peesbeschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 21:04

tja, wat houd dat nou in, peesbeschermers! waar dienen ze voor! alsl iemand het weet mag ie het mij vertelle!!

Just say yes, just say there is nothing holding you back..


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 21:25

peesbeschermers dienen ervoor om de pees te beschermen. het woord zegt het eigenlijk al. Een paard kan in zijn enthousiastme(of omdat ie te weinig balans heeft) zijn voorbenen aantikken met de achterbenen. Komt die 'klap' op de pees dan heb je een peesklap.

Een peesklap beschadigd de pees van het paard. De pees bestaat uit allemaal dunne verticale peesjes die door een klap breken. de hele pees kan doorgesneden worden maar ook een deel. De pees kan wel weer aan elkaar groeien maar wordt nooit meer zo goed als voorheen.

iets om te onthouden dus. Ik zette julius nooit zonder peesjes buiten maar Barley wel. die staat namelijk de hele dag buiten en leeft zich op een beschaafde manier uit. De hele dag met peesjes is ook weer niet goed. kan je drukplekjes van krijgen (geleerd door ervaring)

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 07:58

Helpt het ook als ze de bal van hun hoef tikken( dus niet echt de pees) Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 08:09

Een pees beschermd alleen de pees. Als je paard last heeft van balbetrappingen kun je een neopreen springschoen gebruiken. Het dikke materiaal vangt de klap op de bal van de voet goed op. Ik rij er bijna altijd mee.


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 08:29

dat is niet zo'n wit of zwart klokje (flapperdeflap) hé of wel? Verward

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 08:47

Mijn paard wil zich nog wel eens tegen de kogel aan schoppen, vandaar dat ik ze omdoe. Ze zijn eigenlijk voornamelijk bedoeld voor de pees, maar ik vind dat ze de kogel ook aardig omvatten, dus daarom heb ik ze gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 09:30

het zijn een soort beschermkraagjes voor om de hoef. Die neopreem springschoenen klapperen ook niet hoor maar je moet wel de goede maat kopen en niet 2 maten te groot want dan klapperen ze nog *LOL*

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 09:49

tja die twee van mij doen af en toe zo debiel in het land dat ik ze met peesbeschermers en springschoenen in het land zet. de meeste zullen wel vinden dat ik ze als watjes behandel, maar ik heb al zoveel blessures en kolieken dat ik alle risico uit wil sluiten wat ik kan. De da rekeningen zijn al hoog genoeg dus wat je kan voorkomen, gewoon doen

Voorzitster AFM

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-01 16:46

THNX voor de reactie! Ik weet zeker dat ik er geen nodig heb voor Ditta
alhoewel?

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 17:08

Je kunt je altijd omdoen. Het is een soort extra bescherming.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: masyo en 25 bezoekers