Met de pony`s naar de zonsverduistering

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Met de pony`s naar de zonsverduistering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 23:08

Oke het is alweer wat gedateerd maar ik wou jullie dit verslagje toch niet onthouden. Afgelopen zaterdag ben ik nl. samen met Eva (dovish op Bokt) met Pjelk en Beau naar Noordpolderzijl gereden om daar naar de zonsverduistering te gaan kijken. Dat was erg leuk want om er om half 5 te zijn moest ik dus om drie uur mijn bed uit Gaaaap in het donker opzadelen en om vier uur wegrijden .
De paardjes vonden het trouwens wel een beetje raar zo vroeg al weg te gan maar ook erg leuk. Pjelk die anders vrij sloom is probeerde de heenweg zelfs steeds of hij galopperen mocht ipv draven en ook Beau wilde wel hard. Ik hield hem echter in en dus ging meneer maar bokken Haha! . Doet hij anders ook nooit.
Al tijdens het rijden begon het licht te worden en werden zelfs nog even bang dat we te laat zouden zijn. Dat viel trouwens mee en we konden gelukkig (?) mooi aansluiten in de file voor Noordpolderzijl (is vissersdorpje met 1 huis en een cafe waar normaal geen kip komt). Beau en Pjelk kenden echter geen fileparkereen dus toen maar gewoon achter de geparkeerde auto`s in de berm langs, was wel zo makkelijk. Op de dijk konden we nog net een plekje vinden want ook daar zag het zwart van de mensen. De zonsverduistering was mooi maar dat zullen velen van jullie ook wel weten.

Toen de maan weer voor de zon vandaan ging en de mensen vertrokken gingen we op de dijk ontbijten. (wij met brood, de paardjes met gras). Daarna kreeg Eva nog het gekkke plan een rondje te gaan rijden met Pjelk met alleen een halster en een touwtje. Ik ging natuurlijk mee met Beau en zo zijn we een stuk de kwelder in gereden. Dat was echt prachtig! We reden over een breed pad tussen diverse geultjes in. Met een zadel kan je er ook leuk springen denk ik. We zijn ook nog een stukje het wad op gegaan langs de dam. dat vond ik wel het mooiste van de hele rit. Eva had daar in de kwelder nog lekker veel gedraafd en gegaloppeerd terwijl ik het maar bij stap hield (ik voelde me niet zo lekker, anders had ik wel gedaan, konden we een raceje houden Cool ).
Toen we bijna weg zouden kwamen we nog een klein meisje tegen wat ook voordat we de kwelder in gingen al een hele tijd Beau had staan knuffelen Lovers . Ze kwam uit Nijmegen en reed ook paard. Of ze wel een rondje op Beau wilde? Nou en of dus nog even een rondje met kind en pony over de parkeerplaats gewandeled en toen maar weer naar huis.