

Wij rijden dressuurwedstrijdjes en endurancewedstrijden Geen probleem hoor!

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-03 22:52

Mooi! Ik dacht het zelf ook al maar het is toch fijn soms, een beetje feed-back van de Bokkers Knipoog . Ik ga dus lekker door met dressuren buitenrijden en eens per week springles.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 23:02

ik rij M2 dressuur, en maak af en toe een sprongetje, wekelijks een buitenrit van 4-5 uur en longeer 2x per week

en die buitenritten gaat er niet bepaald beheerst aan toe, en wat merk ik, mn paard gaat er alleen maar beter van lopen!

lekker zo door gaan!lol maken is het belangrijkste!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 23:50

Als je toch een beetje wilt trainen kan dat ook best tijdens je buitenrit. Tempowisselingen - tussen maar ook in de gangen - zijn heel goed, even stilstaan, pasje achteruit... Je kan ook stellingen oefenen en aan de beenhulpen werken door hem over een breed pad heen-en-weer te laten wijken. Ben je even 10 minuten bezig, dan weer lekker gewoon los, en na een half uurtje 'niksen' weer even een stukje actief.
Volgens mij vind je paard het heerlijk wat je nu met m'n doet, en als de resultaten goed zijn is er geen reden om jezelf in de bak op te sluiten.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 23:55

Klopt, ik doe buiten ook dressuuroefeningen. Vind ik zelfs leuker dan in de bak. Buiten moet het paard ook luisteren naar je hulpen, dus daar train ik dan ook op. Half uurtje 'niksen' kan die van ons sowieso niet, die wil altijd flink lopen, ben dus altijd bezig met rijden! *LOL*

Maar afwisselingen is IMO nog altijd het beste, het houdt jezelf en je paard scherp en het is nog leuk ook.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 176 bezoekers